Maximální otáčky alternátoru
Moderátor: Moderátoři
Maximální otáčky alternátoru
Při výpočtech jsem zjistil, že při stávajícím zpřevodování alternátoru se dostanu na 13 500ot.min. což předpokládám není v pořádku. Jaké maximální otáčky alternátoru jsou na ladě přípustné? Můstek alternátoru má hranici, nebo dokáže regulovat až... ?
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Alternátor tě ani tak zajímat nemusí ... spíš vodní pumpa, která při vysokých otáčkách prostě nebude tlačit. Zmenši řemenici na klikovce a je to
Opět platí, že to tu už bylo několikrát propírané
Opět platí, že to tu už bylo několikrát propírané
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Vozidlo nebude mít vodní pumpu hnanou od klikového hřídele. V Camaru v roce 1962 použili elektromotor pro hnaní chladící náplně, mám obdobný nápad, protože vodní pumpa brzdí úhlové zrychlení klikového hřídele natolik, že jsem se rozhodl ji eliminovat. Sice dojde k zatížení elektrické soustavy vozu, ale na druhou stranu bude možné zvýšit účinnost chlazení při stojícím vozidle při volnoběžných otáčkách. Navíc mi nebude při prudké akceleraci bránit v roztáčení motoru. Tímto je možné dosáhnout lepší hodnoty akcelerace vozidla.Vašátor píše:Alternátor tě ani tak zajímat nemusí ... spíš vodní pumpa, která při vysokých otáčkách prostě nebude tlačit. Zmenši řemenici na klikovce a je to
Opět platí, že to tu už bylo několikrát propírané
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Nejak si nemuzu pomoci, ale zvysovat ucinnost chladici soustavy je hovadina ne? Ta je v ladach naprosto dostacujici... Spise bych takovou kravinu vymyslel do mazaci soustavy (kdyby to tak slo).
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Nemyslím, že s mazáním by byl v ladě problém? Můžeš mi popsat, kterou část motoru máš na mysli - která je hůře mazaná? Myslím tento dotaz vážně já opravdu nevím.Atex píše:Nejak si nemuzu pomoci, ale zvysovat ucinnost chladici soustavy je hovadina ne? Ta je v ladach naprosto dostacujici... Spise bych takovou kravinu vymyslel do mazaci soustavy (kdyby to tak slo).
Chladicí soustava bude od klikového hřídele odpojena kvůli brždění úhlového zrychlení a jako dodatečný efekt bude možnost zvýšení účinnosti, nikoli tedy primární cíl. Dále bude vůz vybaven odbočkou u inkriminovaného čtvrtého válce a radiátoru topení.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Nicméně i když budeš hnát pumpu elektricky, tak ten elektromotor zatíží alternátor a ten zatíží zpátky motor ... Výroba elektřiny neni zadarmo
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
ale krátkodobě ve špičce například při zrychlení mu to pomůže...snadLaďuša píše:Nicméně i když budeš hnát pumpu elektricky, tak ten elektromotor zatíží alternátor a ten zatíží zpátky motor ... Výroba elektřiny neni zadarmo
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Při zrychlení lze regulovat, zpožďovač zajistí to, že ve chvíli akcelerace, nebudou odpovídat otáčky vodní pumpy, otáčkám klikového hřídele -> tedy lepší akcelerace...Laďuša píše:Nicméně i když budeš hnát pumpu elektricky, tak ten elektromotor zatíží alternátor a ten zatíží zpátky motor ... Výroba elektřiny neni zadarmo
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
-
- Příspěvky: 759
- Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
- Bydliště: Šurany -SK
- Kontaktovat uživatele:
Nic vzlom ale ty nato ides uplne zle chlapce. Neviem preco ale dost ludi sa tu snazi stavat dom od strechy. Ako to tu uz bolo napisane pri velmi velkych otackach pumpy dochadza k zastave obehu respektive vodna pumpa netlaci dobre vodu. Pokial mienis motor pouzivat dlhodobo v otackach 5000 a vyzsie tak potom mozes uvazovat o nejakej uprave ale inak je to zbytocne. na zavodnych motoroch sa to riesilo tak ze sa na vodnu pumpu dala vecsia remenica cim sa otacky pumpu zmensili. ked uz chces tych par koni pridat ktore ti aj tak k nicomu nepomozu tak sprav elektroniku ktora bude odpajat budenie alternatoru pri stlaceni napr plneho plynu. altik aj vodna pumpa si nieco zbere ale ver tomu ze ten rozdiel mozno ani neponas ak chces spravit z auta nejake delo musis sa dotoho motora riadne opriet a nie spekulovat nad kokotinami ktore su viac menej cena utechy
530i
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Odpojení dobíjení je velice zajímavý nápad, zapracuji na tom...Trevor píše:Nic vzlom ale ty nato ides uplne zle chlapce. Neviem preco ale dost ludi sa tu snazi stavat dom od strechy. Ako to tu uz bolo napisane pri velmi velkych otackach pumpy dochadza k zastave obehu respektive vodna pumpa netlaci dobre vodu. Pokial mienis motor pouzivat dlhodobo v otackach 5000 a vyzsie tak potom mozes uvazovat o nejakej uprave ale inak je to zbytocne. na zavodnych motoroch sa to riesilo tak ze sa na vodnu pumpu dala vecsia remenica cim sa otacky pumpu zmensili. ked uz chces tych par koni pridat ktore ti aj tak k nicomu nepomozu tak sprav elektroniku ktora bude odpajat budenie alternatoru pri stlaceni napr plneho plynu. altik aj vodna pumpa si nieco zbere ale ver tomu ze ten rozdiel mozno ani neponas ak chces spravit z auta nejake delo musis sa dotoho motora riadne opriet a nie spekulovat nad kokotinami ktore su viac menej cena utechy
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Odpojení buzení je elektronická banalita . Ale k "vyštěknutí" motoru do otáček také velmi brání hmotmost setrváku .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!