Relé světlometů (PC527) a klaksonu (PC528)
Moderátor: Moderátoři
- Nehas
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon pro 08, 2008 12:22
- Bydliště: Libčice nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Relé světlometů (PC527) a klaksonu (PC528)
Válí se mi v kufru dvě relé světlometů (PC527) a klaksonu (PC528), nevíte někdo jaký proud zvládnou?
Zvažuji předělat zapalování přes relé, protože už mám problém s kontaktem ve spínací skřínce. A jsem línej jít koupit relé, zvlášť když se mi nějaké válí v autě.
Zvažuji předělat zapalování přes relé, protože už mám problém s kontaktem ve spínací skřínce. A jsem línej jít koupit relé, zvlášť když se mi nějaké válí v autě.
VAZ 2102 r.v. 1981
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Do světel valí tak 10A, klaksony tak kolem 6A, takže bych jejich použití neviděl jako problém, řekl bych, že budou dimenzované na cca. 16A. Nicméně, osobně bych nacupital do GESu nebo GM a koupil pěkné vzhledné též automobilové, ale to je jen mé estetické cítění.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Dimenzováno na 20A
Technická charakteristika spínacího relé dálkových světlometů:
Typ........................................................................RS 527 (PC 527)
Jmenovité napětí...................................................12V
Maximální proud...................................................20A
Napětí sepnutí kontaktů při 25±5°C......................8,5V
Min. vzdálenost mezi rozpojrnými kontakty.........0,5mm
Počet závitů cívky..................................................2000
Průměr vodiče cívky..............................................0,17mm
Odpor vinutí při 20°C............................................59Ω
Technická charakteristika spínacího relé houkaček:
Typ.....................................................RS 528 (PC 528)
Jmenovité napětí................................12V
Maximální proud............................... 20A
Napětí spínání relé při 25±5°C..........7V
Vzdálenost mezi kontakty..................min. 0,5mm
Počet závitů cívky..............................850
Odpor vinutí při 20°C........................25Ω
Technická charakteristika spínacího relé dálkových světlometů:
Typ........................................................................RS 527 (PC 527)
Jmenovité napětí...................................................12V
Maximální proud...................................................20A
Napětí sepnutí kontaktů při 25±5°C......................8,5V
Min. vzdálenost mezi rozpojrnými kontakty.........0,5mm
Počet závitů cívky..................................................2000
Průměr vodiče cívky..............................................0,17mm
Odpor vinutí při 20°C............................................59Ω
Technická charakteristika spínacího relé houkaček:
Typ.....................................................RS 528 (PC 528)
Jmenovité napětí................................12V
Maximální proud............................... 20A
Napětí spínání relé při 25±5°C..........7V
Vzdálenost mezi kontakty..................min. 0,5mm
Počet závitů cívky..............................850
Odpor vinutí při 20°C........................25Ω
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Nehas
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon pro 08, 2008 12:22
- Bydliště: Libčice nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Koko Loko píše:Do světel valí tak 10A, klaksony tak kolem 6A, takže bych jejich použití neviděl jako problém, řekl bych, že budou dimenzované na cca. 16A. Nicméně, osobně bych nacupital do GESu nebo GM a koupil pěkné vzhledné též automobilové, ale to je jen mé estetické cítění.
No já se tu někde na foru dočetl, že to chce relé na 40A, že přes spínačku tečou velké proudy při tom startování a proto se vypalují ty kontakty.
Dnes jsem byl v GESu a mají jen do 20A.
A na novém z GESu zas nebude nápis v azbuce. Jestli to není škoda.
tady jsem se to dočetl. Tak já nevím
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... D&start=60
Naposledy upravil(a) Nehas dne pát čer 26, 2009 10:43, celkem upraveno 2 x.
