Výměna těsnění pod hlavou
Moderátor: Moderátoři
Musí bejt zachován TYP motoru (01 , 011 , 03 , 05 , 06) a když Si zažádáš o změnu typu a schválí to CS Autolada tak Ti to uznaj na DI a i STK a změnu zapíší do techničáku . Měnil jsem tak před 12ti lety motor z 1300ccm na 1500 . Schválení od CS autolada bylo tenkrát zdarma .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
To je čeština toto.....
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Cooper, můj čelověk
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Co všechno s tím motorem tedy máš? Motor je nyní nefunknčí? Pokud dodržíš zde všechny rady + stanovený postup + utahování momentovým klíčem + správné zásady rozebírání a skládání, musí motor po sestrojení chodit jedna báseň
Pokud ti ještě není něco jasného, tak se radši zeptej.
Ještě doplním na co dát nejvíce pozor:
- dávat pozor co kde je namontováno
- pokud možno, nesahat do rozdělovače
- pokud by došlo k sundání vahadel a štelovacích šroubů ventilů, vždy nasadit na původní místo
- všechna "tvrdá" těsnění dávat nová (hlava, svody ... , pod víkem ventilů je měkké - dotahovat s citem, z lehka)
- rozvodový řetěz a rozvodové kolo svázat k sobě aby řetěz nepřeskočil !!
- šrouby hlavy a vačky dotahovat předepsaným postupem a momentem
- před seřizováním ventilů řádně napnout řetěz
- nezapomenout zajistit matici rozvodové kola
- ventily seřizovat dle tabulky
Snad jsem na nic důležitého nezapoměl, kdyžtak mě kluci doplňte
P.S. Nejsme sice v hodině českého jazyka, nicméně správný slovosled pomůže lepšímu porozumění daného problému
Pokud ti ještě není něco jasného, tak se radši zeptej.
Ještě doplním na co dát nejvíce pozor:
- dávat pozor co kde je namontováno
- pokud možno, nesahat do rozdělovače
- pokud by došlo k sundání vahadel a štelovacích šroubů ventilů, vždy nasadit na původní místo
- všechna "tvrdá" těsnění dávat nová (hlava, svody ... , pod víkem ventilů je měkké - dotahovat s citem, z lehka)
- rozvodový řetěz a rozvodové kolo svázat k sobě aby řetěz nepřeskočil !!
- šrouby hlavy a vačky dotahovat předepsaným postupem a momentem
- před seřizováním ventilů řádně napnout řetěz
- nezapomenout zajistit matici rozvodové kola
- ventily seřizovat dle tabulky
Snad jsem na nic důležitého nezapoměl, kdyžtak mě kluci doplňte
P.S. Nejsme sice v hodině českého jazyka, nicméně správný slovosled pomůže lepšímu porozumění daného problému
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
120 Newtonů na velký šrouby ( M12 ).
40 Newtonů na malý šroub ( M8 ).
Já osobně dotahuju hlavu 4x a to 60, 80, 100, 120 Newtonů. L.
40 Newtonů na malý šroub ( M8 ).
Já osobně dotahuju hlavu 4x a to 60, 80, 100, 120 Newtonů. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
"king" mysli silu na jeden delkovy metr samozrejme...Luděk Musil píše:120 Newtonů na velký šrouby ( M12 ).
40 Newtonů na malý šroub ( M8 ).
Já osobně dotahuju hlavu 4x a to 60, 80, 100, 120 Newtonů. L.
Jinak se mrkni pred rozebranim, v jake poloze je remenice pri poloze znacek proti sobe na vacce. Pokud nemas literaturu, mozna budes pak premyslet, kde je ryska (je tam )
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Zdravím před měsícem sem dával noví těsnění pod hlavu důvodem bylo snížení hlavy od tý doby motor neběžel deska sem zjistil že místama prosakuje chladící kapalina a je jí tocha nateklá v 1 válci. Chtěl bych se zeptat esi se těsnění mělo ještě namazat nákým těsnícím tmelem, utažený to bylo na 120NM a má se to počase utahovat znova?
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
No já sem ty dosedací plochy potřel olejem. Nejni možný že by se to spravilo až bude motor v provozu jak bude chladnou a zahřívat se že by si to sedlo?
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Jak jsi přišel na to, že máš v 1. válci vodu??
- těsnění se znovu nepřetahuje
- pokud je těsnění pod hlavou opravdu špatné, zahřívání a chladnutí motoru nic nespraví
- hlava byla před snížením v provozu? Není možné že by mohla být prasklá?
- těsnění pod hlavou doporučuji před montáží namazat vazelínou
- všechny dosedací plochy řádně očistit
- dotahovat min. na 3x a to od středu ke kraji dle šroubovice (schema dotahování viz. třeba Tůma)
- těsnění se znovu nepřetahuje
- pokud je těsnění pod hlavou opravdu špatné, zahřívání a chladnutí motoru nic nespraví
- hlava byla před snížením v provozu? Není možné že by mohla být prasklá?
- těsnění pod hlavou doporučuji před montáží namazat vazelínou
- všechny dosedací plochy řádně očistit
- dotahovat min. na 3x a to od středu ke kraji dle šroubovice (schema dotahování viz. třeba Tůma)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Na vodu sem přišel při měření komprese, hlava byla předtím v provozu. Dneska sem tam dal těsnění noví namazaný vazelínou utahoval sem to postupně tak doufám že už to bude dobrý.
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
To těsnění se má opravdu mazat? Mě přišlo, že když mě ho vyndali z motoru, tak bylo suchý (bylo tam sotva měsíc).
Ale chci tady upozornit na to, že měnit těsnění pod hlavou bez kontroly hlavy může být problém.Mě to těsnění po výměně chvíli drželo v pohodě ale pak stejnak povolilo,protože byla hlava zkroucená, takže musela hlava opět dolů a a srovnat hlavu. Tenkrát tpo hulilo jak fabrika a dva válce byly plný vody.
Ale chci tady upozornit na to, že měnit těsnění pod hlavou bez kontroly hlavy může být problém.Mě to těsnění po výměně chvíli drželo v pohodě ale pak stejnak povolilo,protože byla hlava zkroucená, takže musela hlava opět dolů a a srovnat hlavu. Tenkrát tpo hulilo jak fabrika a dva válce byly plný vody.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch