Vodítko ventilu

Moderátor: Moderátoři

jakke
Příspěvky: 658
Registrován: ned črc 01, 2007 19:16
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Vodítko ventilu

Příspěvek od jakke »

Ahoj,prasklo mi vodítko ventilu a potřebovalbych ho vyměnit, muže mi někdo říct jak na to. Dik
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

taky by mě zajimalo jako s nim ven a pak spátky dovnitř, co se musi dělat po vyměně co ne atd... :?:
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

A kde ti prasklo? Mě se taky vylomil trojúhelníček tak 2mm vysokej nahoře u gufera a nic to nedělá.
Jinak výměnu vodítka si myslím doma neuděláš. Musí se to vylisovat (možná i kolem vodítka nahřát). Pak musíš nalisovat nový, přičemž tam musí jít pod přesným úhlem, jinak ho rozlámeš (vodítko by se asi mělo i zmrazit, aby tam šlo líp). Nakonec by se to asi mělo vystružit, což taky v ruce neuděláš.
jakke
Příspěvky: 658
Registrován: ned črc 01, 2007 19:16
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakke »

No mě se ulomil větši kus jak se na něj nasazuje gufero a nevíte nákou firmu která by to udělala?
jakke
Příspěvky: 658
Registrován: ned črc 01, 2007 19:16
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakke »

http://jakke.rajce.idnes.cz/voditko_ventilu/ takhle nák ale neni z toho moc vidět :oops:
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Nj, tak s timhle jsi v pr...i, to se musí vyměnit. Nebo dát jinou hlavu.
jakke
Příspěvky: 658
Registrován: ned črc 01, 2007 19:16
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakke »

Hm tak to je vprdeli nevíš kde by to udělali ?
:|
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

V Praze nemám tušení. Jinak někde, kde dělají motory by na to mohli mít vybavení.
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Pokud máš doma lis, tak to pomocí nějakýho trnu vylisuj a potom kup nový a zalisuj ho tam. Nech ho trochu vystružit a pak vyfrézovat sedlo ventilu a zabrousi ventily. Kousek od MB ( cca 10km ) je jeden fachman, kterej dělá komplet GO hlavy a za tohle by si vzal tak 100 - 200,-Kč. Nějakej podobnej maník by měl být snad i tam kolem Prahy ne? Jinak si myslím, že když zajdeš do nějakýho servisu, tak ti starej vylisujou a novej za lisujuo za pár drobnejch a pak akorát sehnat někoho, kdo ti udělá to zabroušení... :roll:
Dusan
Příspěvky: 3968
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Da sa to aj doma ale s vybavenim urobis pripravok ktory upnes o hlavu pomocou 4 M12 srub do dier pre prichytenie hlavy k bloku hlavu strcis do truby nahrejes na caa 180°C vyberies von a ruchlo sa snazis vylisovat voditko. potom si to zopaknes s novym a nalisuješ ho tam.

Poviem ti jedno som vymenil a povedl si nikdy viac.... radsej novu z obchodu :D
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Dílenská příručka se o vodítcích ventilů zmiňuje následovně:

"Vyrábějí se vodítka s opravárenskými rozměry s přídavkem na vnějším průměru o 0,05 a 0,25 mm. Tato vodítka již mají opracovaný vnitřní průměr a nepotřebují proto opracování po montáži do hlavy válců."

"Pro výměnu vodítka použijeme přípravek A.60153/R Před výměnou vodítek 1. a 4. válce je třeba vyšroubovat dva upevňovací svorníky tělesa vačkového hřídele, protože překážejí nasazení trnu. Po montáži vodítka ventilu do hlavy je nutné přebrousit sedlo ventilu tak, aby šířka pracovní plochy odpovídala určeným hodnotám."

Průměr otvorů vodítek v hlavě válců:..................13,950-13,977 mm
Vnější průměr vodítek ventilů:............................14,040-14,058 mm
Montážní přesah vodítek v otvorech hlavy:...........0,063-0,108 mm
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

jaj vubec bych se o to nepokousel, je mnohem jednoduzsi a urcite i levnejsi sehnat jinou hlavu ... za penize ktere usetris kup gufera, udelej si sedla, pripadne ji jeste nechej strovnat a sup s tim na blok .... vubec bych nevymyslel nejake vymeny voditka .....
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Atex, jenže on to má určitě na 1700 hlavě... a kdyby někdo měl, tak ji beru taky.. :D
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Little Red Riding Hood píše:Atex, jenže on to má určitě na 1700 hlavě... a kdyby někdo měl, tak ji beru taky.. :D
ejjj tak to nevim no, to je takovy problem na 1700?
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Atex, je malinko jiná... ta klasická by se musela minimálně snížit..
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“