Poloosy, homokinetické klouby, manžety
Moderátor: Moderátoři
Poloosy, homokinetické klouby, manžety
Potřebuji vyměnit vnější prachovku na hnací hřídeli přední nápravy. Jak na to? U některých aut prý stačí uvolnit a odklonit přední kolo (někdy při tom praskne pružná pojistka držící hřídel) a díky tomu není třeba vypouštět olej a vytahovat hřídel z převodovky. Jde to tak udělat i u Lady 2110? (Nebo Samary, tam to zřejmě bude stejné.)
Naposledy upravil(a) zelvotron dne stř led 16, 2013 19:45, celkem upraveno 2 x.
Důvod: edit názvu, označeno jako důležité
Důvod: edit názvu, označeno jako důležité
Nevím jak u Lady, ale na většině aut, na kterých jsem to dělal (Ford Fiesta, Felicie, Favorit...) je to dělané tak jak píšeš. Uvolní se spodní čep, odpojí se tak rameno od náboje, kolo se vykloní, pod sundanou prachovkou se v homokinetickém kloubu najde pojistka (takový pružný O-kroužek) a poloosa se vysune. Je ovšem pravdou, že O-kroužek většinou zařve. Chce to úzké kleštičky a zjistit systém uchycení. Třeba Felicie a Fiesta mají systém přesně obráceně. U jednoho vozu je potřeba O-kroužek roztáhnout, u druhého zmáčknout.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Napadlo, že to tu napíšem.
Takto prachovku ako ja si ešte nikdy nikto nemenil, ale môžem sa mýliť.
Pretože vonkajšia prachovka na náprave je mäkká, tak to dovolila: starú som odstránil (odtrhol), novú som prestrihol po dlžke , tak aby sa dal natiahnuť na poloos, pred tým som som ju pripravil na opetovné zlepenie asi 2 cm širokým pásikom duše z bicykla. Príprava manžety spočíva dôkladnom zabrúsení lepenej časti brúsnym papierom asi 80 zrnitosť, to isté sa týka aj duše z bicykla a spájané spoje odmastíme napr. benzínom, liehom a pod. Pužijeme sekundové lepidlo Loktide a šikovne prúžkom z duše bicykla zlepíme manžetu naspäť do kopy.Pretože som tomu neveril, že to bude držať, tak som namiesto sk pások dal len drôt, a ono to drží asi 15000 km a nič.
Takže toto je môj primitívny zlepšovák ku výmene manžety.
Len nenapíšte: a kdo by to takhle dělal? a pod. To radšej nepíšte nič.
Takto prachovku ako ja si ešte nikdy nikto nemenil, ale môžem sa mýliť.
Pretože vonkajšia prachovka na náprave je mäkká, tak to dovolila: starú som odstránil (odtrhol), novú som prestrihol po dlžke , tak aby sa dal natiahnuť na poloos, pred tým som som ju pripravil na opetovné zlepenie asi 2 cm širokým pásikom duše z bicykla. Príprava manžety spočíva dôkladnom zabrúsení lepenej časti brúsnym papierom asi 80 zrnitosť, to isté sa týka aj duše z bicykla a spájané spoje odmastíme napr. benzínom, liehom a pod. Pužijeme sekundové lepidlo Loktide a šikovne prúžkom z duše bicykla zlepíme manžetu naspäť do kopy.Pretože som tomu neveril, že to bude držať, tak som namiesto sk pások dal len drôt, a ono to drží asi 15000 km a nič.
Takže toto je môj primitívny zlepšovák ku výmene manžety.
Len nenapíšte: a kdo by to takhle dělal? a pod. To radšej nepíšte nič.
Nic nového pod sluncem a nic primitivního. Dělěné pryžové manžety na sešroubování šroubky M3 se prodávaly jako ND ke Škodovkám od Spartaka až po 1203. (na zadní kyvná ramena).rudo. píše:
Takže toto je môj primitívny zlepšovák ku výmene manžety.
