Maximální otáčky alternátoru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Maximální otáčky alternátoru

Příspěvek od Rokie »

Při výpočtech jsem zjistil, že při stávajícím zpřevodování alternátoru se dostanu na 13 500ot.min. což předpokládám není v pořádku. Jaké maximální otáčky alternátoru jsou na ladě přípustné? Můstek alternátoru má hranici, nebo dokáže regulovat až... ?
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9397
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Alternátor tě ani tak zajímat nemusí ... spíš vodní pumpa, která při vysokých otáčkách prostě nebude tlačit. Zmenši řemenici na klikovce a je to :wink:
Opět platí, že to tu už bylo několikrát propírané :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Rokie »

Vašátor píše:Alternátor tě ani tak zajímat nemusí ... spíš vodní pumpa, která při vysokých otáčkách prostě nebude tlačit. Zmenši řemenici na klikovce a je to :wink:
Opět platí, že to tu už bylo několikrát propírané :wink:
Vozidlo nebude mít vodní pumpu hnanou od klikového hřídele. V Camaru v roce 1962 použili elektromotor pro hnaní chladící náplně, mám obdobný nápad, protože vodní pumpa brzdí úhlové zrychlení klikového hřídele natolik, že jsem se rozhodl ji eliminovat. Sice dojde k zatížení elektrické soustavy vozu, ale na druhou stranu bude možné zvýšit účinnost chlazení při stojícím vozidle při volnoběžných otáčkách. Navíc mi nebude při prudké akceleraci bránit v roztáčení motoru. Tímto je možné dosáhnout lepší hodnoty akcelerace vozidla.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Nejak si nemuzu pomoci, ale zvysovat ucinnost chladici soustavy je hovadina ne? Ta je v ladach naprosto dostacujici... Spise bych takovou kravinu vymyslel do mazaci soustavy (kdyby to tak slo).
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Rokie »

Atex píše:Nejak si nemuzu pomoci, ale zvysovat ucinnost chladici soustavy je hovadina ne? Ta je v ladach naprosto dostacujici... Spise bych takovou kravinu vymyslel do mazaci soustavy (kdyby to tak slo).
Nemyslím, že s mazáním by byl v ladě problém? Můžeš mi popsat, kterou část motoru máš na mysli - která je hůře mazaná? Myslím tento dotaz vážně já opravdu nevím.

Chladicí soustava bude od klikového hřídele odpojena kvůli brždění úhlového zrychlení a jako dodatečný efekt bude možnost zvýšení účinnosti, nikoli tedy primární cíl. Dále bude vůz vybaven odbočkou u inkriminovaného čtvrtého válce a radiátoru topení.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Podle literatury je dáno, že alternátor snáší trvale otáčky 13.000, krátkodobě až 15.000 rpm.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Nicméně i když budeš hnát pumpu elektricky, tak ten elektromotor zatíží alternátor a ten zatíží zpátky motor ... Výroba elektřiny neni zadarmo
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Laďuša píše:Nicméně i když budeš hnát pumpu elektricky, tak ten elektromotor zatíží alternátor a ten zatíží zpátky motor ... Výroba elektřiny neni zadarmo
ale krátkodobě ve špičce například při zrychlení mu to pomůže...snad
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Rokie »

Laďuša píše:Nicméně i když budeš hnát pumpu elektricky, tak ten elektromotor zatíží alternátor a ten zatíží zpátky motor ... Výroba elektřiny neni zadarmo
Při zrychlení lze regulovat, zpožďovač zajistí to, že ve chvíli akcelerace, nebudou odpovídat otáčky vodní pumpy, otáčkám klikového hřídele -> tedy lepší akcelerace...
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Nic vzlom ale ty nato ides uplne zle chlapce. Neviem preco ale dost ludi sa tu snazi stavat dom od strechy. Ako to tu uz bolo napisane pri velmi velkych otackach pumpy dochadza k zastave obehu respektive vodna pumpa netlaci dobre vodu. Pokial mienis motor pouzivat dlhodobo v otackach 5000 a vyzsie tak potom mozes uvazovat o nejakej uprave ale inak je to zbytocne. na zavodnych motoroch sa to riesilo tak ze sa na vodnu pumpu dala vecsia remenica cim sa otacky pumpu zmensili. ked uz chces tych par koni pridat ktore ti aj tak k nicomu nepomozu tak sprav elektroniku ktora bude odpajat budenie alternatoru pri stlaceni napr plneho plynu. altik aj vodna pumpa si nieco zbere ale ver tomu ze ten rozdiel mozno ani neponas ak chces spravit z auta nejake delo musis sa dotoho motora riadne opriet a nie spekulovat nad kokotinami ktore su viac menej cena utechy
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Rokie »

Trevor píše:Nic vzlom ale ty nato ides uplne zle chlapce. Neviem preco ale dost ludi sa tu snazi stavat dom od strechy. Ako to tu uz bolo napisane pri velmi velkych otackach pumpy dochadza k zastave obehu respektive vodna pumpa netlaci dobre vodu. Pokial mienis motor pouzivat dlhodobo v otackach 5000 a vyzsie tak potom mozes uvazovat o nejakej uprave ale inak je to zbytocne. na zavodnych motoroch sa to riesilo tak ze sa na vodnu pumpu dala vecsia remenica cim sa otacky pumpu zmensili. ked uz chces tych par koni pridat ktore ti aj tak k nicomu nepomozu tak sprav elektroniku ktora bude odpajat budenie alternatoru pri stlaceni napr plneho plynu. altik aj vodna pumpa si nieco zbere ale ver tomu ze ten rozdiel mozno ani neponas ak chces spravit z auta nejake delo musis sa dotoho motora riadne opriet a nie spekulovat nad kokotinami ktore su viac menej cena utechy
Odpojení dobíjení je velice zajímavý nápad, zapracuji na tom...
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Odpojení buzení je elektronická banalita . Ale k "vyštěknutí" motoru do otáček také velmi brání hmotmost setrváku .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Miuvek
Příspěvky: 46
Registrován: pon kvě 26, 2008 12:42
Bydliště: Konická vrchovina

Příspěvek od Miuvek »

Saša píše:Odpojení buzení je elektronická banalita . Ale k "vyštěknutí" motoru do otáček také velmi brání hmotmost setrváku .
Přesně tak, respektive jeho moment setrvačnosti. Oproti tomu je vodní pumpa, kor kdyby byl změněný převod víc do pomala, úplná prkotina.
VAZ 2107 *1986 (2008 - ...)
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“