motor řere olej
Moderátor: Moderátoři
motor řere olej
jak poznat jestli to jsou gufirka na ven. , nebo jestli to jde přes kroužky dík
Naposledy upravil(a) txx dne čtv srp 20, 2009 12:25, celkem upraveno 1 x.
Re: motor řere olej
Pokud saje gufírkama, pak po delším brzdění motorem a následném přidání plynu "zahulí" do výfuku.txx píše:jak poznat jestli to jsou gufirka na ven. , nebo jestli to jde přes kroužky dík
-
- Příspěvky: 94
- Registrován: čtv kvě 22, 2008 17:46
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Jestli jsou tlaky dobrý, tj. alespoň cca 11 bar na každém válci zhruba u všech stejně, pak jsou vadné ty ventilové gufera.txx píše:tlaky se zdají dobrý
Naposledy upravil(a) Wolf dne pát srp 21, 2009 07:47, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
po stečení oleje (alespoň 10 minut po jízdě) do vany se musí měrka nejprve otřít hadrem a pak měřit výšku hladiny, je skoro stejná jako u studeného motoru. Hladina oleje viditelně stoupne pouze u automatické převodovky, ale to je již jiný případ ...Veverka píše:...Za studena je kapka někde pod urovni MIN,za tepla se olej rozleze po celé měrce a nepoznám nic ....
Naprostý souhlas. Motory Lada jsou navzdory svému ročníku výroby natolik technologicky vyspělé, že jejich spotřeba oleje je téměř nulová. Pokud je mezi výměnami třeba olej doplňovat a není nikde vidět únik z motoru ven, je to špatně a je třeba to řešit.Wolf píše:Taky si myslím, že spotřeba oleje by měla být maximálně taková, aby mezi výměnami nebylo potřeba doplňovat.
Pokud motor olej skutečně sežere, začal bych jednoznačně výměnou simeringů na ventilech. Je to základní postup při odhalování této závady. Když se to nezmění, je nasnadě oprava pístních kroužků (ale v součinnosti s výměnou kroužků by se simeringy na ventilech stejně měnily, tak o co jde???).
Kontrola kompresních tlaků nebo kontrola zaléváním pístů naftou jsou metody absolutně k ničemu. Když jsem v roce 1997 kupoval mou Ladu 2103, měla na všech válcích kompresní tlaky 12,5 - 13 Bar a při zalití pístů neprotekla za celý víkend ani slza. A přesto mi motor žral olej jako Wartburg (a to doslova - dva a půl litru oleje na tisíc km, které mi můj motor v Ladě sežral, Warťál možná ve směsi benzinu ani nespálil) a příčina byla v opotřebení válců. Je nutné si totiž uvědomit jednu dost podstatnou věc - kompresní tlak a těsnost spalovacího prostoru mají na starosti kroužky těsnicí (horní, těsně u dna), zatímco stírání oleje ze stěn válců zajišťují kroužky spodní - stírací. Můžete mít těsnicí kroužky naprosto v pořádku, tím kompresní tlak i těsnost optimální, a přesto motor může žrát olej třebas díky prasknutí stíracích kroužků. Takže, pánové, vaší metodou cesta nevede .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)