NIVA - geometrie kol
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: pon zář 14, 2009 09:17
- Bydliště: kosice
NIVA - geometrie kol
ako nastavime geometriu kolies na lade niva 1.7i bez nastivenia servisu??(doma)
Naposledy upravil(a) marian horvath dne stř říj 14, 2009 07:20, celkem upraveno 1 x.
Nouzove (pro me trvale) nastavuju sbihavost takto:
Dlouhe rovne prkno, prilozit vodorovne na stredy kol jedne strany. no a na predku hned vidis esli ti jde dovnitr, nebo ven a podobne.
Da se tim docilit slusne presnosti, a to takove ze kola se nesjizdeji spatne.
Odklon se da nouzove nsatavit tak, ze prkno nastojato, a metrem meris vzdalenost od lemu.
Muze se pouzit i vodovaha, a pak matematika, kdyz to chces met skoropresne
vzadu nastaveni pandhartky taktez prkno nastojato a meris od lemu...
Dlouhe rovne prkno, prilozit vodorovne na stredy kol jedne strany. no a na predku hned vidis esli ti jde dovnitr, nebo ven a podobne.
Da se tim docilit slusne presnosti, a to takove ze kola se nesjizdeji spatne.
Odklon se da nouzove nsatavit tak, ze prkno nastojato, a metrem meris vzdalenost od lemu.
Muze se pouzit i vodovaha, a pak matematika, kdyz to chces met skoropresne
vzadu nastaveni pandhartky taktez prkno nastojato a meris od lemu...
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Čepy řízení
Na mé nivě byl originál delší čep řízení jako vnější, zatímco ten kratší byl uvnitř. Na obrázcích je tomu ale přesně obráceně. Jak to má být správně, nebo je to snad jedno? Liší se nějak čepy řízení na pravé a levé straně auta?
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
ja to tak taky mel, jako ty. nicemu to nevadilo.
ale tu spojovaci trubku bych otocil sroubama dolu.
mam takovej pocit ze pri urcitym rejdu a zatizeni kola ty srouby chytaly o nosnik.
Majovi urcite ano. Ovsem na druhou stranu ja mel upravy a majo extremni upravy,,, takze tobe to mozna nebude delat.
ale tu spojovaci trubku bych otocil sroubama dolu.
mam takovej pocit ze pri urcitym rejdu a zatizeni kola ty srouby chytaly o nosnik.
Majovi urcite ano. Ovsem na druhou stranu ja mel upravy a majo extremni upravy,,, takze tobe to mozna nebude delat.
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Geometrie u 21214
Zdravím všechny,nemáte někdo literaturu,ze které by se daly vyčíst správné hodnoty nastavení geometrie přední nápravy u 21214 rv 98? Odklon kola,záklon rejdového čepu a sbíhavost?
Když jsem to kdysi zjišťoval pro jiné auto,stejně se údaje z různých zdrojů lišily,ale aspoň něco.Kdyby jste něco našli,napište prosím i zdroj informací.Díky.
Když jsem to kdysi zjišťoval pro jiné auto,stejně se údaje z různých zdrojů lišily,ale aspoň něco.Kdyby jste něco našli,napište prosím i zdroj informací.Díky.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geometrie u 21214
Odklon -0°30´ +-20´
Záklon rejd. čepu 3°30´ +-30´
Sbíhavost -3 +-1mm.
Zdroj: Návod k opravám VAZ 2121 rok vydání 1989.
Záklon rejd. čepu 3°30´ +-30´
Sbíhavost -3 +-1mm.
Zdroj: Návod k opravám VAZ 2121 rok vydání 1989.
VAZ 1117
Re: Geometrie u 21214
Díky,a je to pro zatížený,nebo prázdný vůz? Příští týden se chystám zajít na geometrii tak jsem zvědav,jaké hodnoty budou mít oni v databázi u toho laserového krámu...
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geometrie u 21214
Omlouvám se, to jsem zapoměl napsat. je to pro statické zatížení 3140 N.
VAZ 1117
Re: Geometrie u 21214
Takže 320kg.Tak to asi v tom servisu budou mít určitě hodnoty jiné a pro nezatížené auto. Leda že by během měření geometrie naskákali do auta 4 maníci v umaštěných montérkách po 80kg živé váhy,nebo nevím,jak to dříve dělali,když ty hodnoty byly udávány většinou pro zatížený vůz. Pokud byste náhodou někdo měli hodnoty geometrie nezatíženého vozu,docela by mně zajímalo,kolik se to bude lišit od zatíženého.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geometrie u 21214
v servisoch maju hodnoty udane vyrobcom pre zatazene auto, problem je, ze to nikto nezatazuje(jedine ze by ste prisli nalozeny tehlami) a vobec nikto nic taketo bohuzial neriesi.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4