Nedobíjení - poblikávající světla

Moderátor: Moderátoři

wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Nedobíjení - poblikávající světla

Příspěvek od wiku »

Ahoj,
tak mám další problém. Na volnoběh ( volnoběžné otáčky jsou normální ) mi svítí kontrolka dobíjení a voltmetr je v bílém poli. Po lehkém přidání plynu kontrolka zhasne. Někdy je rafičku už v bílém poli ale kontrolka ještě nesvítí. Ale například na křižovatce, stojím, blikám, a ručička se pohybuje mezi okraji bílého pole voltmetru a kontrolka se rozsvětcí a zhasíná podle toho jak blikají blinkry. Toto se mi děje po celou dobu co auto mám ( necelých 2000km ).

V poslední době se vyskytl další problém který ale občas zmizí a za nějakou dobu ( v řádech dní ) se zase objeví. Po zvýšení otáček z volnoběhu a zhasnutí kontrolky dobíjení mi ručička voltmetru kmitá v zeleném poli. Kmitá pravidelně, se zvyšováním otáček se rychlost nemění. Podle kmitání ručičky také pohasínají kontrolky a nějspíše i poblikávají světla ( frekvence je asi 1blik za 1sec ).

Je to Lada 2105 s alternátorem G222 ( nebo jak bylo to označení ). Je to špatný alternátor, nemám mám nejdříve zkusit vyměnit regulátor?
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

nejprve změř kolik to opravdu dobíjí na baterce,pak zkus jak máš napnutý klínák(když zatlačíš na ventilátor -nesmí se protočit!!,no a zkontroluj spoje zejména svorky ale taky pojistky zda nejsou v,,lůžkách,,volné,kdyžtak napruž plíšky co je v nich pojistka uložena,no a teprve pak bych měnil relé. :wink:
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

se světly na volnoběh 12,3 -12,4V , po přidání 14,3V.
Klínový řemen napnutý.
ladadriv3r
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 22, 2008 17:46
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ladadriv3r »

no a dobijat by to malo nieco okolo 16V ked sa nemylim...
ladadriv3r
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

ladadriv3r, 16V je myslim moc mám tušení že max kolem 14,5V.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

úplně ideální pro 12V autobaterii je 14,4V. To ono to udrží, ale dobíjení při vysokých otáčkách jakoby " vynechává " a pak poblikávají kontrolky. A také to že na volnoběh není rafička v zeleném poli není normální. Co jsme dřív měli starou 2105 tak ta i na nejnižší volnoběh při zapnutých světlech a studeném motoru dobíjela minimálně tak že rafička nikdy nespadla do bílého pole.
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

dobíjet to má od 13.7V do 14.5V při zvýšených otáčkách na volnoběh to nemusí stíhat,a co uhlíky?
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

uhlíky? Co s nimi?
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

no jestli nejsou krátké a nezůstávají tzv.viset-tzn,že nedosedají po celou dobu na komutátor(komut.kroužky)-tedy pouze skokově a tudíž i zde by myhla být příčina napětových výkyvů,a co ty svorky-zkontroloval jsi je včetně těch pojistek?
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

Pojistky jsem kontroloval nedávno, hned když jsem auto koupil. Jedna z nich hřála, tak jsem zkontroloval všechny. Současně s tím jsem i očistil a dotáhl svorky na akumulátoru. Dnes překontrolováno a jsou ok. Konektory a kabely na altíku také dotažené a nepoškozené.

Jak se k uhlíkům dostanu? Je potřeba vyndavat altík? Ví někdo jaká je minimální délka uhlíků?
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

K uhlíkům se dostaneš tak že sundáš plech pod autem a na zadním čele altíku vytáhneš takovou plastovou věc ve tvaru L, v ní jsou zasazeny dva uhlíky a vede do ní drát na fast on. Při vytahování odpoj bateru, sundej plech pod autem, vytáhni ten drát co tam vede, odšroubuj jeden šroubek (křížovej šroubovák) a vytáhni to ven.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

jo ale ted nevím jaký ten altík tam máš to co popisuje Peet je alt.typu 2101-03,ty máš tuším 2105 a tam se většinou již dávaly alt.s vestavěným regulátorem,takže uhlíky jsou součástí regulátoru což je taková ta plech.krabička na alternátoru.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Povolí dva šroubky na té hliníkové kostce (regulátoru) a sejme ji i s uhlíky.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

Tak dnes jsem půl problému vyřešil. Poblikávání bylo způsobeno špatným kabílkem s Fast-on konektorem co vede do altíku. Zvenčí se tvářil OK, ale uvnitř byl u konektoru přetržený.
Opraveno hotovo.

Teď ale druhá část problému. Co s tím nestíhajícím dobíjením. Nevyrábělo se třeba několik výkonnostních verzí altíku? Mluvím o těch s reglerem na alternátoru. To že v kulatcích a hranatcích byl jiný altík, to vím.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

To že na volnoběhu altík při rozsvícených světlech nestíhá je víceméně v pořádku. Chaotické chování voltmetru při blinkrech je též normální, řešením je rozhodit palubovku prostříkat a zavrtět s konektory, přitáhnout šroubky koster a mělo by to být lepší. Poblikávání kontrolky na volnoběhu se někdy děje, mělo by to upravit zvednutí volnoběžných otáček na 850 - 900 rpm.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“