GOLF

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

ger007 píše:teraz nefim nerobili sa do golfou tie 1,8T aj s medzichladicom myslim ze to malo neak 190 -200 (?) koni nefim pytam sa ?
Každé turbo má dnes mezichladič, takže i motor 110kW.

Jinak motory 1,8T se dělají ve výkonu 110kW a 132kW a v Golfu IV jsou oba dva tyto motory.




červ píše:Parametry a vice informací o autě : 1,6 16v benzin rok vyroby 11.2002. najeto 144444 cena 135 000kč první majitel servizka nehavarované velice zachovalé kotouče i vzadu dvd přehravač super radio senzory loketní opěrky klima centrál nové tlumiče baterka rozvody brzdy lité kola 205/55/16 střesní nosič zimáky pořizovací cena byla skoro 700 000kč
Motor 1,6/16V je to nejhorší, co v Golfu může být!!! Předepsané palivo 98 - 100 oktanů, maximum točivého momentu až na 4500 rpm a pod 4000 rpm nejede!!! Budeš nešťastnej jak šafářův dvoreček. Najezdil jsem s tímhle motorem služebně dost kilometrů na to, abych tohle mohl bezpečně a fundovaně tvrdit.
Tenhle motor se musí držet trvale nad 4000 otáčkami, jinak Ti nakope řiť i Felicie. A žere to i trávu u cesty (nedostal jsem to na dálky pod devět litrů a couračky těžce přes deset, a to měl najeto méně než ten Tvůj), navíc nutnost používání paliva 98 oktanů je ekonomická sebevražba.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Sem mu nechtěl kazit radost, nicméně tohle už sem slyšel víckrát o tom motoru, (tak sem rád, že to napsal někdo jinej :) ). No schválně jsem zvědavej jakou s tím bude mít zkušenost. No po ticu to bude pokrok tak jak tak, takže myslím, že zklamnej nebude. Tedy oktanovej nárok 98 pro celkem obyčejnou šestnáctiventilovou 1,6ku je celkem úlet, ale u vw se nedivím ničemu :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

zelvotron píše:Tedy oktanovej nárok 98 pro celkem obyčejnou šestnáctiventilovou 1,6ku je celkem úlet
Má kompresní poměr 11,6:1.

Když si k tomu přičteš čtyřventilovou technologii, střechovitý spalovací prostor se svíčkou uprostřed, podčtvercovou konstrukci a krátké sací potrubí, je naprosto jasné, že tenhle motor je točák a v běžných otáčkách prostě nepojede. A k tomu dva rozvodové řemeny, čtyři kladky - to bude peněz..............


On tenhle motor vychází koncepčně ze stejného základu jako motory 1,4/16V. Jak známo motor 1,4/16V 74kW ve Fabii se při jízdě chová úplně stejně jako tento motor - 98 oktanů a točit, točit, točit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Marek píše:1,4/16V 74kW ve Fabii
no jak jsem s tou fabii jezdil tak mi pripadalo ze v malych otackach je to totalne zhnile, no a kdyz sem se konecne dostal do tech vysokych tak se mi zdalo zas ze to nejede :-D nevim no :-P Jo jinak spotreba s prazdnym autem z Prahy do Ostravy po dalnici mi vysla na 8,8l/100km. Fabie mela najeto 13 000km.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Atex píše:
Marek píše:1,4/16V 74kW ve Fabii
no jak jsem s tou fabii jezdil tak mi pripadalo ze v malych otackach je to totalne zhnile, no a kdyz sem se konecne dostal do tech vysokych tak se mi zdalo zas ze to nejede :-D nevim no :-P Jo jinak spotreba s prazdnym autem z Prahy do Ostravy po dalnici mi vysla na 8,8l/100km. Fabie mela najeto 13 000km.
A stejně tak je to u tohoto motoru v Golfu.
Mnohem lepší volba u Golfu IV je motor 1,6/8V 74kW. Ten jede mnohem příjemněji.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Jo s tím se nejezdilo špatně (v octávce), sice to pocitově jelo asi jako ladovka a bralo to 10 - 11 litrů, ale s klimatizací a v kolonách (Fabka kombi 1,4 OHV při stejným režimu brala o litr víc :mrgreen: ) ale celkově pro normální jízdu asi nejvhodnější motor z nabídky.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Atex píše:
Yellow01 píše:Ale v Seaťácký Cupře to mělo 225 kobyl.
no ted byla nejaka Cupra dieselova na sprintech, no jako dost sem nechapal, trosku jina kategorie, toho jsem se bal
Jsou 2 verze - 150 a 160 PS, k tomu hodíš chiptuning a jsi na 180 :D
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Naftové motory jsou trochu jiná kategorie. Znám lidi, co po úpravách jsou schopni dostat z klasické jedna-devítky i přes 165kW (225 koní) a krouťák skoro 500 Nm.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Marek píše:Naftové motory jsou trochu jiná kategorie. Znám lidi, co po úpravách jsou schopni dostat z klasické jedna-devítky i přes 165kW (225 koní) a krouťák skoro 500 Nm.

no tak to musel byt nekdo z tvych znamych, protoze to uz nebylo normalni co to auto delalo :-D
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Atex píše:no tak to musel byt nekdo z tvych znamych, protoze to uz nebylo normalni co to auto delalo :-D
http://race.dieselpower.cz/Produkty/kat ... up=1#typ29
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

For Marek:
Sice tak trochu mimo mísu, ale šlo by něco podobnýho udělat na mé Xantii? Je to 1.9TD. Ted mě akorát napadá asi použití vstřikovačů z 2.1TD (80kW) a odladit turbo, případně čerpadlo vzít taky z 2.1TD. Jakej na to názor máš Marku ty? Jaká by byla nejvhodnější cesta za příznivý peníz? Nejde mi o to udělat z 66kW hned 150kW. Spíše to zvednout tak na 75 až 80kW s ohledem na životnost motorů.
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Si myslím že životnosť pôjde úmerne dole so zvyšovaním výkonu :roll: Takže každý koník niečo vezme... Ale ďalej sa vám tu nemiešam :)
Uživatelský avatar
červ
Příspěvky: 131
Registrován: čtv bře 20, 2008 13:35
Bydliště: Praha 5 Barrandov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od červ »

Marek píše:Motor 1,6/16V je to nejhorší, co v Golfu může být!!! Předepsané palivo 98 - 100 oktanů, maximum točivého momentu až na 4500 rpm a pod 4000 rpm nejede!!! Budeš nešťastnej jak šafářův dvoreček. Najezdil jsem s tímhle motorem služebně dost kilometrů na to, abych tohle mohl bezpečně a fundovaně tvrdit.
Tenhle motor se musí držet trvale nad 4000 otáčkami, jinak Ti nakope řiť i Felicie. A žere to i trávu u cesty (nedostal jsem to na dálky pod devět litrů a couračky těžce přes deset, a to měl najeto méně než ten Tvůj), navíc nutnost používání paliva 98 oktanů je ekonomická sebevražba.
nejhorší neni a točit to taky nemusíš kdy nechceš a 98 na to já kašlu spotřebu teprve zjistim a hlavně s touto výbavou a jak je zachovalé mi to nevadí že bude papat 8 l

a rozvody budu řešit až za 95 000 km takže na ne ušetřim kdy píšeš že jsou drahé pokud mysliš že 6000 je dost tak to jo mě to nepříjde kdy to dělaš jednou na 120 000km
Volkswagen Golf R.v.2002 Od května 2009 - a déle moje auto
Daewoo Tico R.v. 1996 Od června 2004 - a déle moje auto
Ford Tranzit R.v 2002 Od února2008 - a déle Rodiné auto
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Marek píše:http://race.dieselpower.c...4&setup=1#typ29
jo od nich bylo k vidělí auto třeba na olomouckémtuningu jestli si dobře pamatuji.. to lupo černe.. taková rychlá dýmovnice.. :P
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Little Red Riding Hood píše:
Marek píše:http://race.dieselpower.c...4&setup=1#typ29
jo od nich bylo k vidělí auto třeba na olomouckémtuningu jestli si dobře pamatuji.. to lupo černe.. taková rychlá dýmovnice.. :P

Jj videl jsem nekolikrat v akci, podrobnejsi info:
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“