Vysokonapěťová soustava
Moderátor: Moderátoři
Vysokonapěťová soustava
Přemýšlím o zesilovači zapalování, je možná jeho stavba tak, aby seděla přesnost součástek i v domácím prostředí? Při stavbě několika předchozích obvodů (ultrazvuk alarm) se mi stávalo, že vzhledem k výrobní nepřesnosti některých součástek mi zapojení nefungovalo zcela správně.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Přemýšlel jsem o úpravě rozdělovače z favoritu, ale zatím se mi to nepodařilo propočítat, pořád si myslím, že rozdělovač z originálu je ideální cesta, nicméně zastaralá. Ovšem nejspíše bude nutný neboť, dle grafu (který zatím nezveřejním dokud to nevyzkouším) mi vychází kroutící moment na 3300ot. při hodnotě 140 jenomže následně prudce klesá, zatímco maximální výkon až na 6350ot. o hodnotě 81kw. Problém je svodné a sací potrubí. Při inkriminovaných délkách se mi nevejde pod kapotu. A tedy problémem jsou otáčky. Neboď při 6000ot. je originální rozdělovač problematický, vyhovuje mi pouze do 5100ot.Cory píše:daj si tam bezkontakt a mas
Cory máš zkušenosti s bezkontaktním rozdělovačem?
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Co se týká rozdělovačů, nevymýšlej již vymyšlené,všechno tu už je několikrát proprané. Stačí hledat . Můžeš použít originál bezkontakt Lada, upravit bezkontakt z Favorita, použít zapalování od IMSOFTu .... cest je mnoho.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Ano, mam skusenosti. Mam ho uz 2 roky a naprosta spokojnost. Mam k tomu aj "suchu" cievku.Rokie píše:Cory máš zkušenosti s bezkontaktním rozdělovačem?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Ano o tom vím, jenomže mám v plánu postavit vozidlo na dvojici karburátorů dellorto (je to tu taky již zmíněno), ovšem problém je s regulací předstihu, kterou se mi nedaří vyřešit. Potřeboval bych regulovat od 1200 do 4000ot podtlakově a od 3800 - x odstředivě. Podtlaková regulace se mi jeví jako problém.Vašátor píše:Co se týká rozdělovačů, nevymýšlej již vymyšlené,všechno tu už je několikrát proprané. Stačí hledat . Můžeš použít originál bezkontakt Lada, upravit bezkontakt z Favorita, použít zapalování od IMSOFTu .... cest je mnoho.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Rally auta byla stavěná na maximální výkon, já stavím automobil na srazy a chci, aby se s ním dala jet spanilá jízda pohodlně, zároveň, aby to umělo zabrat. Pájo snažím se tyto dvě regulace zkombinovat, protože pokud se mi to podaří posadit na ty dva karburátory, bude v nízkých otáčkách problém a tak trošku doufám, že by to mohl podtlak právě při velice malém pootevření klapek urovnávat. Jestli máte někdo o něčem pochyby piště, nevím vše správně, teprve to tvořím a počítám.Pája píše:Jak chceš regulovat předstich podtlakově? Dyť podtlak je proměnlivej podle polohy klapky(klapek) karburátoru.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Pro Tebe jednoznačná cesta .Vašátor píše:použít zapalování od IMSOFTu
Co se týká elektroniky něco o tom vím a věř že špatná funkce daného zařízení není dána výrobní tolerancí součástek . Skus trochu méně počítat a raději se zeptej . Né vše co se spočítá také dokonale funguje , zvlášť v autě . Tím se Tě nechci dotknout ale praxe je taková .
A název "zesilovač zapalování" mi nějak také nesedí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
V pořádku, rád si nechám poradit, to zapalování předpokládám s bezkontaktním rozdělovačem?Saša píše:Pro Tebe jednoznačná cesta .Vašátor píše:použít zapalování od IMSOFTu
Co se týká elektroniky něco o tom vím a věř že špatná funkce daného zařízení není dána výrobní tolerancí součástek . Skus trochu méně počítat a raději se zeptej . Né vše co se spočítá také dokonale funguje , zvlášť v autě . Tím se Tě nechci dotknout ale praxe je taková .
A název "zesilovač zapalování" mi nějak také nesedí .
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Dávat elektroniku na stávající rozdělovač s mechanickým kontaktem je kontraproduktivní. Moc výhod se nezíská - akorát se zadělá na problémy. Mechanické problémy setrvají, elektrické odlehčení kontaktu je diskutabilní - v krajním případě může elektronika paradoxně způsobovat nadměrné zanášení kontaktu. Teoreticky by pomohlo zmenšení odtrhu, ale vzledem k vůlím v rozdělovači by to patrně přineslo problémy s přesností předstihu. Literatury je k tomuto tematu hafo, stačí hledat.
Jak radí jiní - když už, tak komplet nové zapalování - rozdělovač, elektronika, cívka
Jak radí jiní - když už, tak komplet nové zapalování - rozdělovač, elektronika, cívka
VAZ 2107 *1986 (2008 - ...)
Tady je vše o zapalování od IMSOFT . http://www.imfsoft.cz/hardware/produkty ... on-cdi.asp
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
S tymto by som si na zaklade praktickych skusenosti dovolil nesuhlasit. Najazdil som na Dacii 1300 cca 200 000km s tranzistorovym zapalovanim, s jednymi kontaktami s nastavenym odtrhom na 60 stupnov absolutne bez jedineho problemu.....Miuvek píše:Dávat elektroniku na stávající rozdělovač s mechanickým kontaktem je kontraproduktivní. Moc výhod se nezíská - akorát se zadělá na problémy. Mechanické problémy setrvají, elektrické odlehčení kontaktu je diskutabilní - v krajním případě může elektronika paradoxně způsobovat nadměrné zanášení kontaktu. Teoreticky by pomohlo zmenšení odtrhu, ale vzledem k vůlím v rozdělovači by to patrně přineslo problémy s přesností předstihu. Literatury je k tomuto tematu hafo, stačí hledat.
Jak radí jiní - když už, tak komplet nové zapalování - rozdělovač, elektronika, cívka
Šedivá je veškerá teorie, zelený je strom života.....
Roman
Právě ten strom života je velmi zelený a košatý - co kus, to jiný případ. Já jsem moc dobrou zkušenost neudělal. Přínos elektroniky pro klasický kontakt je v každém případě sporný. Kdyby to bylo naopak, myslím, že by se to více rozšířilo. Která automobilka u seriových vozů kombinovala kontakt s elektronikou?
VAZ 2107 *1986 (2008 - ...)
Rokie, imfsoft bych viděl jako nadějný řešení: jde ti jen o náhradu kladívka ( vyřešení bezkontaktního snímání polohy ) a pro zbytek si vymodeluješ vlastní křivku předstihu - regulace podtlakem nebo odstředivkou netřeba, vše je zde už uvedeno. má to pája, croft a ještě někdo?
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....