Ozon
Moderátor: Moderátoři
Myšo a ostatní:
Pro všechny motory je regulace stejná!!!
Ovšem starší rozdělovače mívaly malinko jinou odstředivou regulaci než novější. Pravdu má BA3, když tvrdí, že graf odstředivé regulace je u původních rozdělovačů jiný než u "OZONových", ovšem pouze nepatrně.
Původní rozdělovače mají regulaci 30 - 31* při cca 4500 rpm, ovšem lineárně - zatímco novější rozdělovače mají graf odstředivé regulace 31* 4800 rpm, leč nelineárně (v prvé fázi regulace je malinko rychlejší nástup předstihu, poté se graf položí a průběh je pozvolnější).
Oficiálně lze pro OZONa použít i původní rozdělovač, ale výrobce doporučuje malinko jinak natryskovat I. stupeň karburátoru. Ty tabulky osazení někde mám, v případě zájmu se po nich podívám.
Regulace podtlaková je pouze regulací pomocnou a pracuje pouze při částečné záteži motoru, tzv. lehké noze, kdy motor spaluje chudou ekonomickou směs a tudíž je vhodnější delší předzápal (chudá směs hoří pomalu). Když ovšem podtlaková regulace není v činnosti, nic tak tragického se nestane (jezdím bez ní celé roky). Podtlaková regulace předstihu nemá absolutně žádný vliv (negativní ani pozitivní) na pružnost motoru, tedy není možné, aby někomu při odpojené podtlakové regulaci jelo auto lépe či hůře (pokud není někde závada).
Pro všechny motory je regulace stejná!!!
Ovšem starší rozdělovače mívaly malinko jinou odstředivou regulaci než novější. Pravdu má BA3, když tvrdí, že graf odstředivé regulace je u původních rozdělovačů jiný než u "OZONových", ovšem pouze nepatrně.
Původní rozdělovače mají regulaci 30 - 31* při cca 4500 rpm, ovšem lineárně - zatímco novější rozdělovače mají graf odstředivé regulace 31* 4800 rpm, leč nelineárně (v prvé fázi regulace je malinko rychlejší nástup předstihu, poté se graf položí a průběh je pozvolnější).
Oficiálně lze pro OZONa použít i původní rozdělovač, ale výrobce doporučuje malinko jinak natryskovat I. stupeň karburátoru. Ty tabulky osazení někde mám, v případě zájmu se po nich podívám.
Regulace podtlaková je pouze regulací pomocnou a pracuje pouze při částečné záteži motoru, tzv. lehké noze, kdy motor spaluje chudou ekonomickou směs a tudíž je vhodnější delší předzápal (chudá směs hoří pomalu). Když ovšem podtlaková regulace není v činnosti, nic tak tragického se nestane (jezdím bez ní celé roky). Podtlaková regulace předstihu nemá absolutně žádný vliv (negativní ani pozitivní) na pružnost motoru, tedy není možné, aby někomu při odpojené podtlakové regulaci jelo auto lépe či hůře (pokud není někde závada).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Ne ne, to bych se divil.
Rozdělovač P125, používaný do roku 1974, měl pásmo 30* / 4000 rpm.
Unifikovaný rozdělovač P125 a následně P125B měl pásmo 31* / 4500 rpm. Všechny tyto rozdělovače měly lineární průběh regulace.
Rozdělovač P125D s odstředivou i podtlakovou regulací má pásmo 31* / 4800 rpm, ovšem průběh je tzv. dvoustupňový (nelineární).
Podle kubatury mají rozdělovače pouze jinou délku hřídelíku do bloku (bloky jsou jinak vysoké - zdvih 66 mm / 80 mm).
Rozdělovač P125, používaný do roku 1974, měl pásmo 30* / 4000 rpm.
Unifikovaný rozdělovač P125 a následně P125B měl pásmo 31* / 4500 rpm. Všechny tyto rozdělovače měly lineární průběh regulace.
Rozdělovač P125D s odstředivou i podtlakovou regulací má pásmo 31* / 4800 rpm, ovšem průběh je tzv. dvoustupňový (nelineární).
Podle kubatury mají rozdělovače pouze jinou délku hřídelíku do bloku (bloky jsou jinak vysoké - zdvih 66 mm / 80 mm).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Přesně tak to píše i Tůma. P-125 pro vozy 01, 02 do roku 73. Dále unifikovaný P-125 pro vozy 01, 02, 03. Od roku 74 nový P-125 B, ale pouze pro 03, jestli dobře chápu, protože se o něm zmiňuje jenom v kapitole 2103. No a o podtlakovým P-125 D si ještě mohli nechat zdát (mám starého Tůmy). Takže oba máte pravdu kluci... A já v tom mám 100% jasno, rozdělovače jsou tedy celkem 4.Marek píše:Rozdělovač P125, používaný do roku 1974, měl pásmo 30* / 4000 rpm.
Unifikovaný rozdělovač P125 a následně P125B měl pásmo 31* / 4500 rpm. Všechny tyto rozdělovače měly lineární průběh regulace.
Podle kubatury mají rozdělovače pouze jinou délku hřídelíku do bloku (bloky jsou jinak vysoké - zdvih 66 mm / 80 mm).
Typy rozdělovačů jsou skutečně čtyři, ovšem druhy regulací pouze tři.
P125 měl 30* / 4000 rpm, unifikovaný P125 má shodnou regulaci jako P125B, a to 31* / 4500 rpm, a potom P125D, který má 31* / 4800 rpm v nelineární závislosti.
P125 měl 30* / 4000 rpm, unifikovaný P125 má shodnou regulaci jako P125B, a to 31* / 4500 rpm, a potom P125D, který má 31* / 4800 rpm v nelineární závislosti.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
To Pája: na tuto otázku nedokážu přesvědčivě odpovědět.
To Čmelo: otázka nadmořské výšky a výkonu motoru spolu souvisí. Běžný atmosférický motor (tedy nevybavený turbodmychadlem či jiným podobným zařízením) dokáže nasát jen tolik vzduchu/směsi, kolik odpovídá objemu válce. No a se zvyšující se nadmořskou výškou se zmenšuje hustota vzduchu, tedy se vzduchu/směsi do motoru "natáhne" méně se všemi důsledky z toho vyplývajícími. L.
To Čmelo: otázka nadmořské výšky a výkonu motoru spolu souvisí. Běžný atmosférický motor (tedy nevybavený turbodmychadlem či jiným podobným zařízením) dokáže nasát jen tolik vzduchu/směsi, kolik odpovídá objemu válce. No a se zvyšující se nadmořskou výškou se zmenšuje hustota vzduchu, tedy se vzduchu/směsi do motoru "natáhne" méně se všemi důsledky z toho vyplývajícími. L.
-
- Příspěvky: 224
- Registrován: pon pro 20, 2004 23:14
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
2 takt je na to podstatně citlivější jak auto ...s Jawkou mam podobnou skušenost ale u auta sem to nikdy nepostřehl a teď už ani nemám šanci neco takovího pozorovatDrobek81 píše:Je urcite jedno kterej je to karbec, bude to akorat vic zrat a bude to zdechle jaxvina...Kdyz sem jel na Jawe250 do Tater tak sem docela drsne poznal ze ridne vzduch...jeli sme k jakesi chate Srdiecko a ten kopecek byl sice mirnej ale "motorka" nechtela jet jak normalne...A u auta je to to same...