Len nenapíšte: a kdo by to takhle dělal? a pod. To radšej nepíšte nič.
U těch škodovek to bylo dokonce z výroby, akorát tam byly nejtky, při výměně se dávaly ty šroubky... Jenže je tam jeden dost podstatnej rozdíl a sice ten, že tam se ta manžeta netočí, takže je daleko míň namáhaná, vlasně jen kýváním polonápravy o pár stupňů, kdežto u desítky se otáčí s hřídelem, ohybá zdvihem a ještě zatáčením kol, no jsem zvědav jak dlouho to vydrží těsnit.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Poloosa, manžety
Mám v háji manžetu, tu u kloubu už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...
U trabanta stačilo jen vytočit kolo, rozpojit segrovku, vyndat čep a navléknout novou manžetu, celé sesadit zpět a bylo to. Tady to bude hardcore ne?
U trabanta stačilo jen vytočit kolo, rozpojit segrovku, vyndat čep a navléknout novou manžetu, celé sesadit zpět a bylo to. Tady to bude hardcore ne?
Dodge Avenger 2.0 VVT
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Kdysi jsem se k této aktivitě přimotal u Oky, což by mohlo být podobné, ale bohužel si nevzpomínám na nic konkrétního, až na to, že to šlo blbě. Nicméně hlavní aktéři byli Luděk Musil a Luděk Ondrůch. Pokud se ti zde neozve nikdo fundovanější, zkus je kontaktovat, zejména toho druhého jmenovaného, tomu to šlo líp .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Poloosa, manžety
Na http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... stejj.html máš kompletní rozborku i sborku.tavri píše:Mám v háji manžetu, tu u kloubu už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...
U trabanta stačilo jen vytočit kolo, rozpojit segrovku, vyndat čep a navléknout novou manžetu, celé sesadit zpět a bylo to. Tady to bude hardcore ne?
Re: Poloosa, manžety
Petr HC: Díky za odkaz, mám rovněž návod v papírové podobě, spíš mně šlo o to, jestli je opravdu nutné sundat ten plech, vypustit olej z převodovky a celou poloosu vyndat ven nebo to jde nějak spáchat při namontované poloose... V návodu popisují postup na vyjmutí a rozborku celé poloosy...Petr HC píše:Na http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... stejj.html máš kompletní rozborku i sborku.tavri píše:Mám v háji manžetu, tu u kloubu už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...
U trabanta stačilo jen vytočit kolo, rozpojit segrovku, vyndat čep a navléknout novou manžetu, celé sesadit zpět a bylo to. Tady to bude hardcore ne?
Dodge Avenger 2.0 VVT
Re: Poloosa, manžety
Myslím, že to tu už někde bylo - ke Škodovkám počínaje Spartakem a konče 1203 se prodávaly dělěné manžety a nemusel jsi demontovat nic. Není něco takového na Lady řady 211x ?tavri píše: Co všechno musí ven... U trabanta stačilo jen vytočit kolo, rozpojit segrovku, vyndat čep a navléknout novou manžetu, celé sesadit zpět a bylo to.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poloosa, manžety
to asi ne, u těch škodovek (ale i nákladních Tater ) byly ty manžety "statické".Petr HC píše:Myslím, že to tu už někde bylo - ke Škodovkám počínaje Spartakem a konče 1203 se prodávaly dělěné manžety a nemusel jsi demontovat nic. Není něco takového na Lady řady 211x ?
Re: Poloosa, manžety
Vím ,ale přece by nebyl problém ty manžety vyvážit - třeba tím, že by spoje byly po obou stranách nebo na protější straně spoje vyvažovací nálitek ( pokud by vůbec nějaká nevyváženost na tak malém průměru vadila). A těsnost lze zajistit slepením styčných ploch. Ale to by se braly "kšefty" značkovým servisům. A o tom to asi je.Wolf píše: ...to asi ne, u těch škodovek (ale i nákladních Tater ) byly ty manžety "statické".