Vysokonapěťová soustava

Moderátor: Moderátoři

Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Vysokonapěťová soustava

Příspěvek od Rokie »

Přemýšlím o zesilovači zapalování, je možná jeho stavba tak, aby seděla přesnost součástek i v domácím prostředí? Při stavbě několika předchozích obvodů (ultrazvuk alarm) se mi stávalo, že vzhledem k výrobní nepřesnosti některých součástek mi zapojení nefungovalo zcela správně.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

daj si tam bezkontakt a mas
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Rokie »

Cory píše:daj si tam bezkontakt a mas
Přemýšlel jsem o úpravě rozdělovače z favoritu, ale zatím se mi to nepodařilo propočítat, pořád si myslím, že rozdělovač z originálu je ideální cesta, nicméně zastaralá. Ovšem nejspíše bude nutný neboť, dle grafu (který zatím nezveřejním dokud to nevyzkouším) mi vychází kroutící moment na 3300ot. při hodnotě 140 jenomže následně prudce klesá, zatímco maximální výkon až na 6350ot. o hodnotě 81kw. Problém je svodné a sací potrubí. Při inkriminovaných délkách se mi nevejde pod kapotu. A tedy problémem jsou otáčky. Neboď při 6000ot. je originální rozdělovač problematický, vyhovuje mi pouze do 5100ot.

Cory máš zkušenosti s bezkontaktním rozdělovačem?
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Co se týká rozdělovačů, nevymýšlej již vymyšlené,všechno tu už je několikrát proprané. Stačí hledat :wink: . Můžeš použít originál bezkontakt Lada, upravit bezkontakt z Favorita, použít zapalování od IMSOFTu .... cest je mnoho.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Rokie píše:Cory máš zkušenosti s bezkontaktním rozdělovačem?
Ano, mam skusenosti. Mam ho uz 2 roky a naprosta spokojnost. Mam k tomu aj "suchu" cievku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Rokie »

Vašátor píše:Co se týká rozdělovačů, nevymýšlej již vymyšlené,všechno tu už je několikrát proprané. Stačí hledat :wink: . Můžeš použít originál bezkontakt Lada, upravit bezkontakt z Favorita, použít zapalování od IMSOFTu .... cest je mnoho.
Ano o tom vím, jenomže mám v plánu postavit vozidlo na dvojici karburátorů dellorto (je to tu taky již zmíněno), ovšem problém je s regulací předstihu, kterou se mi nedaří vyřešit. Potřeboval bych regulovat od 1200 do 4000ot podtlakově a od 3800 - x odstředivě. Podtlaková regulace se mi jeví jako problém.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Jak chceš regulovat předstich podtlakově? Dyť podtlak je proměnlivej podle polohy klapky(klapek) karburátoru.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Rokie »

Pája píše:Jak chceš regulovat předstich podtlakově? Dyť podtlak je proměnlivej podle polohy klapky(klapek) karburátoru.
Rally auta byla stavěná na maximální výkon, já stavím automobil na srazy a chci, aby se s ním dala jet spanilá jízda pohodlně, zároveň, aby to umělo zabrat. Pájo snažím se tyto dvě regulace zkombinovat, protože pokud se mi to podaří posadit na ty dva karburátory, bude v nízkých otáčkách problém a tak trošku doufám, že by to mohl podtlak právě při velice malém pootevření klapek urovnávat. Jestli máte někdo o něčem pochyby piště, nevím vše správně, teprve to tvořím a počítám.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Vašátor píše:použít zapalování od IMSOFTu
Pro Tebe jednoznačná cesta .

Co se týká elektroniky něco o tom vím a věř že špatná funkce daného zařízení není dána výrobní tolerancí součástek . Skus trochu méně počítat a raději se zeptej . Né vše co se spočítá také dokonale funguje , zvlášť v autě . Tím se Tě nechci dotknout ale praxe je taková .
A název "zesilovač zapalování" mi nějak také nesedí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Rokie »

Saša píše:
Vašátor píše:použít zapalování od IMSOFTu
Pro Tebe jednoznačná cesta .

Co se týká elektroniky něco o tom vím a věř že špatná funkce daného zařízení není dána výrobní tolerancí součástek . Skus trochu méně počítat a raději se zeptej . Né vše co se spočítá také dokonale funguje , zvlášť v autě . Tím se Tě nechci dotknout ale praxe je taková .
A název "zesilovač zapalování" mi nějak také nesedí .
V pořádku, rád si nechám poradit, to zapalování předpokládám s bezkontaktním rozdělovačem?
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Miuvek
Příspěvky: 46
Registrován: pon kvě 26, 2008 12:42
Bydliště: Konická vrchovina

Příspěvek od Miuvek »

Dávat elektroniku na stávající rozdělovač s mechanickým kontaktem je kontraproduktivní. Moc výhod se nezíská - akorát se zadělá na problémy. Mechanické problémy setrvají, elektrické odlehčení kontaktu je diskutabilní - v krajním případě může elektronika paradoxně způsobovat nadměrné zanášení kontaktu. Teoreticky by pomohlo zmenšení odtrhu, ale vzledem k vůlím v rozdělovači by to patrně přineslo problémy s přesností předstihu. Literatury je k tomuto tematu hafo, stačí hledat.
Jak radí jiní - když už, tak komplet nové zapalování - rozdělovač, elektronika, cívka
VAZ 2107 *1986 (2008 - ...)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Tady je vše o zapalování od IMSOFT . http://www.imfsoft.cz/hardware/produkty ... on-cdi.asp
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Miuvek píše:Dávat elektroniku na stávající rozdělovač s mechanickým kontaktem je kontraproduktivní. Moc výhod se nezíská - akorát se zadělá na problémy. Mechanické problémy setrvají, elektrické odlehčení kontaktu je diskutabilní - v krajním případě může elektronika paradoxně způsobovat nadměrné zanášení kontaktu. Teoreticky by pomohlo zmenšení odtrhu, ale vzledem k vůlím v rozdělovači by to patrně přineslo problémy s přesností předstihu. Literatury je k tomuto tematu hafo, stačí hledat.
Jak radí jiní - když už, tak komplet nové zapalování - rozdělovač, elektronika, cívka
S tymto by som si na zaklade praktickych skusenosti dovolil nesuhlasit. Najazdil som na Dacii 1300 cca 200 000km s tranzistorovym zapalovanim, s jednymi kontaktami s nastavenym odtrhom na 60 stupnov absolutne bez jedineho problemu.....
Šedivá je veškerá teorie, zelený je strom života.....
Roman
Miuvek
Příspěvky: 46
Registrován: pon kvě 26, 2008 12:42
Bydliště: Konická vrchovina

Příspěvek od Miuvek »

Právě ten strom života je velmi zelený a košatý - co kus, to jiný případ. :) Já jsem moc dobrou zkušenost neudělal. Přínos elektroniky pro klasický kontakt je v každém případě sporný. Kdyby to bylo naopak, myslím, že by se to více rozšířilo. Která automobilka u seriových vozů kombinovala kontakt s elektronikou?
VAZ 2107 *1986 (2008 - ...)
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

Rokie, imfsoft bych viděl jako nadějný řešení: jde ti jen o náhradu kladívka ( vyřešení bezkontaktního snímání polohy ) a pro zbytek si vymodeluješ vlastní křivku předstihu - regulace podtlakem nebo odstředivkou netřeba, vše je zde už uvedeno. má to pája, croft a ještě někdo?
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“