Problémy s chlazením - HELP! Už fakt nevim
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
vůle vodní pumpy (problém i u mne, to bych ale nesměl být línej to vyměnit), případně špatné těsnění pod vodní pumpou (myslím od bloku). S vodní pumpou jsi dělal co?
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Drobek81 píše: S vodní pumpou jsi dělal co?
Pumpu jsem vymontoval (komplet), celou jsem ji prohlídnul ale nerozebíral, skontroloval jestli není nějaká lopatka uražená, jestli nejsou lopatky zanesené rzí, skontroloval vůli na ložisku a skontroloval vůli mezi lopatkami a tělesem. Vůli jsem měřil trošku prapodivně: bohužel jsem neměl měrky, ale pouze šupleru, takže jsem si změřil pilový plát - měl 1mm a jím jsem pak měřil vůli. Vůle má být dle Tůmy 0,9-1,3mm, já naměřil z kraje 1mm, přičemž směrem k ložisku se vůle lehounce zvětšovala. Potom jsem přiložil nové těsnění mezi pumpu a blok, namázl ho vazelínou a namontoval.Vašátor píše: - skontrolována vodní pumpa, lopatky celé, bez usazenin, vůle nastavena správně
Jo, jak jsem sundal hlavu, těsnění bylo v pořádku, ale spalovací prostor byl hodně zanesený karbonem. Na sacích ventilech byla brutální vrstva bílého karbonu, na výfukových ventilech jen černá vrtsvička oleje. Ovšem olej mi to nežere - cca 1dc/1000km
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
To je už docela zoufalé, toto. Tak snad jen pár dalších námětů.
1, Když jde rafička do červeného, a zastavíš, hicuje chladič citelně (sálá teplo)?
2, Ty, nebo někdo v tvém okolí určitě bude mít měřák s teplotním čidlem. Připevni čidlo a zaizoluj proti vnějším vlivům na hadici, co jde od spodu chladiče do termostatu. A hyn sa vokáže, esli to moc hřeje, nebo málo chladí... ...duchařina....
1, Když jde rafička do červeného, a zastavíš, hicuje chladič citelně (sálá teplo)?
2, Ty, nebo někdo v tvém okolí určitě bude mít měřák s teplotním čidlem. Připevni čidlo a zaizoluj proti vnějším vlivům na hadici, co jde od spodu chladiče do termostatu. A hyn sa vokáže, esli to moc hřeje, nebo málo chladí... ...duchařina....
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Ještě jedna věc, máš tam elektrickou saharu, nebo vrtuli na řemen?
Pokud si matně pamatuju, tak na loňském jarním srazu se hřála Sašovi Trabolada a bylo to tím, že přepóloval vrtuli a ta se točila obráceně a tím pádem tlačila vzduch proti směru jízdy, tudíž to chladilo o dost hůře. Pokud máš na řemenu,tak nevím, leda že by tam byla špatná vrtule na opačnou stranu, což je blbost.
Pokud si matně pamatuju, tak na loňském jarním srazu se hřála Sašovi Trabolada a bylo to tím, že přepóloval vrtuli a ta se točila obráceně a tím pádem tlačila vzduch proti směru jízdy, tudíž to chladilo o dost hůře. Pokud máš na řemenu,tak nevím, leda že by tam byla špatná vrtule na opačnou stranu, což je blbost.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Přemýšlel jsem taky, a nejní možný. Buď se to moc hřeje a nebo málo chladí. Když chladící médium obíhat může (kanály v motoru nejsou zarostlé) a obíhá (vodní pumpa je zcela v pořádku), tak zbývá špatný přestup tepla u chladiče. Já bych jako další krok zkusil další chladič, nebo to co popisuje NEMO.
Systém už máš čistý, tak další funkční chladič se už nemá čím zanést. Přijde mi, jestli se ten Tvůj funkční z LADÁtora v Oranžádě nezanesl, než se systém definitivně (resp. zase o něco více) vyčistil.
Marně tápu v paměti, že bych slyšel o autě, které se přehřívá a neustále vaří, kvůli špatně seřízenému motoru, navíc ty máš seřízeno, ale v chladícím systému nebylo všechno jak má být. A třeba u Modrého, s tunovým přívěsem, kopec sotva na dvojku a nikdy jsem s tím nevařil.
Nicméně je to všechno jen hádání z křišťálové koule.
Systém už máš čistý, tak další funkční chladič se už nemá čím zanést. Přijde mi, jestli se ten Tvůj funkční z LADÁtora v Oranžádě nezanesl, než se systém definitivně (resp. zase o něco více) vyčistil.
Marně tápu v paměti, že bych slyšel o autě, které se přehřívá a neustále vaří, kvůli špatně seřízenému motoru, navíc ty máš seřízeno, ale v chladícím systému nebylo všechno jak má být. A třeba u Modrého, s tunovým přívěsem, kopec sotva na dvojku a nikdy jsem s tím nevařil.
