2104 - Prosím pomozte !
Moderátor: Moderátoři
2104 - Prosím pomozte !
Zdravím, takže - povím Vám zde svůj příběh. Bylo to asi takhle:
Jednoho krásného dne se tatík koupil Ladičku 21043, tu věnoval bratrovi a koupil si "supersport" ze stáje Lada, 112tku. Bratr se vyjezdil na 21043, ale nedávno si koupil 110ku, takže "stará dobrá" 21043 připadla mně. Ano, již tehdy jsem se obával, že nesnází, které mě jistojistě potkají a nemýlil jsem se - jak už to tak bývá, když člověk něco dostane, snaží se to vylepšit, přizpůsobit si to. Stejně tak i já a teď přejdu k věci - matičkou jsem přitáhl táhlo plynu a vyjel. Daleko jsem ale nedojel - auto se prapodivně cukalo, nešlo do otáček a když po dlouhé době otáčkoměr ukázal 3000 na dvojku s tím, že trojka to stejně nebrala, začal jsem přemýšlet, kde se otočím. Když jsem dojel domů, intuitivně jsem rozebral vzducháč a zjistil, že klapka je neustále otevřená a hýbe se podle vůle Boží. Nejsem odborník, popíšu to tedy laicky - na karburátor směrem dopředu je "jakési cosi", patrně důležité, a je tam soustava táhel, která mimo jiné hýbou z klapkou. Nyní je to už čtvrtý den, co se v tom hrabu a snažím se klapku rozpohybovat pomocí pedálu, ale nemám štěstí. Pokud měl někdo z Vás podobný problém nebo si dovede představi ten můj a dokáže poradit, budu mu vděčný. (A zavážu se Ladě )
Jednoho krásného dne se tatík koupil Ladičku 21043, tu věnoval bratrovi a koupil si "supersport" ze stáje Lada, 112tku. Bratr se vyjezdil na 21043, ale nedávno si koupil 110ku, takže "stará dobrá" 21043 připadla mně. Ano, již tehdy jsem se obával, že nesnází, které mě jistojistě potkají a nemýlil jsem se - jak už to tak bývá, když člověk něco dostane, snaží se to vylepšit, přizpůsobit si to. Stejně tak i já a teď přejdu k věci - matičkou jsem přitáhl táhlo plynu a vyjel. Daleko jsem ale nedojel - auto se prapodivně cukalo, nešlo do otáček a když po dlouhé době otáčkoměr ukázal 3000 na dvojku s tím, že trojka to stejně nebrala, začal jsem přemýšlet, kde se otočím. Když jsem dojel domů, intuitivně jsem rozebral vzducháč a zjistil, že klapka je neustále otevřená a hýbe se podle vůle Boží. Nejsem odborník, popíšu to tedy laicky - na karburátor směrem dopředu je "jakési cosi", patrně důležité, a je tam soustava táhel, která mimo jiné hýbou z klapkou. Nyní je to už čtvrtý den, co se v tom hrabu a snažím se klapku rozpohybovat pomocí pedálu, ale nemám štěstí. Pokud měl někdo z Vás podobný problém nebo si dovede představi ten můj a dokáže poradit, budu mu vděčný. (A zavážu se Ladě )
Každej správnej Laďák, natrhne ti kaďák !
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Sytič má být samozřejmě za ideláního stavu za tepla otevřený. To by bylo dobře. Ovšem pokud tazatel píše, že dělal cosi s matičkou, chyba může být tam. Axtex samozřejmě moc neznám, ale ovládání táhla bych měl zvládnout.
Svaty, řekni někomu, ať ti šlape na plyn a podívej se do karburátoru. Klapky od táhel jsou až úplně dole na dně karburátoru.
Svaty, řekni někomu, ať ti šlape na plyn a podívej se do karburátoru. Klapky od táhel jsou až úplně dole na dně karburátoru.
