Poloosy, homokinetické klouby, manžety

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 173
Registrován: stř čer 09, 2004 08:11
Bydliště: Dobříš

Poloosy, homokinetické klouby, manžety

Příspěvek od Jarda »

Potřebuji vyměnit vnější prachovku na hnací hřídeli přední nápravy. Jak na to? U některých aut prý stačí uvolnit a odklonit přední kolo (někdy při tom praskne pružná pojistka držící hřídel) a díky tomu není třeba vypouštět olej a vytahovat hřídel z převodovky. Jde to tak udělat i u Lady 2110? (Nebo Samary, tam to zřejmě bude stejné.)
Naposledy upravil(a) zelvotron dne stř led 16, 2013 19:45, celkem upraveno 2 x.
Důvod: edit názvu, označeno jako důležité
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9397
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Nevím jak u Lady, ale na většině aut, na kterých jsem to dělal (Ford Fiesta, Felicie, Favorit...) je to dělané tak jak píšeš. Uvolní se spodní čep, odpojí se tak rameno od náboje, kolo se vykloní, pod sundanou prachovkou se v homokinetickém kloubu najde pojistka (takový pružný O-kroužek) a poloosa se vysune. Je ovšem pravdou, že O-kroužek většinou zařve. Chce to úzké kleštičky a zjistit systém uchycení. Třeba Felicie a Fiesta mají systém přesně obráceně. U jednoho vozu je potřeba O-kroužek roztáhnout, u druhého zmáčknout.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 173
Registrován: stř čer 09, 2004 08:11
Bydliště: Dobříš

Příspěvek od Jarda »

Vašátor píše:Nevím jak u Lady, ... U jednoho vozu je potřeba O-kroužek roztáhnout, u druhého zmáčknout.
Díky.
rudo.
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvek od rudo. »

Napadlo, že to tu napíšem.
Takto prachovku ako ja si ešte nikdy nikto nemenil, ale môžem sa mýliť.
Pretože vonkajšia prachovka na náprave je mäkká, tak to dovolila: starú som odstránil (odtrhol), novú som prestrihol po dlžke , tak aby sa dal natiahnuť na poloos, pred tým som som ju pripravil na opetovné zlepenie asi 2 cm širokým pásikom duše z bicykla. Príprava manžety spočíva dôkladnom zabrúsení lepenej časti brúsnym papierom asi 80 zrnitosť, to isté sa týka aj duše z bicykla a spájané spoje odmastíme napr. benzínom, liehom a pod. Pužijeme sekundové lepidlo Loktide a šikovne prúžkom z duše bicykla zlepíme manžetu naspäť do kopy.Pretože som tomu neveril, že to bude držať, tak som namiesto sk pások dal len drôt, a ono to drží asi 15000 km a nič.
Takže toto je môj primitívny zlepšovák ku výmene manžety.
Len nenapíšte: a kdo by to takhle dělal? a pod. To radšej nepíšte nič. :wink:
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

rudo. píše:
Takže toto je môj primitívny zlepšovák ku výmene manžety.
Len nenapíšte: a kdo by to takhle dělal? a pod. To radšej nepíšte nič. :wink:
Nic nového pod sluncem a nic primitivního. Dělěné pryžové manžety na sešroubování šroubky M3 se prodávaly jako ND ke Škodovkám od Spartaka až po 1203. (na zadní kyvná ramena).
rudo.
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvek od rudo. »

Dělěné pryžové manžety na sešroubování šroubky M3 se prodávaly jako ND ke Škodovkám od Spartaka až po 1203. (na zadní kyvná ramena).[/quote]

A predávajú sa do dnes, lebo som jednu do 1203 držal v ruke, možno ma to aj inšpirovalo, no neuvedomil som si to. Hlavne, že si to neskritizoval.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

