Výměna těsnění pod hlavou

Moderátor: Moderátoři

nerix
Příspěvky: 26
Registrován: čtv led 22, 2009 17:52
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od nerix »

ještě jedna otázka když by to nešlo nebo když bych už to nezprovoznil tak bych chtěl vyměnit motor tak sechy zeptat co všechno bych musel nechat přepsat třeba v TP prostě abych mohljezdit z jiným motorem ale abych jezdil legálně
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Musí bejt zachován TYP motoru (01 , 011 , 03 , 05 , 06) a když Si zažádáš o změnu typu a schválí to CS Autolada tak Ti to uznaj na DI a i STK a změnu zapíší do techničáku . Měnil jsem tak před 12ti lety motor z 1300ccm na 1500 . Schválení od CS autolada bylo tenkrát zdarma .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

To je čeština toto.....
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Kopr
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Příspěvek od Kopr »

Cooper, můj čelověk :mrgreen:
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Co všechno s tím motorem tedy máš? Motor je nyní nefunknčí? Pokud dodržíš zde všechny rady + stanovený postup + utahování momentovým klíčem + správné zásady rozebírání a skládání, musí motor po sestrojení chodit jedna báseň :)
Pokud ti ještě není něco jasného, tak se radši zeptej.

Ještě doplním na co dát nejvíce pozor:
- dávat pozor co kde je namontováno
- pokud možno, nesahat do rozdělovače
- pokud by došlo k sundání vahadel a štelovacích šroubů ventilů, vždy nasadit na původní místo
- všechna "tvrdá" těsnění dávat nová (hlava, svody ... , pod víkem ventilů je měkké - dotahovat s citem, z lehka)
- rozvodový řetěz a rozvodové kolo svázat k sobě aby řetěz nepřeskočil !!
- šrouby hlavy a vačky dotahovat předepsaným postupem a momentem
- před seřizováním ventilů řádně napnout řetěz
- nezapomenout zajistit matici rozvodové kola
- ventily seřizovat dle tabulky

Snad jsem na nic důležitého nezapoměl, kdyžtak mě kluci doplňte ;-)

P.S. Nejsme sice v hodině českého jazyka, nicméně správný slovosled pomůže lepšímu porozumění daného problému :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
jackfree
Příspěvky: 126
Registrován: pon pro 01, 2008 02:29
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od jackfree »

těsnění pod hlavou 1,7i Niva, jsou v jeho výměně nějaká úskalí nebo platí vše výše uvedené jako jako u 15ctky? Nikde sem zde nenašel momenty jen pořadí dotahování šroubů, mpžná sem přehlédl...
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10572
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

120 Newtonů na velký šrouby ( M12 ).
40 Newtonů na malý šroub ( M8 ).
Já osobně dotahuju hlavu 4x a to 60, 80, 100, 120 Newtonů. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Luděk Musil píše:120 Newtonů na velký šrouby ( M12 ).
40 Newtonů na malý šroub ( M8 ).
Já osobně dotahuju hlavu 4x a to 60, 80, 100, 120 Newtonů. L.
"king" mysli silu na jeden delkovy metr samozrejme...

Jinak se mrkni pred rozebranim, v jake poloze je remenice pri poloze znacek proti sobe na vacce. Pokud nemas literaturu, mozna budes pak premyslet, kde je ryska (je tam ;-) )
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Dusan
Příspěvky: 3937
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Aby bolo jasne po kazdom utiahnuti by sa malo trosku pockat....
Uživatelský avatar
luboš
Příspěvky: 261
Registrován: čtv srp 07, 2008 21:46
Bydliště: Škrdlovice

Příspěvek od luboš »

Zdravím před měsícem sem dával noví těsnění pod hlavu důvodem bylo snížení hlavy od tý doby motor neběžel deska sem zjistil že místama prosakuje chladící kapalina a je jí tocha nateklá v 1 válci. Chtěl bych se zeptat esi se těsnění mělo ještě namazat nákým těsnícím tmelem, utažený to bylo na 120NM a má se to počase utahovat znova? :(
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

pretahovat se nema. ja jsem naucenej tesneni maznout vazelinou
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
luboš
Příspěvky: 261
Registrován: čtv srp 07, 2008 21:46
Bydliště: Škrdlovice

Příspěvek od luboš »

No já sem ty dosedací plochy potřel olejem. Nejni možný že by se to spravilo až bude motor v provozu jak bude chladnou a zahřívat se že by si to sedlo?
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Jak jsi přišel na to, že máš v 1. válci vodu??

- těsnění se znovu nepřetahuje
- pokud je těsnění pod hlavou opravdu špatné, zahřívání a chladnutí motoru nic nespraví
- hlava byla před snížením v provozu? Není možné že by mohla být prasklá?

- těsnění pod hlavou doporučuji před montáží namazat vazelínou
- všechny dosedací plochy řádně očistit
- dotahovat min. na 3x a to od středu ke kraji dle šroubovice (schema dotahování viz. třeba Tůma)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
luboš
Příspěvky: 261
Registrován: čtv srp 07, 2008 21:46
Bydliště: Škrdlovice

Příspěvek od luboš »

Na vodu sem přišel při měření komprese, hlava byla předtím v provozu. Dneska sem tam dal těsnění noví namazaný vazelínou utahoval sem to postupně tak doufám že už to bude dobrý.
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

To těsnění se má opravdu mazat? :shock: Mě přišlo, že když mě ho vyndali z motoru, tak bylo suchý (bylo tam sotva měsíc).
Ale chci tady upozornit na to, že měnit těsnění pod hlavou bez kontroly hlavy může být problém.Mě to těsnění po výměně chvíli drželo v pohodě ale pak stejnak povolilo,protože byla hlava zkroucená, takže musela hlava opět dolů a a srovnat hlavu. Tenkrát tpo hulilo jak fabrika a dva válce byly plný vody. :(
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“