Vodítko ventilu
Moderátor: Moderátoři
Vodítko ventilu
Ahoj,prasklo mi vodítko ventilu a potřebovalbych ho vyměnit, muže mi někdo říct jak na to. Dik
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
A kde ti prasklo? Mě se taky vylomil trojúhelníček tak 2mm vysokej nahoře u gufera a nic to nedělá.
Jinak výměnu vodítka si myslím doma neuděláš. Musí se to vylisovat (možná i kolem vodítka nahřát). Pak musíš nalisovat nový, přičemž tam musí jít pod přesným úhlem, jinak ho rozlámeš (vodítko by se asi mělo i zmrazit, aby tam šlo líp). Nakonec by se to asi mělo vystružit, což taky v ruce neuděláš.
Jinak výměnu vodítka si myslím doma neuděláš. Musí se to vylisovat (možná i kolem vodítka nahřát). Pak musíš nalisovat nový, přičemž tam musí jít pod přesným úhlem, jinak ho rozlámeš (vodítko by se asi mělo i zmrazit, aby tam šlo líp). Nakonec by se to asi mělo vystružit, což taky v ruce neuděláš.
http://jakke.rajce.idnes.cz/voditko_ventilu/ takhle nák ale neni z toho moc vidět 

Pokud máš doma lis, tak to pomocí nějakýho trnu vylisuj a potom kup nový a zalisuj ho tam. Nech ho trochu vystružit a pak vyfrézovat sedlo ventilu a zabrousi ventily. Kousek od MB ( cca 10km ) je jeden fachman, kterej dělá komplet GO hlavy a za tohle by si vzal tak 100 - 200,-Kč. Nějakej podobnej maník by měl být snad i tam kolem Prahy ne? Jinak si myslím, že když zajdeš do nějakýho servisu, tak ti starej vylisujou a novej za lisujuo za pár drobnejch a pak akorát sehnat někoho, kdo ti udělá to zabroušení... 

Da sa to aj doma ale s vybavenim urobis pripravok ktory upnes o hlavu pomocou 4 M12 srub do dier pre prichytenie hlavy k bloku hlavu strcis do truby nahrejes na caa 180°C vyberies von a ruchlo sa snazis vylisovat voditko. potom si to zopaknes s novym a nalisuješ ho tam.
Poviem ti jedno som vymenil a povedl si nikdy viac.... radsej novu z obchodu
Poviem ti jedno som vymenil a povedl si nikdy viac.... radsej novu z obchodu

Dílenská příručka se o vodítcích ventilů zmiňuje následovně:
"Vyrábějí se vodítka s opravárenskými rozměry s přídavkem na vnějším průměru o 0,05 a 0,25 mm. Tato vodítka již mají opracovaný vnitřní průměr a nepotřebují proto opracování po montáži do hlavy válců."
"Pro výměnu vodítka použijeme přípravek A.60153/R Před výměnou vodítek 1. a 4. válce je třeba vyšroubovat dva upevňovací svorníky tělesa vačkového hřídele, protože překážejí nasazení trnu. Po montáži vodítka ventilu do hlavy je nutné přebrousit sedlo ventilu tak, aby šířka pracovní plochy odpovídala určeným hodnotám."
Průměr otvorů vodítek v hlavě válců:..................13,950-13,977 mm
Vnější průměr vodítek ventilů:............................14,040-14,058 mm
Montážní přesah vodítek v otvorech hlavy:...........0,063-0,108 mm
"Vyrábějí se vodítka s opravárenskými rozměry s přídavkem na vnějším průměru o 0,05 a 0,25 mm. Tato vodítka již mají opracovaný vnitřní průměr a nepotřebují proto opracování po montáži do hlavy válců."
"Pro výměnu vodítka použijeme přípravek A.60153/R Před výměnou vodítek 1. a 4. válce je třeba vyšroubovat dva upevňovací svorníky tělesa vačkového hřídele, protože překážejí nasazení trnu. Po montáži vodítka ventilu do hlavy je nutné přebrousit sedlo ventilu tak, aby šířka pracovní plochy odpovídala určeným hodnotám."
Průměr otvorů vodítek v hlavě válců:..................13,950-13,977 mm
Vnější průměr vodítek ventilů:............................14,040-14,058 mm
Montážní přesah vodítek v otvorech hlavy:...........0,063-0,108 mm
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
jaj vubec bych se o to nepokousel, je mnohem jednoduzsi a urcite i levnejsi sehnat jinou hlavu ... za penize ktere usetris kup gufera, udelej si sedla, pripadne ji jeste nechej strovnat a sup s tim na blok .... vubec bych nevymyslel nejake vymeny voditka .....
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
ejjj tak to nevim no, to je takovy problem na 1700?Little Red Riding Hood píše:Atex, jenže on to má určitě na 1700 hlavě... a kdyby někdo měl, tak ji beru taky..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele: