Bubnové brzdy - zmontovanie po výmene čelustí

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
suhajko
Příspěvky: 160
Registrován: ned kvě 11, 2008 21:24
Bydliště: Košice

Bubnové brzdy - zmontovanie po výmene čelustí

Příspěvek od suhajko »

Vymenil som zadné čeluste, idem to poskladať a nech sa snažm ako chcem, hormú pružinu nasadiť neviem. Buď by som mal začať posilovať, alebo robím niečo zle, alebo je tam nejaká finta?
Neexistuje na to aj nejaké "udělátko"?
Excentre mám v dobrej polohe.

(tag: pakny, pružina, bubnové bzdy, čeluste)
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

ja nejdriv nasadim horni, silnejsi, pruzinu cely to nejak seskladam a nakonec si hraju s tou spodni. da se natahovat lepe jak horni
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

suhajko píše:alebo robím niečo zle
spravne...tu horni pruzinu musis nasadit prvni...jde to nasadit bez jakehokoliv naradi, ale lepsi je neco na pomoc pri nasazeni pakny se spodni pruzinou - aspon ze zacatku
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
suhajko
Příspěvky: 160
Registrován: ned kvě 11, 2008 21:24
Bydliště: Košice

Příspěvek od suhajko »

Hm, Takze ak som to spravne pochopil:
- najprv nasadim hornu pruzinu (ta vymedzovacia tyc pod pruzinou ktora je medzi dvoma paknami tam uz je )
- potom celuste chytim do capov cez otvor zhruba v stede pakny
- finále so spodnou pružinou
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

tak...jeste v mezikrocich nasad lanko rucni brzdy...
pokud mas samostavy na paknach, pak bude asi dobre je povolit...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
suhajko
Příspěvky: 160
Registrován: ned kvě 11, 2008 21:24
Bydliště: Košice

Příspěvek od suhajko »

jasne, + rucna brzda,
OK, tak to takto skusim,
Dakujem
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Já to dělám tak, že jednu paknu umístím přesně tam kam patří, takže se opírá o píst válečku. Druhá je pod válečkem. Pružina jde nasadit úplně v pohodě. To železo je zatím zasazený pouze v jedné pakně. Pak i tu druhou vrátím zpět, aby se opírala o píst válečku. To jde ještě taky snadno. Abych tam dal to železo, chytnu paknu ze spoda a tahám ji od té druhé. Musí být pořád opřená o ten pístek a musíš si dát pozor, ať ti to z toho neujede a nezničíš si prachovku. Spodní konec oddálim na tolik, aby tam šlo lehounce dát to železo. Pak paknu pomalu zpět a železo zajede tam kam má.

Nasadit horní pružinu je mnohem snazší, než tu sponí. (i když by člověk řekl opak) Tu dolní musím vždycky tahat jakoby přímo, ale tady si pomáhám přes různý páky.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10520
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Já to dělám takto:
mimo kolo složím pakny (čili 2 pakny, horní pružina, rozpěra)
zaháčkuju lanko ruční brzdy
tuto sestavu nasadím
jednu paknu založím do spodního zářezu, nasadím spodní pružinu
druhou paknu založím mimo zářez, nasadím spodní pružinu
za pomoci páky (dlouhý šroubovák) zasadím druhou paknu do zářezu
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

A já to dělám úplně jinak. Pakny dám na svoje místo a z rozpěrkou, zajistím těma malýmy prožinkama a potom si hraju s velkýma pružinama. Nejdřív horní a potom dolní. Mám už na to šroubovák a jde to celkem dobře. Jak kdy :D .
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ano, velký šroubovák, sevřít to nohama a občas si ten šoubovák do té nohy vrazit :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Právě že nesmí být velký. Spíš malý, tenký a hlavně pružný. I s malým kašpárkem se dá zahrát velká divadlo :lol: .
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Dusan
Příspěvky: 3884
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Neviem ktoru pruzinu prvu uz som to davno nerobil :D Ale pouzivam na to gulate klieste take hrubsie zo zubkami.... pevne zovriet a s rozbehom nasadit a hlavne aby nevyskocila pruzina z kliesti...to potom sa da kade tade udriet ruka ale rukavice a cvik to istia :D pripadne ked sa nasadi len na hranu jemne doklepnut aby zaskocila..
Uživatelský avatar
suhajko
Příspěvky: 160
Registrován: ned kvě 11, 2008 21:24
Bydliště: Košice

Příspěvek od suhajko »

Vidim, ze kolko ludi, tolko chuti :-)
Mne sa zatial "teoreticky" najviac pozdava tento spôsob:
Luděk Musil píše:Já to dělám takto:
mimo kolo složím pakny (čili 2 pakny, horní pružina, rozpěra)
zaháčkuju lanko ruční brzdy
tuto sestavu nasadím
jednu paknu založím do spodního zářezu, nasadím spodní pružinu
druhou paknu založím mimo zářez, nasadím spodní pružinu
za pomoci páky (dlouhý šroubovák) zasadím druhou paknu do zářezu
L.
Zajtra, pozajtra sa na to chystam, kto vie, mozno vymyslim dalsi sposob.
Naposledy upravil(a) suhajko dne čtv črc 23, 2009 10:05, celkem upraveno 1 x.
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Mám na to speciální udělátor. Až se k němu dostanu, tak hodim foto. Je to kalená tyč, která se zužuje až na cca 1,5 mm. Tou užší stranou se tyčka píchne do dírky v pakně, nakloní se směrem k péru a péro se za ní zahákne. Pak už stačí jen tyčku odehnout směrem od péra. Tím se péro natáhne a háček péra sklouzne přímo do dírky. Možná něco na způsob, jak to dělá Ivo.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

nez nasazovat pruziny az po nasazeni celisti - neni lepsi nasadit nejdriv pruziny a pak celisti? Potom na to neni potreba ani naradi...ono nasazovani te pruziny sem videl na vlastni oci u mistra Kolaloky a byl to docela zazitek...tolik trapeni namisto jednoducheho nasazeni :lol:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“