výměna předních blatníků - ošetření spojů
Moderátor: Moderátoři
výměna předních blatníků - ošetření spojů
Budu asi muset vyměnit celé přední blatníky na mé 05ce. Odvrtání je mi jasný. Ale jak je to s ošetřením před nasazením nového. Barva se v místě spoje spálí a pak to bude tam co plechy leží na sobě reznout. Někdo mi říkla něco o tmelu který se dá do spoje a pak se to teprve přivaří.
Ví někdo o co jde?
Ví někdo o co jde?
Každý asi má tu svou metodu . Tohle je stav po odsekání blatníků které tam byly po výměně 11 let . Denní ježdění ujeto (340 000km) Plastové podběhy .
Postup : Vše očistit od rzi (nejlépe opískovat) Z blatníku odstranit převozní barvu zdrsnit povrch , 2 X základovka na lehké kovy (zelená) . Přibodovat (průvarově) CO-čkem . Opálené místa znovu okartáčovat a znova základovka . Po zaschnutí řídkyn BODY 9.. (na podvozky) natřít vše a řídkým , aby to všude nateklo . Poté nechat zaschnout a 2-3x natřít/nastříkad hustým .
Postup : Vše očistit od rzi (nejlépe opískovat) Z blatníku odstranit převozní barvu zdrsnit povrch , 2 X základovka na lehké kovy (zelená) . Přibodovat (průvarově) CO-čkem . Opálené místa znovu okartáčovat a znova základovka . Po zaschnutí řídkyn BODY 9.. (na podvozky) natřít vše a řídkým , aby to všude nateklo . Poté nechat zaschnout a 2-3x natřít/nastříkad hustým .
Naposledy upravil(a) Saša dne ned říj 18, 2009 14:59, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
este pred natieranim (po obruseni/pieskovani) by som odporucal natriet odhrdzovacom a nechat posobit 24 hodin
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
To je tmel na bodový svařování el. odporem, pro tvoje účely nepoužitelný.wiku píše:Někdo mi říkla něco o tmelu který se dá do spoje a pak se to teprve přivaří.
Ví někdo o co jde?
Zbavit koroze, obrousit na stříbrný kov, nastříkat zinkovým sprejem, zavařit, očistit, znova zinek, pak nějaká krycí barva a nakonec vrchní tmel. Základ je spoj utěsnit proti přístupu vzduchu a vlhkosti, pak ti nebude znova reznout.
Vrchní tmel je prostě nějakej tmel co se používá na podvozky. Nejlepší je ten co se používá ve fabrikách na spodky aut. Prodává se to v kartuších jako silikon a je k tomu třeba speciální pistole ke kompresoru. Udělá se tím silnější nástřik jako z fabriky. Ale je to celkem drahý. Záleží za jakým účelem to auto opravuješ a jak do něj chceš zainvestovat. Na jedny blatníky se ti to třeba nevyplatí kupovat a je lepší si to nechat u nějakýho garážovýho lakýry nastříkat. Já dělám karosařinu jako profesi a tu pistoli si chci právě objednat, protože natírat spodky aut a vnitřky blatníku štětcem je out. Pistolí to nastříkáš do všech spár a utěsníš každou skulinku, kde by ti mohla zatýkat voda.
Není, stříkni to zinkem před i po svaření. Svářecí tmel lze použít jen při bodovým sváření, kdy dojde pouze k nažhavení plechů a jejich spojení tlakem. Při svařování COčkem ti cokoliv mezi plechama v místě sváru shoří, navíc většina nátěrů ti znečišťuje tavnou lázeň a prská to, rozstřikuje ti to kov všude kolem a svár nedrží. Zinek je takové nejmenší zlo, když z dírky na svár vyškrabeš jehlou ten zinkovej nástřik, tak ten bod bez větších problémů uděláš.
Hlavní je při ošetření zabránit přístupu vzduchu a vlhkosti, pak to nerezne, takže zatmelit kolem dosedacích ploch a je pokoj.
