Spooneerovo auto

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
spooneer
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 20, 2008 22:11
Bydliště: Sředočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Spooneerovo auto

Příspěvek od spooneer »

Zdravim
predem se omlouvam jestli uz tohle tema tady nekde je (ja ho nenasel) a taky nevim jestli jsem na teno dotaz zvolil dobre hnai soustavu.
Ale k memu problemu.. 12.9 mi propadla technicka na me 03. A ted mam jit na technickou a emise ale nechce se mi tam protoze vim ze kdyz jim to dam na emise tak mi to zase pose..ou. Vemou to na ty jejich blby tabulky , uskrti to bude to zrat a nepojede to. Marek mi to na srazu krasne sesteloval a auto jezdi krasne...
Myslite ze kdyz vyndam karbec hodim tam jiny a po technicky to vymenim zpet tak to bude porad jako predtim??? Nebo jak to udelat aby se mi to sestelovani neznicilo??

Dekuji za rady :-)
Naposledy upravil(a) spooneer dne stř zář 23, 2009 21:52, celkem upraveno 1 x.
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Je nutné, abys při měření emisí měl odpojenou hadici odvětrávání motoru z filterboxu. Potom to i oni seřídí dobře.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
spooneer
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 20, 2008 22:11
Bydliště: Sředočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spooneer »

Ja vim, na to myslim jak jsi mi rikal.. Takze nemam mit strach? Mam s tim prave zkusenosti z minulych kontrol, ze jsem odjel auto cukalo a nejlo a spotreba taky sla nhoru...
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Hele, jestli jsou na tý stanici pitomci, tak ti radím, ať odpojíš tu hadici od filtrboxu, dáš tam nějakej špunt (třeba korkovej, pak ho vyndáš vývrtkou a pak ji zas připoj. Všichni budou spokojený.
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

S tím jsem se na emisích ještě nikdy nesetkal, aby odpojovali tu hadici. Ani u poláka, ani u žigula. Jaký přesně to má význam.....?
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

fouká to do sání výpary z oleje, za normální jízdy je to dobře, mazá to tím karburátor a motor z vrchu, ale emise se mají měřit s odpojeným tímto vehementem, protože to zhoršuje emise. Vlastně ani nevím, proč se to má tak měřit, ale má.
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Jimmi, Správně by to měli dělat, opak je však většinou pravdou. Význam je ten že z té hadice jdou výpary do sání, projdou motorem a zkreslují výsledek kontroly, technik si pak vezme šroubovák a začne se vrtat v karbu aby se vlezl do tabulek, což má mnohdy neblahé následky :roll: .
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Ach so, takže jenom ty páry. A je lepší tu hadici zaslepit, nebo nechat volně? Předpokládám to druhé, případně nějaký odkap, aby to nenadělalo škodu.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Odpojovat hadici se nedoporučuje. Může se zadrhnout karburátor a ventilum to taky neudělá úplně dobře. Ale samozřejmě se to pak projeví za dlouhou dobu, ne hned. Je to vrchní mazání motoru. U závoďáků se to odpojuje, protože motor má trochu větší výkon, ale po závodě většinou motor jde ven z auta a na stůl. Zaslepit úplně ne, tlakovala by se skříň, dává se tam oddechový filtr.
Uživatelský avatar
spooneer
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 20, 2008 22:11
Bydliště: Sředočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spooneer »

No tak uvidime, ja mu proste na tech emisich reknu ze se to ma delat bez ty hadice, a uvidime jak to zesteluje... Bud to pojede nebo ne :-D
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Pokud se na měření emisí hadice odvětrávání odpojí, nemusíš mít o nastavení obavy. Bude to v pořádku. Zaslepovat ji nesmíš!!! - došlo by k přetlakování klikové skříně. Pouze ji od filterboxu odpoj a dbej na to, aby se při seřizování emisí nedostala do blízkosti toho svého nátrubku, protože výpary plynoucí z bloku by si motor mohl přisát.

Pokud je emisní technik skutečný odborník, měl by tuto hadici automaticky odpojit sám, protože je to jeden ze základních předpokladů pro měření emisí u neřízených motorů. Opak ale bývá pravdou.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
spooneer
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 20, 2008 22:11
Bydliště: Sředočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spooneer »

Ja tu mam v okoli takovy odborniky ze by jsem z nich zvracel.... Radsi se nebudu to nebudu rozebirat protoze bych byl sprostej.... Udelam to jak rikas a budu proste trvat na tom aby tam ta hadice nebyla.... Pak napisu jak jsem dopadl chtel by jsem to stihnout jeste do konce tydne, protoze ted jezdim bez STK :D a modlim se aby me nechytili, takze musim co nejdriv.... Dekuji za rady :-)
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 330
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Jelen píše:Odpojovat hadici se nedoporučuje. Může se zadrhnout karburátor a ventilum to taky neudělá úplně dobře. Ale samozřejmě se to pak projeví za dlouhou dobu, ne hned. Je to vrchní mazání motoru. U závoďáků se to odpojuje, protože motor má trochu větší výkon, ale po závodě většinou motor jde ven z auta a na stůl. Zaslepit úplně ne, tlakovala by se skříň, dává se tam oddechový filtr.
Jak to myslíš stímto výrazem - ventilům to neudělá taky dobře , mohl by jsi to lépe podrobně vysvětlit????
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Psal to tu Marek. Sací ventily jsou také mazány odzhora, pomocí olejových výparů.
Víc nalezneš v tématu zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... v%FD+filtr
hledej Markovy příspěvky. Dokonce ses tam o tom zrovna Ty s Markem bavil. To bude skleróza :-D
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jelen píše:To bude skleróza :-D
Skleróza je milá diagnóza - nebolí, ale člověk se nahledá..........a nachodí..... :wink:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“