motor řere olej

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
txx
Příspěvky: 101
Registrován: pon pro 22, 2008 08:20
Bydliště: Brno

motor řere olej

Příspěvek od txx »

jak poznat jestli to jsou gufirka na ven. , nebo jestli to jde přes kroužky dík
Naposledy upravil(a) txx dne čtv srp 20, 2009 12:25, celkem upraveno 1 x.
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

skus zmerat tlaky
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
miro263
Příspěvky: 421
Registrován: úte čer 16, 2009 11:55
Bydliště: Horehronie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miro263 »

Existuje este jedna metoda na zistovanie opotrebovanosti motora.

Vypust olej, daj dole vanu a hlavu a nalej naftu do valcov. Ked zmizne , tak je motor opotrebovany a preto zerie olej cez kruzky. ( Postup pri Traktore, ale mozno sa da pouzit :P )
BA3 2121
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
txx
Příspěvky: 101
Registrován: pon pro 22, 2008 08:20
Bydliště: Brno

Příspěvek od txx »

tlaky se zdají dobrý ;-)
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: motor řere olej

Příspěvek od Petr HC »

txx píše:jak poznat jestli to jsou gufirka na ven. , nebo jestli to jde přes kroužky dík
Pokud saje gufírkama, pak po delším brzdění motorem a následném přidání plynu "zahulí" do výfuku.
ladadriv3r
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 22, 2008 17:46
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ladadriv3r »

Existuje este jedna metoda na zistovanie opotrebovanosti motora.

Vypust olej, daj dole vanu a hlavu a nalej naftu do valcov. Ked zmizne , tak je motor opotrebovany a preto zerie olej cez kruzky. ( Postup pri Traktore, ale mozno sa da pouzit )
Kamrat to takto robil aj na S130:))...
ladadriv3r
Uživatelský avatar
Mojma
Příspěvky: 30
Registrován: stř srp 19, 2009 21:51
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Mojma »

Txx, kolik ti to žere toho oleje? Moje 07 si veme 1l/na 1000km, už mě dost štve. Kouří hlavně při cestě do kopce a vozíkem? To si ani nepřejte vidět. :roll:
VAZ 2107
Lada, LIAZ - Best of cars
Lada, LIAZ - Tam, kde šmír a koroze vítězí nad kůží a nerezem!
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Tuším že ve FAQ byl test těsnosti motoru s kompresorem :wink:
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

txx píše:tlaky se zdají dobrý ;-)
Jestli jsou tlaky dobrý, tj. alespoň cca 11 bar na každém válci zhruba u všech stejně, pak jsou vadné ty ventilové gufera.
Naposledy upravil(a) Wolf dne pát srp 21, 2009 07:47, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Mojma píše:Moje 07 si veme 1l/na 1000km
to není žádná extrémní hodnota
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6525
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

radek mb píše:
Mojma píše:Moje 07 si veme 1l/na 1000km
to není žádná extrémní hodnota
no ja nevim, to uz je docela dost ;-) ono uz takovych 1 litr na 4000 mi prijde dost :-) jsem ochotny tolerovat tak 1 litr na 8000 8)
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Taky si myslím, že spotřeba oleje by měla být maximálně taková, aby mezi výměnami nebylo potřeba doplňovat.
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Na co je vůbec ta měrka na měření oleje?Za studena je kapka někde pod urovni MIN,za tepla se olej rozleze po celé měrce a nepoznám nic :roll: .
Mimoto mám asi moc nízký volnoběh,občas to problikne a při startu ta kontrolka zhasne až za 0,5s
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Veverka píše:...Za studena je kapka někde pod urovni MIN,za tepla se olej rozleze po celé měrce a nepoznám nic :roll: ....
po stečení oleje (alespoň 10 minut po jízdě) do vany se musí měrka nejprve otřít hadrem a pak měřit výšku hladiny, je skoro stejná jako u studeného motoru. Hladina oleje viditelně stoupne pouze u automatické převodovky, ale to je již jiný případ ...
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Wolf píše:Taky si myslím, že spotřeba oleje by měla být maximálně taková, aby mezi výměnami nebylo potřeba doplňovat.
Naprostý souhlas. Motory Lada jsou navzdory svému ročníku výroby natolik technologicky vyspělé, že jejich spotřeba oleje je téměř nulová. Pokud je mezi výměnami třeba olej doplňovat a není nikde vidět únik z motoru ven, je to špatně a je třeba to řešit.

Pokud motor olej skutečně sežere, začal bych jednoznačně výměnou simeringů na ventilech. Je to základní postup při odhalování této závady. Když se to nezmění, je nasnadě oprava pístních kroužků (ale v součinnosti s výměnou kroužků by se simeringy na ventilech stejně měnily, tak o co jde???).

Kontrola kompresních tlaků nebo kontrola zaléváním pístů naftou jsou metody absolutně k ničemu. Když jsem v roce 1997 kupoval mou Ladu 2103, měla na všech válcích kompresní tlaky 12,5 - 13 Bar a při zalití pístů neprotekla za celý víkend ani slza. A přesto mi motor žral olej jako Wartburg (a to doslova - dva a půl litru oleje na tisíc km, které mi můj motor v Ladě sežral, Warťál možná ve směsi benzinu ani nespálil) a příčina byla v opotřebení válců. Je nutné si totiž uvědomit jednu dost podstatnou věc - kompresní tlak a těsnost spalovacího prostoru mají na starosti kroužky těsnicí (horní, těsně u dna), zatímco stírání oleje ze stěn válců zajišťují kroužky spodní - stírací. Můžete mít těsnicí kroužky naprosto v pořádku, tím kompresní tlak i těsnost optimální, a přesto motor může žrát olej třebas díky prasknutí stíracích kroužků. Takže, pánové, vaší metodou cesta nevede :wink:.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“