dotaz vymena gufer ventilu

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Když to hulí za studena, tak jak psal Marek, bych problém neviděl v gufírkách ale v kroužkách, gufero není moc závislé na teplotě, zatímco kroužky :| ...
Zkus změřit tlaky a kouknout na svíčky která z nich je zahnojená, jestli všechny, tak potom nejspíš ty gufera, jestli jenom jedna nebo dvě, spíš kroužky.
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od D1NOsauR »

Tak jsem se dnes, odhodlal k vyměně simeringů a po prokousaní se k nim, (výroby jednoduchého přípravku na mačkání pružin, podložení ventilu šroubovákem atd.,) jsem vyndal cosy černého, tvrdého, drolíciho se k tomu ještě na 2 půlky :) . To byl teprv 1 ventil zítra budu pokračovat. Chci se zeptat ten simering tam má být jen naklepnut, nebo má být pod tou podložkou, co je k té menší pružině? Já ho tam jen naklepl.
Lada 2103
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

ma byt naklepnuty na voditku :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

jen naklepnout. nejlepe pres orisek z goly. ted nevim presne jakej. vyzkousej a kterej bude na ten kovovej krouzek nejlip sedet ten to bude. ale jen jemne at si dosedne. at gufero neznicis :wink:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dusan
Příspěvky: 3884
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

doporucujem utriet tu cast voditka kde sa nasadzuje simering benzinom alebo acetonom aby to bolo bez oleja... a hlavne to tam drzalo :)
Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od D1NOsauR »

Dusan píše:doporucujem utriet tu cast voditka kde sa nasadzuje simering benzinom alebo acetonom aby to bolo bez oleja...

Jej na to jsem nějak zapoměl :oops: no snad to nevypadne.

Dneska jsem vyměnil zbytek simeringů 3 stoho byly ještě v celku, ale zbytek byl rozpadlý na padrť. Ventilová vůle se seřizuje mezi vahadlem a vetilem? Nebo mezi vačkou a vahadlem? Protože mezi vahadlem a ventilem je nějak málo místa a normální měrkou se tam nedostanu. Vůle má být myslim 0.15 mm je to tak?

Ještě jednu věc bych potřeboval vědět, dájí se ventily seřídit stylem, že když bude první válec v úvrati a připraven pálit (ventily zavřeny) pak seřídit vůly? Potom pootočit motorem, aby byl 3 válec v úvrati atd? Četl jsem návody a tomu ryska proti nálitku, řemenice v 0% moc nerozumim. Díky
Lada 2103
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

-ryska na remenici je oproti dlhej ryske na bloku a znacka na vackovom kolese je oproti znacke na vacke (ak nie je, pretoc este raz motorom

-nastav 6. a 8. ventil
-otoc klukou o 180 ° a nastav 4. a 7.
-zasa otoc, nastav 1. a 3.
-zasa otoc, nastav 2. a 5.

(dufam ze som sa nepomylil)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Dusan
Příspěvky: 3884
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Tu to mas detailne popisane..... http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9146

Tak ako to chces nastavit ty sa to u lady nerobi klepalo by to.... Tak sa drz navodu a davaj pozor :) Ano nastavuje medzi vacku a vahadlom mierko sirokou caa 2cm
Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od D1NOsauR »

Cory píše:ryska na remenici je oproti dlhej ryske na bloku a znacka na vackovom kolese je oproti znacke na vacke (ak nie je, pretoc este raz motorom

-nastav 6. a 8. ventil
-otoc klukou o 180 ° a nastav 4. a 7.
-zasa otoc, nastav 1. a 3.
-zasa otoc, nastav 2. a 5.
Dusan píše:Zaslal: Dnes 14:56




Tu to mas detailne popisane..... http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9146

Tak ako to chces nastavit ty sa to u lady nerobi klepalo by to.... Tak sa drz navodu a davaj pozor Ano nastavuje medzi vacku a vahadlom mierko sirokou caa 2cm
Díky!!! Už tomu rozumim. Běžim štelovat, doufam že se mi to nepotká :)
Lada 2103
Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od D1NOsauR »

Při kontrole casovani, řemenice na delší čarce jsem zjistil, že vackove kolo neni presne znackou proti nalitku, ale asi 1 cm od něj, ale vsim jsem si ze odpovida rysce co tam kdysi nekdo vyznacil, co ted? kdyz jsem auto kupoval rykali mi za tam ja snad nejaka jina vacka ci co. Muze to byt schvalne kuli tomu? nebo mi jen preskocili zuby kdyz jsem mel sundany vackovy kolo? Diky
Naposledy upravil(a) D1NOsauR dne sob čer 20, 2009 15:07, celkem upraveno 1 x.
Lada 2103
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Jenom ještě dodám, že měrka 0,15 nemá chodit mezi vahadlem a vačkou zcela volně (lada není škodovka), ale měla by trošku "váznout". Chce to vychytat ten správný suvný odpor. :wink:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od D1NOsauR »

Hurikán píše:Jenom ještě dodám, že měrka 0,15 nemá chodit mezi vahadlem a vačkou zcela volně (lada není škodovka), ale měla by trošku "váznout". Chce to vychytat ten správný suvný odpor. :wink:
Díky.

Tak už to mam hotový, je to parada, vůbec už to nehulí a líp chytá, akorát mě zarazilo, že nebyly skoro vůbec žádný vůle na ventilech. Když jsem je seřidil, tak tam něco začlo dost hlasitě cvakat skoro jak diesel. Ale hlavně že to jede.
Lada 2103
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Jakou měrkou si to dělal? Úzkou, nebo širkou? Kolik má motor najeto? Jestlis to dělal širokou měrkou a motor už má něco natočeno, tak se mohlo stát, že vačka a vahadla jsou dokulata a potom při seřízení širokou měrkou je skutečná vůle podstatně větší, než kolik si myslíš. A ještě jedna věc, dotáhnuls pořádně kontramatky?
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“