Takže abych v rámci svých sil popsal ještě blíže problém - karburátor na místě pod vzducháčem má dvě komory - jedna je stále otevřená a ve druhé je klapka. Ta by se podle mě měla hýbat - otvírat - táhlem plynu. Je tam mnoho táhel, jedno i od této klapky. Všechno dokonce nasvědčuje tomu, že není možné ani špatně táhlo zapojit, ale dneska jsem zkusil asi tři varianty zapojení, táhla přimontoval zpět na karbec a doufal. Táhlo se nepohlo ani jednou. Mám podezření, že mi z toho něco odlítlo, tipuju pružinku, ale nezdá se, že jen ta to vyřeší.
Ano, mám na mysli přesně tu Dobříš, ale bydlím kousek dál, uvedl jsem nejbližší a zároveň nejmilejší město v mém okolí, přesněji bydlím v Bukové u Příbramě, deset km za Dobříší.
Jo, tu matičku už mi vyčítal i táta, ale nemyslím si, že je to její vina - lehce jsem přitáhnul matičku od táhla pedálu plynu co čouhá hned pod kapotou. Když se na ni podíváte, snad mi dáte za pravdu, že ta v tom nevězí. Ale zase nechápu že mě auto vypeklo hned potom, co jsem ji přitáhl. Jedině, že by byl plyn už předtím napnutej a tím že jsem ho ještě víc přitáhl a párkrát prošlapal pedál jsem mezi těmi táhly něco strhnul, to nevylučuju. Ale to nic nemění na tom, že nevím kde je přesně problém a kdy zase vyjedu
Ano, mám na mysli přesně tu Dobříš, ale bydlím kousek dál, uvedl jsem nejbližší a zároveň nejmilejší město v mém okolí, přesněji bydlím v Bukové u Příbramě, deset km za Dobříší.
Jo, tu matičku už mi vyčítal i táta, ale nemyslím si, že je to její vina - lehce jsem přitáhnul matičku od táhla pedálu plynu co čouhá hned pod kapotou. Když se na ni podíváte, snad mi dáte za pravdu, že ta v tom nevězí. Ale zase nechápu že mě auto vypeklo hned potom, co jsem ji přitáhl. Jedině, že by byl plyn už předtím napnutej a tím že jsem ho ještě víc přitáhl a párkrát prošlapal pedál jsem mezi těmi táhly něco strhnul, to nevylučuju. Ale to nic nemění na tom, že nevím kde je přesně problém a kdy zase vyjedu
Každej správnej Laďák, natrhne ti kaďák !
Ano, má dvě komory a klapky jsou na dnech komor. Jedna velká sytičová je nahoře. (snad, axtec neznám). Když odpojíš úplně táhlo od karburátoru a zahýbeš tím, kam se táhlo připojuje rukou, dělá to vevnitř něco? Možná se strhla ta osička od klapky, že se protáčí. U žigula se drž jednoho pravidla - co funguje, v tom se nešťourej. Vyjma pravidelné údržby (výměna náplní a podobně)
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Axtec? To má druhou komoru mechanicky nebo podtlakem? Protože podle tutoho popisu bych furt otevřenou komoru tipnul na II. podtlakovou a tu klapku na sytič, s kteroužto by ovšem hejbat plynem nešlo a Axtec má sytič automatickej, není-liž pravda?Svaty píše:má dvě komory - jedna je stále otevřená a ve druhé je klapka. Ta by se podle mě měla hýbat - otvírat - táhlem plynu
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Jo, to mi táta říkal taky - když to jede, tak se v tom nešťourej, jenže Ladička mi nejela. Zničehonic, tak jsem tipnul karbec a dal se do něj, protože tam čuju příčinu.
Myslím, že bych ten karbec sám zase dokázal složit zpátky, ale pak teda nevím, čím to je že nejede...
Myslím, že bych ten karbec sám zase dokázal složit zpátky, ale pak teda nevím, čím to je že nejede...
Každej správnej Laďák, natrhne ti kaďák !
Axtec ma druhu komoru ovladanu mechanicky, pri vytiahnutom sytici je druha komora zablokovana. "Hadicovač", teda AXTEC to byt nemusi, moze to byt obycajny Solex. A sytic je rieseny podobne ako u Ozona.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
To je právě ta přívěra vzduchu, klapky jsou dole. Nafoť místa co se ti nezdají a my ti to upřesníme. Pro upřesnění jestli máš Axtec, má karburátor dva elektromagnetické ventily, které za provozu "tikají"?Svaty píše: ... karburátor na místě pod vzducháčem má dvě komory - jedna je stále otevřená a ve druhé je klapka. Ta by se podle mě měla hýbat - otvírat - táhlem plynu.
