Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Já jsem vycházel z rozměrů, které nabízí AMK Most. Pokud požaduješ vysloveně rozměr 185/80 R16, tak ten se vyrábí v tak malých sériích, že pořízení celé sady gum výrazně navýší cenu celé Nivy :P
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvek od jiri.k »

a prosim, poucte novacka- skorolamu. Mate nandane duse a nebo bez?
Netopýr
Příspěvky: 288
Registrován: úte pro 16, 2008 09:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Netopýr »

skorolama-skorolamě :c)

gumy které jsem přezouval už mají duši a chci tam duše, protože potom je menší riziko, že při podfukování zuješ pneu :c)

Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

v zasade u offroadu plati ze cim uzsi disk a cim sirsia guma tym lepsie - prave kvoli tomu, ze v dnesnej dobe sa duse pouzivaju skor vynimocne.
V pripade, ze to s terenom myslis vazne, nevyhnes sa podhustovaniu pneumatik. Pri podhustovani povodnych gum s dusami sa mi stavalo, ze sa pomedzi rafik a pneumatiku dovnutra natlacilo blato. U bezdusoviek sa mi to nestalo nikdy a to podhustujem aj na 0.4Atm....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Paťo Zvolen
Příspěvky: 190
Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Prefukovanie ???

Příspěvek od Paťo Zvolen »

Netopýr píše:Michael 4x4: ano ano, naprosto souhlasím - na silnici nepřefukovat...

já reagoval, že je to strašně moc na "paťo" a "staneko" kteří preferují na asfalt přefukovat až na 2,5atm !!!

přijde mi to, že to na silnici musí držet daleko méně (obzvláště na mokrých dlažkách to musí být "o hubu"), sjíždět se středy, být to uskákané... jen spotřeba bude pozitivní :c)
Net.
Hi kolegovia ...

Načo toľké a zbytočné vnášanie paniky do danej témy. Akéže prefukovanie? Jazdím cca 3 rok a 10 000 km po ceste v rozmedzí 2,4 -2,5 atm a ............. NIČ !!!!!!! sa nedeje !!! Žiadne zjazďovanie stredov sa N E K O N Á !!!
Či už za sucha, mokra, alebo smehu to na ceste drží ako pribité a to sú len AT-čka.
Tak isto sa NEKONÁ žiadne skákanie ani iné negatívne a sprievodné javy.
A terén ako Majo píše aj kolo 1 atm, prípadne aj menej. A spotreba ??? Ak xceš riešiť spotrebu tak si treba kúpiť VW Lupo a nie OFF
Uživatelský avatar
dt4x4
Příspěvky: 34
Registrován: sob bře 07, 2009 19:08
Bydliště: brno
Kontaktovat uživatele:

pneumatiky MT 205/80/16 nejdou bez rezani na seriovku

Příspěvek od dt4x4 »

Nemáte někdo v Brně obutý na vitaráckým disku pneu o rozměru 205/80/16 ? Chtěl bych zkusit jestli mě to na nivu vleze bez řezání. Chci pořídit Vraníky a mám strach aby to nebylo moc. Mám ji vzadu zvedlou o 4 cm a v předu vůbec.
Naposledy upravil(a) dt4x4 dne úte říj 20, 2009 17:28, celkem upraveno 3 x.
Jiří 72
Příspěvky: 18
Registrován: úte kvě 15, 2007 20:47
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiří 72 »

Já mám na Nivě 205/70 R15 , jsou povolený v techničáku a i tak jsem měl problém.
Přední kola braly o spodní rantl blatníků při propružení v zatáčce, musel jsem je uřezat (ne kola ale ty spodní rantly :D ). A zadní drhly o blatníky při maximálním propružení celé nápravy.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

205/80 16 a 205/70 15 su uplne odlisne gumy! Tie 15ky su mensie nez originaly a u 205/80 16 sa uz da hovorit ako o celkom slusnom rozmere!

Vraniky su protektory a su dost velke. A/Tcka mi tam vosli len tak tak, Vraniky bez rezania rozhodne ne-e
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

205/80R16 T2K ma Netopyr na diskach z UAZe. jdou tip/top! bez rezani. a to jsme predu podlozily misky do roviny a vzadu cca 5cm.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

aleeeee, Netopyr to nema seriovo vysoke, ale zdvihnute, inak by to vpredu mohlo drhnut....
ale ono netreba rezat staci zaklepat urcite miesta...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

sem tim naznacoval "DT4x4" aby lehce prizvednul :lol: :lol: :lol:
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
dt4x4
Příspěvky: 34
Registrován: sob bře 07, 2009 19:08
Bydliště: brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dt4x4 »

vik2 píše:sem tim naznacoval "DT4x4" aby lehce prizvednul :lol: :lol: :lol:
klidně bych přizvednul, ale když jsem zvedal předek o 3.5 cm, tak řízení šlo do háje. Myslím tím, že se vůbec v zatáčkách nevracel volant. Je to normální jev ? Pravda je že jsem podložil jen horní čep a nepodložil jsem dole pružinu do roviny. Hned jsem to demontoval.
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

po zvyseni predku je potreba seridit geometrii. a kdyz uz zvedat, tak rovnou ty misky vyrovnat, at neni pruziny tak strasne prohnuta
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

je treba si uvedomit jednu vec. kazdym zasahem do podvozku neco zlepsis a neco zhorsis. Jde o kompromis. Jak moc zlepsis terenni vlastnosti na ukor silnicnich.

to si musis ujasnit nez zacnes neco delat!
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
dt4x4
Příspěvky: 34
Registrován: sob bře 07, 2009 19:08
Bydliště: brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dt4x4 »

vik2 píše:je treba si uvedomit jednu vec. kazdym zasahem do podvozku neco zlepsis a neco zhorsis. Jde o kompromis. Jak moc zlepsis terenni vlastnosti na ukor silnicnich.

to si musis ujasnit nez zacnes neco delat!
Kompromis by byl sehnat 215/65/16 s hrubým vzorkem. :D
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“