Ozon

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Myšo a ostatní:

Pro všechny motory je regulace stejná!!!

Ovšem starší rozdělovače mívaly malinko jinou odstředivou regulaci než novější. Pravdu má BA3, když tvrdí, že graf odstředivé regulace je u původních rozdělovačů jiný než u "OZONových", ovšem pouze nepatrně.

Původní rozdělovače mají regulaci 30 - 31* při cca 4500 rpm, ovšem lineárně - zatímco novější rozdělovače mají graf odstředivé regulace 31* 4800 rpm, leč nelineárně (v prvé fázi regulace je malinko rychlejší nástup předstihu, poté se graf položí a průběh je pozvolnější).

Oficiálně lze pro OZONa použít i původní rozdělovač, ale výrobce doporučuje malinko jinak natryskovat I. stupeň karburátoru. Ty tabulky osazení někde mám, v případě zájmu se po nich podívám.

Regulace podtlaková je pouze regulací pomocnou a pracuje pouze při částečné záteži motoru, tzv. lehké noze, kdy motor spaluje chudou ekonomickou směs a tudíž je vhodnější delší předzápal (chudá směs hoří pomalu). Když ovšem podtlaková regulace není v činnosti, nic tak tragického se nestane (jezdím bez ní celé roky). Podtlaková regulace předstihu nemá absolutně žádný vliv (negativní ani pozitivní) na pružnost motoru, tedy není možné, aby někomu při odpojené podtlakové regulaci jelo auto lépe či hůře (pokud není někde závada).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

sakra mne sa zda ze som mal rozobrane stare rozdelovace, jeden s kratkou oskou a druhy s dlhou, a mali vyrazene ine stupne na doske odstredivky...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Ne ne, to bych se divil.

Rozdělovač P125, používaný do roku 1974, měl pásmo 30* / 4000 rpm.
Unifikovaný rozdělovač P125 a následně P125B měl pásmo 31* / 4500 rpm. Všechny tyto rozdělovače měly lineární průběh regulace.

Rozdělovač P125D s odstředivou i podtlakovou regulací má pásmo 31* / 4800 rpm, ovšem průběh je tzv. dvoustupňový (nelineární).

Podle kubatury mají rozdělovače pouze jinou délku hřídelíku do bloku (bloky jsou jinak vysoké - zdvih 66 mm / 80 mm).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

no ale ja mam teraz na mysli ze na doske odstredivky je u jednoho co som mal ze 15° a ten druhy mal 15°30`...co odpoveda tvojim hodnotam...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Pool

Příspěvek od Pool »

Marek píše:Rozdělovač P125, používaný do roku 1974, měl pásmo 30* / 4000 rpm.
Unifikovaný rozdělovač P125 a následně P125B měl pásmo 31* / 4500 rpm. Všechny tyto rozdělovače měly lineární průběh regulace.

Podle kubatury mají rozdělovače pouze jinou délku hřídelíku do bloku (bloky jsou jinak vysoké - zdvih 66 mm / 80 mm).
Přesně tak to píše i Tůma. P-125 pro vozy 01, 02 do roku 73. Dále unifikovaný P-125 pro vozy 01, 02, 03. Od roku 74 nový P-125 B, ale pouze pro 03, jestli dobře chápu, protože se o něm zmiňuje jenom v kapitole 2103. No a o podtlakovým P-125 D si ještě mohli nechat zdát (mám starého Tůmy). Takže oba máte pravdu kluci... A já v tom mám 100% jasno, rozdělovače jsou tedy celkem 4.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Typy rozdělovačů jsou skutečně čtyři, ovšem druhy regulací pouze tři.
P125 měl 30* / 4000 rpm, unifikovaný P125 má shodnou regulaci jako P125B, a to 31* / 4500 rpm, a potom P125D, který má 31* / 4800 rpm v nelineární závislosti.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Rafan
Příspěvky: 151
Registrován: stř čer 29, 2005 08:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rafan »

Mam jiny dotaz - jak moc se projevuje nadmořská výška na chod karburatoru? Je ve vyšších výškách (3 000-4 000 m.n.m) lepší Weber nebo OZON..? :shock:
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

:shock: :lol: co ze?
no tak to hahaha viem ze niva chodila nekde po himalajach ale aky mala karburator to neviem :D
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6563
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Ja nasel na netu obrazky z vyletu Ladou nekde v okoli Tibetu. Byla to 2103 nebo 2106, vizualne v dost prumernem stavu a podle komentaru u fotek bylo treba obcas vlezt pod kapotu. Ale jezdilo to :-).
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10559
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

To Pája: na tuto otázku nedokážu přesvědčivě odpovědět.
To Čmelo: otázka nadmořské výšky a výkonu motoru spolu souvisí. Běžný atmosférický motor (tedy nevybavený turbodmychadlem či jiným podobným zařízením) dokáže nasát jen tolik vzduchu/směsi, kolik odpovídá objemu válce. No a se zvyšující se nadmořskou výškou se zmenšuje hustota vzduchu, tedy se vzduchu/směsi do motoru "natáhne" méně se všemi důsledky z toho vyplývajícími. L.
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

Ludku to ja uplne chapem...
ale idem pohladat aka to bola vyska kde seriova niva v pohode jazdila ...
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

a on sa pytal na rozdiel ozona a webra tak myslim ze tam o turbe nebola rec...
a ci je lepsi ozon nebo weber to je myslim jedno alebo sa mylim?
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Je urcite jedno kterej je to karbec, bude to akorat vic zrat a bude to zdechle jaxvina...Kdyz sem jel na Jawe250 do Tater tak sem docela drsne poznal ze ridne vzduch...jeli sme k jakesi chate Srdiecko a ten kopecek byl sice mirnej ale "motorka" nechtela jet jak normalne...A u auta je to to same...
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Já neměl se starou 2101 v Tatrách sebemenší problémy.

Jinak o vlivu tý nadm. výšky se tuším píše v Tůmovi.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
capodrak
Příspěvky: 224
Registrován: pon pro 20, 2004 23:14
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od capodrak »

Drobek81 píše:Je urcite jedno kterej je to karbec, bude to akorat vic zrat a bude to zdechle jaxvina...Kdyz sem jel na Jawe250 do Tater tak sem docela drsne poznal ze ridne vzduch...jeli sme k jakesi chate Srdiecko a ten kopecek byl sice mirnej ale "motorka" nechtela jet jak normalne...A u auta je to to same...
2 takt je na to podstatně citlivější jak auto :wink: ...s Jawkou mam podobnou skušenost ale u auta sem to nikdy nepostřehl a teď už ani nemám šanci neco takovího pozorovat :P
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“