Lanko kryt motoru

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12126
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

dandy píše:
Koko Loko píše:Dej tam normální lanko s bowdenem co se vyskytuje na kole, lanko se nejdříve prostrčí táhlem v kabině.
Osobne nedoporučujem ako trvalé riešenie. Lanká na bikoch majú oveľa menší prierez, čiže aj menšiu pevnosť a po krátkom čase vzhľadom na tuhosť tej pružiny a ohyb lanka okolo toho čapíku popraskajú jednotlivé vlákna lanka práve pri tom čapíku.
Myslíš, že při brždění na kole používáš menší sílu, než při otvírání kapoty??
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dandy »

janci píše:no ja by som chcel pouzit to dobre z druheho auta co mam na ND,da sa to rozobrat? ci to budem musiet odcvaknut?,lebo co som na to cumel ,uz ma aj hlava bolela z toho kukania dole hlavou.
Pozeral som práve katalog ND a lanko je ukončené valčekom. Páčka, jej držiak aj lanko sú nakreslené oddelene.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Osobně jsem použil lanko a bovden z P-V3S , to co vedlo od olejového "filtru" (takové to hřebínkové pročesávátko) :lol: a drží perfektně.
A nebo mě tak napadlo nahradit jen tu plastovou trubičku bovdenem a prostrčit do něho ten původní drát ?
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dandy »

Myslíš, že při brždění na kole používáš menší sílu, než při otvírání kapoty??[/quote]

Nie, ale určite tam nikde nie je taký ostrý ohyb ako okolo toho čapíka. Myslím si, že ako dočasné riešenie ANO, trvalé NIE.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

dandy píše:
janci píše:no ja by som chcel pouzit to dobre z druheho auta co mam na ND,da sa to rozobrat? ci to budem musiet odcvaknut?,lebo co som na to cumel ,uz ma aj hlava bolela z toho kukania dole hlavou.
Pozeral som práve katalog ND a lanko je ukončené valčekom. Páčka, jej držiak aj lanko sú nakreslené oddelene.
Nemas tucha ako by som ten valcek dostal cez tu packu?

Mne sa tak zdalo,ze ono by sa ten valcek dal zobrat z toho lanka,ale neslo mi to..
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Původní struna je jednolitá, tudíž, když nastane její čas tak rupne a konec, neznám lepší pocit, než čučet jak puk na zavřenou kapotu a pokusy o její otevření, u žlutého jsem to zažil, tam jsem ovšem neměl zábrany a kapotu ohnul. Jedna z prvních věcí na bílém co jsem udělal byla právě výměna struny za lanko, to mi připadá daleko spolehlivější, mmj. není problém si natáhnout ještě jedno "pojistné" důmyslně ukryté pro stav nouze. Je pravdou, že ty origo držely 20 let a více, nicméně já kapotu otvírám ve své ladaúchylce poměrně často a proto lanko, mmj. pokud se očko mázne vazelínou je věčné.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

janci píše:Mne sa tak zdalo,ze ono by sa ten valcek dal zobrat z toho lanka,ale neslo mi to..
Myslíš ten váleček co zajišťuje očko u mechanismu zámku? Ten mi tuším dolů šel, ale moc pěkně pak nevypadal, už si moc nevzpomínám, demontoval jsem to na věčné časy, takže bez ohledu na další užití.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

Co je paka pod pristrojovkou,tak z jednej strany je taky uchyt do ktoreho sa opiera krytka lanka,a lanko samostatne ide do paky, kde je ako keby valcek,ktory drzi to lanko,ked do neho zapres pakou.
Netusim ako to mam dat dole.V knizkach nic nie je, ako keby to lanko bolo tam davane na veky vekou.

Nemam to zle problem ucvyknut,ale v tom druhom aute na ND je dobre,to by som rad odtial vybral a pouzil.
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Pisty
Příspěvky: 308
Registrován: stř srp 02, 2006 18:11
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pisty »

Ja som mal na starom vsetko uple derave a v zime mi zamrzol bovden. Nutna vymena bola tak na 15min. Pri tom zamku som to rozplietol a vyrovnal a potom od tej packy vytiahol a bolo. Ked som kupil nove tak som dal najprv bovden a potom som tam pretiahol drot a na konci som spravil ocko a stiahol mosadznym plieskom a zaletoval. Fungoval az do zrusenia auta.
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Ve Stodě jsem dostal nový táhlo a k němu jako bonus normální bowden ;-) Celkem tuším 35 Kč. :wink:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
wlken
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 24, 2006 06:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wlken »

Otevřu toto starší téma - mě se struna nevrací,takže musím vozit v motoru kus plechu,kterým vždycky zatlačím čep zpátky:-) chci vyměnit celý mechanismus z vraku,kde chodí bezvadně a teď tady čtu že neexistuje způsob jak tu strunu vyháknout z ovládací páky bez štípání-nebo to teda nějak jde???
3xVaz 2103(1975,1977,1981), Mazda MX-5 (1997), Peugeot 309 (1993)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

wlken píše:a teď tady čtu že neexistuje způsob jak tu strunu vyháknout z ovládací páky bez štípání-nebo to teda nějak jde???
Ne opravdu to nejde . Montáž se provádí protažením struny skrz páku , pak bovdenem a obtočením kolem čepu a zalisováním .
Nabízí se jedině odstranit zálisek , narovnat strunu ... a zde nastane asi problém . Možná vyhoví (jako struna) svářecí drát . dnes se prodávají i povrchově upravené aby nerezly .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
wlken
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 24, 2006 06:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wlken »

ještě mě napadlo použít vrtačku a lupenkovou pilku a upravit páku stejně jak to mají škodovky..od původního otvoru zářez k dalšímu otvoru který už bude mít průměr aby jím váleček prošel..ale v tom stísněném prostoru pod přístrojovkou to bude asi porod...
3xVaz 2103(1975,1977,1981), Mazda MX-5 (1997), Peugeot 309 (1993)
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

já mám na otvírání kapoty lanko z ovládání spojky z motorky a na konci v zámku jsem udělal očko a lanko provlíknul mosaznou trubičkou z elektrikářské čokolády-drží to už 10 let :wink:
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“