Zadní pružiny

Moderátor: Moderátoři

peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

pokud jedeš zatáčku pod plynem rychlou jízdou tak se odstředivou silou přenese váha auta na vnější stranu a protože běhoun gumy se snaží udržet stopu tak se ti jakoby žvejkne profil (bok) pneumatiky pod auto...což má za následek sjíždění boku pneumatiky
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

si myslím, že najprv by mal nápravu prehliadnuť a zhodnotiť či je zohnutá a až potom tu riešiť ako došlo k opotrebeniu pneu :roll: tak by som aspoň postupoval ja :roll:
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Saša píše:NIC jen se sjedou dřív vnějšky pneu a nebo dostanež dřív smyk , pokud to není úmysl a začátek driftu .
.... .
Ale zase to v tý zatáčce líp vede (když to neni až moc pod plynem) :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Jak už bylo psáno výš. Postavil bych auto na rovnou plochu a obyčejným úhelníkem bych změřil, jestli jsou kola kolmo k cestě, nebo ne. Na ohnutou rouru moc nevěřím. Spíš bych to viděl na optický klam, vadu pneumatik, nebo třeba uchycení nápravy.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
spooneer
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 20, 2008 22:11
Bydliště: Sředočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spooneer »

Tak uz sem sehnal zadni pruziny, sice nejsou novy tak sem je musel nechat otriskat a striknu je gumou, A pak vymena, uvidime jestli to pomuze. Je taky mozny ze to jen opticky klame protoze s uhelnikem to bylo v rovine, a co si pamatuju tak sem tak hodne nalozenej nejel abych nekdy narazil.... Uvidime stejne jsem je chtel vymenit takhle to bylo strasne vysoky... Jo jeste jedna otazka, na co si mam davat pozor kdyz budu menit ty pruziny?? nejaky rady ??? cim spravne zacit a tak... Diky :)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Pozor jen na brzdovou hadičku ať jí neutrhneš . Jinak stačí povolit tlumiče . Otriskání pružin není dle mne nejšťastnější řešení . Tahle metoda zanechá v kovu "milióny" drobných narušení povrchu z kterých se mohou šířit únavové lomy . je to dost namáhaný díl .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

Ba naopak. Tryskanim se zpevnuje povrch a zanechava na nem priznivy tlakovy pnuti, takze z hlediska unavy vhodna povrchova uprava ...
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Pánové neblbněte. Tryskat cokoli, ale ne pružinu. Otryskání zpevní povrch "zapletením" všech čárových poruch materiálu. Vznikne pnutí mezi povrchem a zbytkem. Já bych si to nelajsnul.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
VAZoun
Příspěvky: 49
Registrován: sob pro 29, 2007 22:24
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VAZoun »

nazvat tryskani povrchovou upravou mi prijde usmevne..
VAZ 2106
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

Jimmi píše:Pánové neblbněte. Tryskat cokoli, ale ne pružinu. Otryskání zpevní povrch "zapletením" všech čárových poruch materiálu. Vznikne pnutí mezi povrchem a zbytkem. Já bych si to nelajsnul.
Jo, nerikam, ze na pruziny to je idealni :D
VAZoun píše:nazvat tryskani povrchovou upravou mi prijde usmevne..
Otazka terminologie .... 8)
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Uživatelský avatar
spooneer
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 20, 2008 22:11
Bydliště: Sředočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spooneer »

No tak to je v pr... protoze uz sem je tam dal aby mi to otriskli :-( oni byly spinavy a rezavy byly vyndany z auta, a nechtelo se mi to cistit dratenym kartacem..... hups :axe: ...
Jeste jednu otazku nekdo mi rikal ze na pruziny kdyz je chci sundat musim mit nejakej stahovak nebo co??? nikdy sem to nemenil tak nevim.... :shock:

Ale ted mi tata rikal ze to otriskaly piskem, ze by to prej narusit nemelo??? Tata delal v febrice kde delaji pistni krouzky a taky je triskali piskem?? A to se mi zda ze je taky namahany dil??? Nevim jen konstatuji.....
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

U zadních ani nepotřebuješ stahovák. Jak jsi je vyndal, tak je tam dáš. No uvidíš sám, ale nebál bych se toho opískování. Ještě se otryskává drcenejma peckama a to jsou větší kusy, to je kvůli zpevnění povrchu. Tím se tryskaj i písty. Vůbec se toho neboj. Maximálně ti rupne a jediný, co se stane, že auto trochu poklesne (pokud máš o.k. dorazy.
Uživatelský avatar
spooneer
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 20, 2008 22:11
Bydliště: Sředočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spooneer »

Tak pera jsou na aute.. Dneska sem je menil, vse slo v pohode jen na jedny strane zarezl sroub na tlumici a nesel povolit tak sem ho musel uriznout felxou a pak shanet novej sroub, takze mi to zabralo asi tri hodiny :lol: A kdyz sem vyndal ty stary tak sem zjistil ze byli obe dve praskly dole v misce... Takze to co mi tam jednou bouchlo tak to mi musela jedna z nich prasknout. Takze vymena byla docela nutna aniz bych o tom vedel.... Ted uz se mi zdaji kola normalne(je mozny ze je to niz, takze predtim opticky klam :shock: ) Jinak prechod z pruzin z kombika na normal dela neco mezi 5 az 7 cm vysky auta :lol: vubec si ted na to nemuzu zvyknout jak je to nizko :) Jelene dorazy sem zkontroloval a jsou O.K. tak kdyz to rupne tak to ma kam sednout :-)
Vsem dekuji za rady zase jsem se neco naucil 8)
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“