VAZ 2102 r.v. 1981
- Nehas
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon pro 08, 2008 12:22
- Bydliště: Libčice nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Super, děkuji za detailní odpověď. Já se to fakt snažil najít, na webu, v Tůmovi. No asi se mám ještě co učit.Laďuša píše:Dimenzováno na 20A
Technická charakteristika spínacího relé dálkových světlometů:
Typ........................................................................RS 527 (PC 527)
Jmenovité napětí...................................................12V
Maximální proud...................................................20A
Napětí sepnutí kontaktů při 25±5°C......................8,5V
Min. vzdálenost mezi rozpojrnými kontakty.........0,5mm
Počet závitů cívky..................................................2000
Průměr vodiče cívky..............................................0,17mm
Odpor vinutí při 20°C............................................59Ω
Technická charakteristika spínacího relé houkaček:
Typ.....................................................RS 528 (PC 528)
Jmenovité napětí................................12V
Maximální proud............................... 20A
Napětí spínání relé při 25±5°C..........7V
Vzdálenost mezi kontakty..................min. 0,5mm
Počet závitů cívky..............................850
Odpor vinutí při 20°C........................25Ω
Díky
VAZ 2102 r.v. 1981
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Nemáš zač, tuto jsou informace originálně z Dílenský příručky BA3, na netu to asi taky někde je, ale hledej to Teda tuty elektro věci na starší (hlavně 2103) modely jsem zpracoval tadydle , ale když někdo něco hledá, tak o tom vim taky leda tak já
Jinak startér si něco veme, no, přece jenom ňákou tu práci vykoná. Otázka je, jestli nadproud zvládá krátkodobě líp spínačka a nebo relé... Případně když dáš ty 2 relé paralelně (ovládání sériově, pro případ selhání jednoho, aby druhý tolik neshořelo ), tak by to taky mělo snést těch 40A, ale to teorie, jak by se to zachovalo v praxi...
Jinak startér si něco veme, no, přece jenom ňákou tu práci vykoná. Otázka je, jestli nadproud zvládá krátkodobě líp spínačka a nebo relé... Případně když dáš ty 2 relé paralelně (ovládání sériově, pro případ selhání jednoho, aby druhý tolik neshořelo ), tak by to taky mělo snést těch 40A, ale to teorie, jak by se to zachovalo v praxi...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Nehas
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon pro 08, 2008 12:22
- Bydliště: Libčice nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Vždyť já jsem si to i už někdy stáhnul, ten tvůj elaborát, jen jsem do toho nepodíval.Laďuša píše:Nemáš zač, tuto jsou informace originálně z Dílenský příručky BA3, na netu to asi taky někde je, ale hledej to Teda tuty elektro věci na starší (hlavně 2103) modely jsem zpracoval tadydle , ale když někdo něco hledá, tak o tom vim taky leda tak já
Jinak startér si něco veme, no, přece jenom ňákou tu práci vykoná. Otázka je, jestli nadproud zvládá krátkodobě líp spínačka a nebo relé... Případně když dáš ty 2 relé paralelně (ovládání sériově, pro případ selhání jednoho, aby druhý tolik neshořelo ), tak by to taky mělo snést těch 40A, ale to teorie, jak by se to zachovalo v praxi...
Jinak dát je tam obě paralelně není špatnej nápad. Uvidím jak moc se mi s tím bude chtít mordovat.
Každopádně děkuji za přínosné rady.
VAZ 2102 r.v. 1981
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
To ano, proud ovládací cívkou startéru je podezřele velký, nicméně běžně dodávané odlehčovací relé je těch 20A, pro klid duše můžeš samozřejmě dát větší. V podstatě nahrazování kontaktu spínačky relátkem mi připadá zbytečné, bohatě stačí její odlehčení spočívající v montáži relátek na světla, ovládací okruh startéru ev. zapalování.Nehas píše: No já se tu někde na foru dočetl, že to chce relé na 40A, že přes spínačku tečou velké proudy při tom startování a proto se vypalují ty kontakty.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
V 02 jsem neměl spínačku vůbec a v 04 tam byla jen k vůli zámku , po GO tam již také nebude . 20 A relátka úplně stačí . Jen je opravdu dobré mít relátka i na světla
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
U stejnosměrných obvodů je při větším zatížení lepší dát kontakty sériově. K jejich největšímu opotřebení totiž dochází při zhášení případného oblouku. Pokud se napětí rozdělí na oba kontakty, sníží se i jejich opalování. Ale není tak jednoduché toto stanovit.Nehas píše: ...dát je tam obě paralelně není špatnej nápad...