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne čtv zář 10, 2009 13:18, celkem upraveno 1 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Zdravim,
aj ja mam 21043-ku za 95-teho roku vyroby a mam AXTEC system. Neviem, ako to maju ostatni, ale ja nemam mechanicky sytic - vsetko je riadene elektronikou (ak sa to tak da nazvat).
To "cukanie" a neochota ist do otacok - to som uz raz skusil - musel som mat plyn na podlahe, aby som sa na dvojke dostal cez 60-ku. Zarazajuce bolo, ze volnobech siel uplne hladko - ako ide volnobeh Tebe? Akonahle mal motor zataz - zaradeny stupen, tak to dusilo a nie a nie ist.
Pokial viem, ja na karburatore nemam ziadne tiahla - take mal otec na starsej mechanike. Nevylucujem aj to, ze predchadzajuci majitel si tam dal mechanicky karburator - ak mal s AXTECom problemy.
AXTEC spoznas lahko - v motore je kopec hadiciek povodne svetlej farby a vlavo vpredu, niekde pod nadrzou vody do ostrekovaca je taky cierny valec, do ktoreho idu hadicky (tusim 2 alebo 3), na tom je napisane AXTEC a MADE IN USA.
Moj problem odstranil moj mechanik tak, ze jeden elektromagneticky ventil odpojil - ten, ktory ma na starosti privod paliva pre motor "so zatazou" (teda nie ten, ktory riesi volnobeh).
Hlavne to nevdzaj, da sa to spravit. Ja s AXTECom jazdim s kombinovanou spotrebou 6,7 litra/100km.
aj ja mam 21043-ku za 95-teho roku vyroby a mam AXTEC system. Neviem, ako to maju ostatni, ale ja nemam mechanicky sytic - vsetko je riadene elektronikou (ak sa to tak da nazvat).
To "cukanie" a neochota ist do otacok - to som uz raz skusil - musel som mat plyn na podlahe, aby som sa na dvojke dostal cez 60-ku. Zarazajuce bolo, ze volnobech siel uplne hladko - ako ide volnobeh Tebe? Akonahle mal motor zataz - zaradeny stupen, tak to dusilo a nie a nie ist.
Pokial viem, ja na karburatore nemam ziadne tiahla - take mal otec na starsej mechanike. Nevylucujem aj to, ze predchadzajuci majitel si tam dal mechanicky karburator - ak mal s AXTECom problemy.
AXTEC spoznas lahko - v motore je kopec hadiciek povodne svetlej farby a vlavo vpredu, niekde pod nadrzou vody do ostrekovaca je taky cierny valec, do ktoreho idu hadicky (tusim 2 alebo 3), na tom je napisane AXTEC a MADE IN USA.
Moj problem odstranil moj mechanik tak, ze jeden elektromagneticky ventil odpojil - ten, ktory ma na starosti privod paliva pre motor "so zatazou" (teda nie ten, ktory riesi volnobeh).
Hlavne to nevdzaj, da sa to spravit. Ja s AXTECom jazdim s kombinovanou spotrebou 6,7 litra/100km.
Takže takhle - momentálně jsem ve škole, takže až přijedu domů, opět provedu diagnózu a mrknu, jestli na ty ventily, jestli netikaj.
To Wolfhunt:
Přesně tak, Axtec systém s automatickým sytičem, to je i moje technologie. Popisuješ skoro přesně moji situaci, plyn na podlaze a žádnej efekt, jen jeden rozdíl tu je - ani volnoběh neběžel zcela plynule, motor chrochtal přibližně na 200otáčkách odhadem, točil se, ale neustále se tvářil, že každou chvílí chcípne. Táhla tam jsou, ale řízena patrně elektronicky, celou noc jsem nad tím přemýšlel a docela mě znepokojuje zjištění, že jsem karbec možná rozebral zbytečně. Nicméně i když ho složím, tak mi motor bude opět jistojistě cukat, takže nějakej šotek se tam určitě skrejvá.
No, můžu zkoušet, ale bojim se, že to jenom víc rozvrtám. Táta mi radí, abych si kooupil Solex a v klidu jezdil dál, ale... No nedá mi to, chci na to přijít:-)
P.S. 6,7l ? To je výmysl ? Jak jezdíš, čistě úsporně, nebo "podle nálady" ? Tahle spotřeba mi přijde neuvěřitelná...
To Wolfhunt:
Přesně tak, Axtec systém s automatickým sytičem, to je i moje technologie. Popisuješ skoro přesně moji situaci, plyn na podlaze a žádnej efekt, jen jeden rozdíl tu je - ani volnoběh neběžel zcela plynule, motor chrochtal přibližně na 200otáčkách odhadem, točil se, ale neustále se tvářil, že každou chvílí chcípne. Táhla tam jsou, ale řízena patrně elektronicky, celou noc jsem nad tím přemýšlel a docela mě znepokojuje zjištění, že jsem karbec možná rozebral zbytečně. Nicméně i když ho složím, tak mi motor bude opět jistojistě cukat, takže nějakej šotek se tam určitě skrejvá.
No, můžu zkoušet, ale bojim se, že to jenom víc rozvrtám. Táta mi radí, abych si kooupil Solex a v klidu jezdil dál, ale... No nedá mi to, chci na to přijít:-)
P.S. 6,7l ? To je výmysl ? Jak jezdíš, čistě úsporně, nebo "podle nálady" ? Tahle spotřeba mi přijde neuvěřitelná...
Každej správnej Laďák, natrhne ti kaďák !
Nie, tak mi to vychadza. Siel som z Trnavy do Pribyliny cez Bansku Bystricu a Donovaly, 296km tam, 296km spat. Siel som na plnu nadrz (40 litrov, lebo mam ju trosku preliacenu dnu, tak to ubera asi taky liter-dva). Cestou som netankoval, dodrziaval rychlosti, proste som neblbol a nesnazil predbiehat, ale na Rceste som siel tych 130...Svaty píše: P.S. 6,7l ? To je výmysl ? Jak jezdíš, čistě úsporně, nebo "podle nálady" ? Tahle spotřeba mi přijde neuvěřitelná...
Je pravda, ze na ceste spat od Nitry som siel pomaly na vyparoch, ale aj tak - dosiel som domov do Trnavy a som si isty, ze na tych par kilometrov do 600 by sa nejake tie pary v nadrzi este nasli. Takze 600 km na 40 litrov benzinu = 6.7 litra na 100km (po zaokruhleni..)
Este podotykam, bol april a mal som na tom este zimne pneu - 165ky - teda dost maly valivy odpor.
Este k AXTECu - nemas lahku prace pred sebou - moj mechanik tiez nevedel na 100 percent, co tomu pomohlo, aby moje auto ficalo. Proste skusal hento-tamto a vysledok, ze to ide vyborne. Ale nevedel presne, v com bol zadrhel. Hlavne si to vsetko nafot, aby ked to budes skladat, si vedel, co kam patri.
Naposledy upravil(a) Wolfhunt dne čtv zář 10, 2009 10:34, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Zkusil jsi trebas svicky a kabely? Jestli auto nejede na tri valce spise...
To tahlo se serizuje tak, aby tam byla vule kdyz je uvolneny plyn. Je tam pruzinka ktera jej vraci.
Tu klapku co popisujes je od sytice a lze s ni hybat rukou(je "volne" - spise zkus, co to udela po nastartovani. Pred startem vzdy seslapni plyn na podlahu a pak startuj jiz bez plynu. Po seslapnuti plynu a studenem motoru se sytic zavre, po nastartovani se pootevre (o cca 2mm a vice dle teploty vody - okoli).
Dale pri pridani plynu rucne (oddelany vzduchovy filtr, nenastartovany motor - zirej do karburatoru) musi jit palivo do obou komor - je tam obohacovac, vedou dve trubicky prumer tak 1,2mm, mosazne a z nich pujde palivo...kazda ma jiny prumer ale tak z jedne vic, z druhe min. Klapky komor se oteviraji obe mechanicky, horni je ovladana pres bimetal a soustavy "tahel".
Zaverem : prover nejdrive svicky, kabey, predstih a pak vrtej do karburatoru U karburatoru se systemem AXTEC muze odejit jeden elmag. ventilu co "ridi" bohatost nebo mnozstvi. Hlavne davej pozor pri dotahovani, uz sem se setkal s prasklym telem karburatoru, protoze pri nedostatecnem dotazeni to piska tak se to dotahne vic a jeste vic no a pak to je
To tahlo se serizuje tak, aby tam byla vule kdyz je uvolneny plyn. Je tam pruzinka ktera jej vraci.
Tu klapku co popisujes je od sytice a lze s ni hybat rukou(je "volne" - spise zkus, co to udela po nastartovani. Pred startem vzdy seslapni plyn na podlahu a pak startuj jiz bez plynu. Po seslapnuti plynu a studenem motoru se sytic zavre, po nastartovani se pootevre (o cca 2mm a vice dle teploty vody - okoli).
Dale pri pridani plynu rucne (oddelany vzduchovy filtr, nenastartovany motor - zirej do karburatoru) musi jit palivo do obou komor - je tam obohacovac, vedou dve trubicky prumer tak 1,2mm, mosazne a z nich pujde palivo...kazda ma jiny prumer ale tak z jedne vic, z druhe min. Klapky komor se oteviraji obe mechanicky, horni je ovladana pres bimetal a soustavy "tahel".
Zaverem : prover nejdrive svicky, kabey, predstih a pak vrtej do karburatoru U karburatoru se systemem AXTEC muze odejit jeden elmag. ventilu co "ridi" bohatost nebo mnozstvi. Hlavne davej pozor pri dotahovani, uz sem se setkal s prasklym telem karburatoru, protoze pri nedostatecnem dotazeni to piska tak se to dotahne vic a jeste vic no a pak to je
je to fakt, otec ma 13ku se Solexem mechanickym a tam je spotreba kombinovana 7l, u Axtecu to je mene, kdyz sem kupoval od jednoho starsiho pana pred asi 8mi lety 21074ku tak tvrdil, ze to zere 6-6,5 (byla to 16ka, verze pro Rakousko). Takze ta spotreba je opravdu mensi a to podstatne bych rekl, motor ma navic lepsi chodSvaty píše:P.S. 6,7l ? To je výmysl ? Jak jezdíš, čistě úsporně, nebo "podle nálady" ? Tahle spotřeba mi přijde neuvěřitelná...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Dobrá, to bych taky mohl zkusit... Ale nejdřív budu muset dokázat Axteca zase poskládat dokupy
No, osobní zkušenosti se spotřebou mám nevelký, táta mi naočkoval kolem deseti na sto, tak jsem zatím táhnul jenom na plyn, ale to jsem se dostal minimálně na 8,8 a maximálně na 14,65. A přitom se mi zdá, že to nejede... Já nevim, asi bych musel mít srovnání, fakt mám pocit, že asi někdo mýho "žigulíka" obral. Větší spotřeba a moc netáhne... Dokáže někdo poradit i s tímhle problémem ? Vím že hodně přeskakuju, ještě nejezdím, ale tak mě to zajímá... Jediné, do čeho se můžu bezpečně pustit je koupě kvalitních (plynových) svící.
No, osobní zkušenosti se spotřebou mám nevelký, táta mi naočkoval kolem deseti na sto, tak jsem zatím táhnul jenom na plyn, ale to jsem se dostal minimálně na 8,8 a maximálně na 14,65. A přitom se mi zdá, že to nejede... Já nevim, asi bych musel mít srovnání, fakt mám pocit, že asi někdo mýho "žigulíka" obral. Větší spotřeba a moc netáhne... Dokáže někdo poradit i s tímhle problémem ? Vím že hodně přeskakuju, ještě nejezdím, ale tak mě to zajímá... Jediné, do čeho se můžu bezpečně pustit je koupě kvalitních (plynových) svící.
Každej správnej Laďák, natrhne ti kaďák !