U těch škodovek to bylo dokonce z výroby, akorát tam byly nejtky, při výměně se dávaly ty šroubky... Jenže je tam jeden dost podstatnej rozdíl a sice ten, že tam se ta manžeta netočí, takže je daleko míň namáhaná, vlasně jen kýváním polonápravy o pár stupňů, kdežto u desítky se otáčí s hřídelem, ohybá zdvihem a ještě zatáčením kol, no jsem zvědav jak dlouho to vydrží těsnit.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
rudo.
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvek od rudo. »

, no jsem zvědav jak dlouho to vydrží těsnit.[/quote]
To som zvedavý aj ja, neveril som tomu že to bude dlho držať a predsa.
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Poloosa, manžety

Příspěvek od tavri »

Mám v háji manžetu, tu u kloubu :( už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...
U trabanta stačilo jen vytočit kolo, rozpojit segrovku, vyndat čep a navléknout novou manžetu, celé sesadit zpět a bylo to. Tady to bude hardcore ne?
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Kdysi jsem se k této aktivitě přimotal u Oky, což by mohlo být podobné, ale bohužel si nevzpomínám na nic konkrétního, až na to, že to šlo blbě. Nicméně hlavní aktéři byli Luděk Musil a Luděk Ondrůch. Pokud se ti zde neozve nikdo fundovanější, zkus je kontaktovat, zejména toho druhého jmenovaného, tomu to šlo líp :D .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Poloosa, manžety

Příspěvek od Petr HC »

tavri píše:Mám v háji manžetu, tu u kloubu :( už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...
U trabanta stačilo jen vytočit kolo, rozpojit segrovku, vyndat čep a navléknout novou manžetu, celé sesadit zpět a bylo to. Tady to bude hardcore ne?
Na http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... stejj.html máš kompletní rozborku i sborku.
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Re: Poloosa, manžety

Příspěvek od tavri »

Petr HC píše:
tavri píše:Mám v háji manžetu, tu u kloubu :( už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...
U trabanta stačilo jen vytočit kolo, rozpojit segrovku, vyndat čep a navléknout novou manžetu, celé sesadit zpět a bylo to. Tady to bude hardcore ne?
Na http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... stejj.html máš kompletní rozborku i sborku.
Petr HC: Díky za odkaz, mám rovněž návod v papírové podobě, spíš mně šlo o to, jestli je opravdu nutné sundat ten plech, vypustit olej z převodovky a celou poloosu vyndat ven nebo to jde nějak spáchat při namontované poloose... V návodu popisují postup na vyjmutí a rozborku celé poloosy...
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Poloosa, manžety

Příspěvek od Petr HC »

tavri píše: Co všechno musí ven... U trabanta stačilo jen vytočit kolo, rozpojit segrovku, vyndat čep a navléknout novou manžetu, celé sesadit zpět a bylo to.
Myslím, že to tu už někde bylo - ke Škodovkám počínaje Spartakem a konče 1203 se prodávaly dělěné manžety a nemusel jsi demontovat nic. Není něco takového na Lady řady 211x ?
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Re: Poloosa, manžety

Příspěvek od Wolf »

Petr HC píše:Myslím, že to tu už někde bylo - ke Škodovkám počínaje Spartakem a konče 1203 se prodávaly dělěné manžety a nemusel jsi demontovat nic. Není něco takového na Lady řady 211x ?
to asi ne, u těch škodovek (ale i nákladních Tater :) ) byly ty manžety "statické".
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Poloosa, manžety

Příspěvek od Petr HC »

Wolf píše: ...to asi ne, u těch škodovek (ale i nákladních Tater :) ) byly ty manžety "statické".
Vím ,ale přece by nebyl problém ty manžety vyvážit - třeba tím, že by spoje byly po obou stranách nebo na protější straně spoje vyvažovací nálitek ( pokud by vůbec nějaká nevyváženost na tak malém průměru vadila). A těsnost lze zajistit slepením styčných ploch. Ale to by se braly "kšefty" značkovým servisům. A o tom to asi je.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“