Prosim poradit

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

jeremimo
Příspěvky: 137
Registrován: stř dub 22, 2009 13:26
Bydliště: Bratislava SLovensko

Příspěvek od jeremimo »

Grov3 píše::D tak neviem asi si necham 1,3 remen, znizim tam hlavu, odlahcim zotrvacnik + nejake tie webre :D a uvidime totiz to chcel by som jazdit v skupine do 1300
ak to chces takto da sa,no zapamataj si ,ye objem nicim nenhradis!!!
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Grov3 píše::D tak neviem asi si necham 1,3 remen, znizim tam hlavu, odlahcim zotrvacnik + nejake tie webre :D a uvidime totiz to chcel by som jazdit v skupine do 1300
Pokud chceš zůstat v kategorii 1300ccm, do kubatury moc zasahovat nemůžeš, to je logické. Výhodou motoru 2105 však je, že se neuvěřitelně rád točí. Když vezmeš v úvahu, že motor 2105 v serii je schopen krátkodobě točit skoro 8000 otáček naprosto suverénně, musí motor po úpravách jít k deseti tisícům.

Jestliže chceš odlehčovat setrvačník, musíš si uvědomit, že po rovině to vozu sice dynamiku přidá, ale do vrchů mu naopak ubere - to je třeba vědět, na co chceš motor používat. A nezbytně nutné je setrvačník po odlehčení vyvážit, jinak se roztrhne.

Pro zvýšení kompresního poměru doporučuji snížit blok, ne hlavu. Má to dvě výhody - především snížením bloku dosahuješ vyšších kompresních poměrů, takže se blok nemusí snižovat tolik jako hlava, a další výhodou je fakt, že hlava po snížení může ztratit pevnost díky zeslabení dosedací plochy a může dojít k jejímu prasknutí a prolínání vody do válců.

Než osadíš "nějaké ty WEBRe", musíš docílit schopnosi naplnit - to znamená prodloužit časování rozvodů. Teprve potom osazuj "nějaké ty Webre".
Poslední dost složitou (možná nejsložitější) věcí je odladění zapalování. Doporučuji indukční nebo Hallovo snímání s vysokonapěťovým zesilovačem, aby kvalita jiskry byla zaručena i ve velmi vysokých otáčkách (kladívko nemá šanci).

Úprava sání a výfuku je samozřejmostí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

a vymeň klasickú vrtuľu chladiča za elektrickú, inak pri tých otáčkach budú úlomky lietať ešte po skončení preteku :roll: + by nebolo od veci nejak inak zprevodovať alternátor, ale to už asi lepšie Marek napíše koľko to znesie atď
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Vrtule je jasná věc, ta se trhá ráda... Navíc ve vysokých otáčkách dost rapidně žere výkon motoru (až o 5kW).

Alternátor je dimenzován na 15.000 otáček, takže by to opravdu chtělo dát mu větší řemenici. Totéž platí u vodního čerpadla, i když tam je dvouřadé ložisko a to by mělo teoreticky vydržet až 25.000 otáček (ale kdo ví.......?).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Marek píše:Totéž platí u vodního čerpadla, i když tam je dvouřadé ložisko a to by mělo teoreticky vydržet až 25.000 otáček (ale kdo ví.......?).
O výdrž ložiska v tomto případě tak nejde , ale čerpadlo v těhle otáčkách už nefunguje (nemyslím tím 25 000 ot/min) ale již o omnoho nižších . Nastává takzvaná kavitace , čerpadlo strácí výkon a velmi trpí lopatky . Nehledě na to že čím jsou větší otáčky čerpadla tím je voda na vstupu náchylnější k varu (díky snížení tlaku) .
Znám případ závoďáku který nemohli pořád uchladit ač dávali pořád větší a větší chladič . Problém byl odstraněn až montáží větší řemenice a tím snížením otáček .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9395
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Saša má naprostou pravdu. Já z tohoto důvodu na mém nedodělaném soutěžním motoru dával menší řemenici na klikovku. Soutěžácký motory jsou stavěný na vysoký otáčky. Alternátoru to sice nijak extrémě nevadí, nicméně jak psal Saša, vodní pumpa ve vysokých otáčkách laicky řečeno nebude fungovat.

Proto doporučuju dát rovnou měnší řemenici na klikovku a je pokoj. Lepší udělat jednu menší řemenici, než dvě větší :P
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

ono to pri silnych otackach zacne ,,rezat" vodu
Uživatelský avatar
Acibuk
Příspěvky: 1006
Registrován: ned lis 06, 2005 22:01
Bydliště: u maminky

Příspěvek od Acibuk »

dmatej píše:Ehm, pamatujete na estonskou Samaru na min. srazu? Vyhrála sprinty - motor 1.3, prý jen jiná převodovka. Ptal jsem se jich na to, protože jsem proti slečně jednou (nebo dvakrát?) jel s Kalinou a slyšel jsem jak tam ty kvalty kope :D
Jen chci naznačit, že to není jen v motoru ;-)
vím, že jsem byl buď hned za ní, nebo hned před ní. A motor: 1.8 DOHC 16V, otevřené sání a výfuk, taky lehké auto.. Takže s tím objemem to nemusí být ažtak pravda:)
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....

Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
vlastenec
Příspěvky: 21
Registrován: pon pro 31, 2007 17:14
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od vlastenec »

Hele chlapy neni nikde na netu nebo náký forum kde bych todle všechno zjistil?Nebo náká publikace? 8)
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“