Nicméně je to všechno jen hádání z křišťálové koule.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
asi tak nějak uvažoval jsem nad tím. a i když mi teplota vylezla tak se to všdy ( sice s elektrickou saharou) stíhalo uchladit. tady jestli je sahara hnána řemenicí tak nevím ale jediný co mne napadá že buď neotvírá termostat a nebo prostě je závada v chladiči jedině zkusit motor " uhřát" a pak otestovat jestli výstup na chladiči je opravdu studenější a pokud ne tak je zanesený chladič a pokud ano tak je asi v háji termostat. Osobně se mi auto přihřívalo a ani opětovné pročištění chladiče nepomohlo. po výměně se to zdálo lepší ale za 14 dní to bylo tam jak dřív a zjistil jsem že se "nový" chladič opět zanáší. Tak jsem dal třetí a od tý doby o.k. a nenech se mýlit tím že ti voda chladičem ( při proplachování) volně protéká musel by si mít přísun vody stejný jako u chladiče. Ne rychlost ale množství... porovnej si průměr hadice co ti jde nahoře do chladiče s průměrem, který máš na vodovodu..
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Díky moc za rady
Vrtuli mám opravdu mechanickou, hnanou řemenem. Ještě mě napadlo tu problém trošku více popsat. Jistě jsem to už někde psal, ale jelikož se jedná o problém dlouhodobý, radši to zde zopakuji:
Když jedu/stojím v koloně a je vedro, motor se nemá šanci uchladit. Rafička leze do červeného políčka a jediné co pomůže (krom zapnutí topení) je zvýšení otáček motoru. Potom jde rafička lehce dolů.
Rovněž když přijde kopec, rafička jde nahoru. Po výjezdu na kopec, vyřazení rychlosti a jeho sjíždění na neutrál, teplota výrazně neklesá. Klesne až když zařadím rychlost a zvýším tak otáčky motoru / vodní pumpy.
Mno, uvidím co se stane až složím motor (normálně by uiž byl v kupě, ale když ž jsme to rozebral, tak jsem si hazky natřel výfukové svody a do toho jsme ještě zachraňoval souseda, páč nemohl nastartovat auto ). S Pátračem jsem domluven, že mi kdyžtak zapůjčí sondu s teploměrem, takže vyzkouším ještě to co psal Nemo. Rovněž mi Pátrač ochotně přislíbil i zapůjčení nového termostatu . Kurník to by v tom byl čert, abysme na to nepřišli . Bohužel už mi do odjezdu směr Rumunsko/Bulharsko zbývají jen 3 volné dny
No nic, jdu skládat
Jo, ještě k tomu mému chladiči. Také mě napadlo, že se mohl opět přicpat. Ovšem po jeho výměně nenastala víceméně žádná změna. Lehké zlepšení nastalo, ale původní chladič byl ucpaný jako hovado.
Vrtuli mám opravdu mechanickou, hnanou řemenem. Ještě mě napadlo tu problém trošku více popsat. Jistě jsem to už někde psal, ale jelikož se jedná o problém dlouhodobý, radši to zde zopakuji:
Když jedu/stojím v koloně a je vedro, motor se nemá šanci uchladit. Rafička leze do červeného políčka a jediné co pomůže (krom zapnutí topení) je zvýšení otáček motoru. Potom jde rafička lehce dolů.
Rovněž když přijde kopec, rafička jde nahoru. Po výjezdu na kopec, vyřazení rychlosti a jeho sjíždění na neutrál, teplota výrazně neklesá. Klesne až když zařadím rychlost a zvýším tak otáčky motoru / vodní pumpy.
Mno, uvidím co se stane až složím motor (normálně by uiž byl v kupě, ale když ž jsme to rozebral, tak jsem si hazky natřel výfukové svody a do toho jsme ještě zachraňoval souseda, páč nemohl nastartovat auto ). S Pátračem jsem domluven, že mi kdyžtak zapůjčí sondu s teploměrem, takže vyzkouším ještě to co psal Nemo. Rovněž mi Pátrač ochotně přislíbil i zapůjčení nového termostatu . Kurník to by v tom byl čert, abysme na to nepřišli . Bohužel už mi do odjezdu směr Rumunsko/Bulharsko zbývají jen 3 volné dny
No nic, jdu skládat
Jo, ještě k tomu mému chladiči. Také mě napadlo, že se mohl opět přicpat. Ovšem po jeho výměně nenastala víceméně žádná změna. Lehké zlepšení nastalo, ale původní chladič byl ucpaný jako hovado.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Není náhodou toto odpověď? Voda prostě nechce cirkulovat v okruhu a teprve otáčkami se začne hýbat.Vašátor píše:Rovněž když přijde kopec, rafička jde nahoru. Po výjezdu na kopec, vyřazení rychlosti a jeho sjíždění na neutrál, teplota výrazně neklesá. Klesne až když zařadím rychlost a zvýším tak otáčky motoru / vodní pumpy.
Bílý LADA a okřídlená spol.