Po dlouhém odstavení nechytá
Moderátor: Moderátoři
Po dlouhém odstavení nechytá
Prosím o nějaký nápad,moje 04(1300) opakovaně po více jak 5dením stání nechce chytnout-startér se točí,ale nechytá.Pomůže až roztažení dalším vozem,pak je to již bez problému.Pumpování paliva ničemu nepomůže.
Karburátorový motor ke své "práci" potřebuje : benzín , jiskru , vzduch a kompresi . Pokud to nechytí na "škrt" tak se přesvěč zda to hází jiskru , pokud jo otevři plovákovku a koukni kolik je tam benzínu a jestli "chodí" systém sytiče . A pak jestli tam nejsou "staleté" svíčky . Zjištění závady proč "nejde" karburátorový motor je otázka minut .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Jiskru ti to zjevně nějakou hází, tak se zaměř na dodávku paliva. Přesvěč se zda po zapnutí zapalování jde palivo do karburátoru. Při manipulaci s klapkou první komory musí akcelerační pumpička nastříkávat benzín, na to si musíš sejmout kryt filtrboxu. Také je možné, že ti "padá" benzín, to poznáš tak, že musíš ručně načerpat, ale to jde jen za předpokladu, že je motor zastaven tak, že tyčka šťouchající do čerpadla je zalezlá, takže někdy je třeba motorem pootočit. Také není od věci zkusit odpojit hadici u karburátoru a odzkoušet jak čerpadlo nastříkává, tam zase platí ta věc s tou tyčkou. Správnou funkci přívěry vzduchu poznáš tak, že při nastartovaném motoru a sejmutém víku filtrboxu zatáhneš přívěru a ta by se měla sama pootevřít, pokud tak nečiní je prasklá membránka, tato závada dokáže spouštění značně zkomplikovat. Pokud budeš mít jistotu, že benzín dovnitř jde, zkus startovat studený motor se sytičem v polovině, až třech čtvrtinách, mělo by to mít aspoň snahu. Zkontroluj též předstih. Jsou po neúspěšném startování mokré svíčky? Respektive jde z filtrboxu silný smrad po benzínu?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
No,nechci se předčasně radovat,ale toto vypadá jako regulérní diagnoza.Jelen píše:Pokud jsou suché, hledej v přívodu paliva. Vsadil bych na pumpu, ručním pumpováním, ani startováním nenasaje, pokud benzín opadl, ale roztažením nasaje, protože se rychle zatočí motor a rozpumpuje se rychleji.
Ono totiž tam jak je filtr paliva,neměl by tam být benzín vidět???
Předchozí majitel povídal že membrána AC pumpy se prý musela měnit snad každý půl rok/rok.
Ty svíčky jsou i po vytažení sytiče atd. tak suché,jak jsem to nikdy nikdá neviděl.
No pokud je filtr průhlednej, palivo by vidět být mělo Nové membrány stojí asi za prd, že odchází. Mimo jiné http://forum.ladaklub.com/lexicon.php?letter=AC%20pumpa
Pokud je sucho, hledej tam. Ale ve filtru by mělo být vidět palivo.
Pokud je sucho, hledej tam. Ale ve filtru by mělo být vidět palivo.
a je to tu zas AC pumpa je opravdu cerpadlo paliva ac neni zkratka od acceleration. ac pumpa != akceleracni pumpicka. je to blbe napsano i v tom nasem slavnem slovniku.Jelen píše:No pokud je filtr průhlednej, palivo by vidět být mělo Nové membrány stojí asi za prd, že odchází. Mimo jiné http://forum.ladaklub.com/lexicon.php?letter=AC%20pumpa
Pokud je sucho, hledej tam. Ale ve filtru by mělo být vidět palivo.
ad palivo) kdyz se k autu prijde a nechce nastartovat, tak shodit dekl od vzduchoveho filtru a mrknout se, jestli pri pridani plynu vstrikuje prave akceleracni pumpicka palivo.
VAZ 2104 1.3 1989
Takže ty pumpy jsou dvě,dole u filtru a pak u karburátoru?JmJ píše:a je to tu zas AC pumpa je opravdu cerpadlo paliva ac neni zkratka od acceleration. ac pumpa != akceleracni pumpicka. je to blbe napsano i v tom nasem slavnem slovniku.Jelen píše:No pokud je filtr průhlednej, palivo by vidět být mělo Nové membrány stojí asi za prd, že odchází. Mimo jiné http://forum.ladaklub.com/lexicon.php?letter=AC%20pumpa
Pokud je sucho, hledej tam. Ale ve filtru by mělo být vidět palivo.
ad palivo) kdyz se k autu prijde a nechce nastartovat, tak shodit dekl od vzduchoveho filtru a mrknout se, jestli pri pridani plynu vstrikuje prave akceleracni pumpicka palivo.
Palivový filtr je SUCHÝ s pouze pár kapkami,vždycky býval v podstatě plný(bylo to vidět)
Vzduchový filtr-pouze jakási špína dole,jinak naprosto bez zápachu benzínu či benzínu samotného.Prostě jsem bez paliva,škoda že nemám ještě Tůmu,ještě jsem neviděl to vydání alespon z 80-tých let.
--------
Vytáhl jsem jednu svíčku a nešla vidět při startování jiskra(nebo jsem ji pouze neviděl)
dost mě to mate.
Na co je ta otočná věc na spodnější straně rozdělovače(vrtulka)?
Edit:Sytič se hýbe
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
No, cestou výroby z těch ubrusů bych opravdu nešel ... jestli si tedy nechceš vyrobit podpalovač, bohatě stačí nekvalita nových. Analyzuj toto http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=3974&start=0 . Z obrázku je patrný tvar membrány i jejich počet a umístění na čerpadle, při koupi nových většinou stojí misky a mezikruží za prd, bývá to neodjehlené a křivé, proto doporučuji jen výměnu membrán, to ořezávátko do sestavy nepatří, je použito jako zátěž, aby membrána držela tvar.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
No ty ubrusy jsou vyzkoušená věc. Ale pokud máš v okruhu někoho, kdo má náhradní pumpu, tak ji rovnou vyměň a starou můžeš zrepasovat Je to i rychlejší. Ubrus je samozřejmě pro extrémní případ v džungli, abys dojel, jde to i z igelitky. Ale prodává se ta hmota, ze které bys to mohl vyříznout a udělat nový.
???Jelen píše:No ty ubrusy jsou vyzkoušená věc. Ale pokud máš v okruhu někoho, kdo má náhradní pumpu, tak ji rovnou vyměň a starou můžeš zrepasovat Je to i rychlejší. Ubrus je samozřejmě pro extrémní případ v džungli, abys dojel, jde to i z igelitky. Ale prodává se ta hmota, ze které bys to mohl vyříznout a udělat nový.
Myslel jsi to tak,že mám od někoho vzít pumpu a na svojí staré vyměnit membránu?
"Zrepasovat" přece netrvá dlouho nebo ne?