Nedobíjení - poblikávající světla
Moderátor: Moderátoři
Nedobíjení - poblikávající světla
Ahoj,
tak mám další problém. Na volnoběh ( volnoběžné otáčky jsou normální ) mi svítí kontrolka dobíjení a voltmetr je v bílém poli. Po lehkém přidání plynu kontrolka zhasne. Někdy je rafičku už v bílém poli ale kontrolka ještě nesvítí. Ale například na křižovatce, stojím, blikám, a ručička se pohybuje mezi okraji bílého pole voltmetru a kontrolka se rozsvětcí a zhasíná podle toho jak blikají blinkry. Toto se mi děje po celou dobu co auto mám ( necelých 2000km ).
V poslední době se vyskytl další problém který ale občas zmizí a za nějakou dobu ( v řádech dní ) se zase objeví. Po zvýšení otáček z volnoběhu a zhasnutí kontrolky dobíjení mi ručička voltmetru kmitá v zeleném poli. Kmitá pravidelně, se zvyšováním otáček se rychlost nemění. Podle kmitání ručičky také pohasínají kontrolky a nějspíše i poblikávají světla ( frekvence je asi 1blik za 1sec ).
Je to Lada 2105 s alternátorem G222 ( nebo jak bylo to označení ). Je to špatný alternátor, nemám mám nejdříve zkusit vyměnit regulátor?
tak mám další problém. Na volnoběh ( volnoběžné otáčky jsou normální ) mi svítí kontrolka dobíjení a voltmetr je v bílém poli. Po lehkém přidání plynu kontrolka zhasne. Někdy je rafičku už v bílém poli ale kontrolka ještě nesvítí. Ale například na křižovatce, stojím, blikám, a ručička se pohybuje mezi okraji bílého pole voltmetru a kontrolka se rozsvětcí a zhasíná podle toho jak blikají blinkry. Toto se mi děje po celou dobu co auto mám ( necelých 2000km ).
V poslední době se vyskytl další problém který ale občas zmizí a za nějakou dobu ( v řádech dní ) se zase objeví. Po zvýšení otáček z volnoběhu a zhasnutí kontrolky dobíjení mi ručička voltmetru kmitá v zeleném poli. Kmitá pravidelně, se zvyšováním otáček se rychlost nemění. Podle kmitání ručičky také pohasínají kontrolky a nějspíše i poblikávají světla ( frekvence je asi 1blik za 1sec ).
Je to Lada 2105 s alternátorem G222 ( nebo jak bylo to označení ). Je to špatný alternátor, nemám mám nejdříve zkusit vyměnit regulátor?
-
- Příspěvky: 94
- Registrován: čtv kvě 22, 2008 17:46
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
úplně ideální pro 12V autobaterii je 14,4V. To ono to udrží, ale dobíjení při vysokých otáčkách jakoby " vynechává " a pak poblikávají kontrolky. A také to že na volnoběh není rafička v zeleném poli není normální. Co jsme dřív měli starou 2105 tak ta i na nejnižší volnoběh při zapnutých světlech a studeném motoru dobíjela minimálně tak že rafička nikdy nespadla do bílého pole.
Pojistky jsem kontroloval nedávno, hned když jsem auto koupil. Jedna z nich hřála, tak jsem zkontroloval všechny. Současně s tím jsem i očistil a dotáhl svorky na akumulátoru. Dnes překontrolováno a jsou ok. Konektory a kabely na altíku také dotažené a nepoškozené.
Jak se k uhlíkům dostanu? Je potřeba vyndavat altík? Ví někdo jaká je minimální délka uhlíků?
Jak se k uhlíkům dostanu? Je potřeba vyndavat altík? Ví někdo jaká je minimální délka uhlíků?
K uhlíkům se dostaneš tak že sundáš plech pod autem a na zadním čele altíku vytáhneš takovou plastovou věc ve tvaru L, v ní jsou zasazeny dva uhlíky a vede do ní drát na fast on. Při vytahování odpoj bateru, sundej plech pod autem, vytáhni ten drát co tam vede, odšroubuj jeden šroubek (křížovej šroubovák) a vytáhni to ven.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Tak dnes jsem půl problému vyřešil. Poblikávání bylo způsobeno špatným kabílkem s Fast-on konektorem co vede do altíku. Zvenčí se tvářil OK, ale uvnitř byl u konektoru přetržený.
Opraveno hotovo.
Teď ale druhá část problému. Co s tím nestíhajícím dobíjením. Nevyrábělo se třeba několik výkonnostních verzí altíku? Mluvím o těch s reglerem na alternátoru. To že v kulatcích a hranatcích byl jiný altík, to vím.
Opraveno hotovo.
Teď ale druhá část problému. Co s tím nestíhajícím dobíjením. Nevyrábělo se třeba několik výkonnostních verzí altíku? Mluvím o těch s reglerem na alternátoru. To že v kulatcích a hranatcích byl jiný altík, to vím.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
To že na volnoběhu altík při rozsvícených světlech nestíhá je víceméně v pořádku. Chaotické chování voltmetru při blinkrech je též normální, řešením je rozhodit palubovku prostříkat a zavrtět s konektory, přitáhnout šroubky koster a mělo by to být lepší. Poblikávání kontrolky na volnoběhu se někdy děje, mělo by to upravit zvednutí volnoběžných otáček na 850 - 900 rpm.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107