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Největší problém při "osazení" relátky vidím v špatně "udělaných" konektorech . Kdo s tím nemá skušenosti tak ať Si to nechá ukázat jak se to dělá . Ať rovnou zapomene na rádoby kleště na konektory z různých sad (ty tenké plechové) jsou na dvě věci ..... . Udělat konektor aby spolehlivě dlouhodobě přenesl 20A není až tak sranda . A kdo si myslí že to pojistí cínem a neví "jak přesně" má zaděláno na jiný druh závady .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
To platí o spínání v obvodech s mnohem vyšším napětím.Jimmi píše:U stejnosměrných obvodů je při větším zatížení lepší dát kontakty sériově..Nehas píše: ...dát je tam obě paralelně není špatnej nápad...
Je to naprosto zbytečné v obvodech s napětím 12 V a spínání ohmických zátěží (žárovky).
Když už by jsi chtěl zlepšit zhášení oblouku při spínání cívky elmagnetu starteru , stačí přemostit kontakty relé kondenzátorem s reaktancí přibližně shodnou s cívkou , ale ani to se v praxi nedělá.
Tak on nechce spínat ohmickou zátěž (tedy žárovky). A na cívce se může při rozepnutí indukovat ledacos. Jinak máš samozřejmě svůj díl pravdy.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
V tom případě to dioda jistí . Já sem musel dát antiparalelní diodu ke každému relé a k el. ventilům . Moje přeelektrizované auto spíš TTL logika si moc nerozuměla se špičkama , i když byly všechny vstupy ošetřeny .včetně napájení .
Jeden poznatek k použití relátek na odlehčení spínačky mám . Už si přesně nepamatuji zapojení (dělal jsem ho z hlavy) se stávalo že když běžel elektrický ventilátor chladiče a dal se povel k vypnutí motoru odpadlo relé všech spotřebičů ale motor zůstal chvíli běžet (cca 3 s) protože se motor ventilátoru změnil při vypnutí v generátor a ještě chvíli držel sepnuté některá relé než stratil otáčky.
Jeden poznatek k použití relátek na odlehčení spínačky mám . Už si přesně nepamatuji zapojení (dělal jsem ho z hlavy) se stávalo že když běžel elektrický ventilátor chladiče a dal se povel k vypnutí motoru odpadlo relé všech spotřebičů ale motor zůstal chvíli běžet (cca 3 s) protože se motor ventilátoru změnil při vypnutí v generátor a ještě chvíli držel sepnuté některá relé než stratil otáčky.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Kdyby se téma nejmenovalo tak jak se jmenuje, asi bych se o odrušování rozepsal více – tak zatím jen poslední novinka z této oblasti elektroniky.
Nyní jsou na našem trhu (cca 3 roky) dostupné ochranné polovodičové prvky – transil a trisil ,které se chovají podobně jako zenerovy diody (jedna nebo dvě antiseriově). Jsou specielně vyvinuty pro účely odříznutí napěťových špiček jedné nebo obou polarit a od běžně používaných prvků se liší až o dva řády rychlejším spínáním a vysokou zatižitelností (např.typ za 10 Kč dovede“zlikvidovat“ výkonovou špičku 1,5 kW – při proudu 100A - samozřejmě trvající max. několik ms).Podrobné údaje lze nalézt na netu. Přitom jejich rozměry odpovídají přibližně 0.5 A plastové usměrňovací diodě.
Nyní jsou na našem trhu (cca 3 roky) dostupné ochranné polovodičové prvky – transil a trisil ,které se chovají podobně jako zenerovy diody (jedna nebo dvě antiseriově). Jsou specielně vyvinuty pro účely odříznutí napěťových špiček jedné nebo obou polarit a od běžně používaných prvků se liší až o dva řády rychlejším spínáním a vysokou zatižitelností (např.typ za 10 Kč dovede“zlikvidovat“ výkonovou špičku 1,5 kW – při proudu 100A - samozřejmě trvající max. několik ms).Podrobné údaje lze nalézt na netu. Přitom jejich rozměry odpovídají přibližně 0.5 A plastové usměrňovací diodě.