Hlavní je při ošetření zabránit přístupu vzduchu a vlhkosti, pak to nerezne, takže zatmelit kolem dosedacích ploch a je pokoj.
No ono to nebude jen čisté svařování, protože blatníky se napřed musí napasovat. Před necelými pěti lety, eště v dobách než jsem se šel učit na karosáře jsme měnili na mojí 01 celej předek od přepážky. Podběhy a čelo mi vyměnil tatík, ale blatníky absolutně nepasovaly, tak jsem řekl známýmu karosáři, co na žigulech dělal ještě za popularity, aby mi to přišel jenom nachytat, že se to potom sám dovařím. Přišel, začal to pasovat, nesedělo, tak mi napřed autogenem nahříval panty u dveří a pasoval dveře, pak na 4 rohách mosazí bodnul blatníky a jel domu. Za 2 hodiny práce jsem platil 500 Kč. Panty a dveře už jsem rovnal loni, letošní zimu se chystám na odřezání těch blatníků a předního čela, protože to tam je prostě blbě navařený. Tím chci říct, že musíš napřed najít někoho, kdo ti to udělá poctivě, protože většina karosářů dneska ladama pohrdá stejně jako všichni kolem, bere to tak, že ti tam ty blatníky prostě nějak pleskne jenom proto, aby tam nějaký byly a tím to pro něj končí.
Cenu bych viděl tak na 600-800 Kč.
Cenu bych viděl tak na 600-800 Kč.
Nenajdeš . Problém je v tom, že dnes nikdo poctivou prací nejen nezbohatne, ale ani se neuživí .Proto co si neuděláš sám (předpokladem je manuální zručnost) to poctivě uděláno není . Popíši zde způsob – ovšem velice pracný , jak to lze udělat .Yellow01 píše: Tím chci říct, že musíš napřed najít někoho, kdo ti to udělá poctivě ...
Po odvrtání v místech bodování a očištění zde popsanými způsoby přichytím svěrkami a silnými magnety blatník k podběhu. Poté opatrně bod po bodu (na přeskáčku - začít od prostředka) zespod provrtám bodovaná místa vrtákem 3,5 mm a sešroubuji šroubky M3. . Kde se nedostanu vrtačkou, otvory označím a dovrtám po sejmutí blatníku. Pak styčné plochy „napatlám“ asfaltovým střešním tmelem (Izotmel) , blatník nasadím a všechny šroubky předem namočené v asfaltovém laku ( Tlumexplast, Renolast a p.) dotahnu „na krev“. Vytlačený tmel z viditelných míst odstraním , zdola udělám „fabionek“ .Opakuji – je to velice pracné, ale garantuji, že blatník „uhnije“ všude jinde, jen ne ve spoji s podběhem. „Na kšeft“ bych to ovšem dělat nechtěl .
P.S. Před lakem musí Izotmel dokonale vyschnout - jimak "prokvete" skrze barvu.
já to dělal tak že po přivaření a očistění jsem natřel základovkou spoj a když barva zaschla tak jsem spoj přetmelil karosářským tmelem-vypadá jako silikon v kartuši ale je to přímo speciální protikorozní polyuretanový tmel na tmelení spojů na karoserii-je k dostání v každé pořádné drogerii a stojí kolem 200 kč
Takovej trošku OT....ale koukám že se tady o ošetřování plechů hodně mluví.
Mám děravou podlahu, budu si kupovat sekeru s kouskem podlahy, ale sekera bude určitě ošetřena pouze převozní barvou. Čím vším to napatlat aby to zase nezrezlo? Natřít před svařováním a pak opálené místa jen dotřít?
Gumoasfalt? A co ten Zinek?
Mám děravou podlahu, budu si kupovat sekeru s kouskem podlahy, ale sekera bude určitě ošetřena pouze převozní barvou. Čím vším to napatlat aby to zase nezrezlo? Natřít před svařováním a pak opálené místa jen dotřít?
Gumoasfalt? A co ten Zinek?
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang