Tož aby mě to tady nezmizelo v propadlišti dějin, tak sem nahodím pár nových informací.
Jahoda letos již také zahájila sezónu. Mimo tradičního mytí a voskování dostala Jahoda na letošní sezónu nová kola a absolvovala před 14 dny pravidelnou STK. První za dobu mého vlastnictví.
Před samotným aktem jsem byl co se technického stavu týče poměrně klidný, leč malý červíček pochybností přesto hlodal. Co když se bude technik za každou cenu snažit něco najít? Nedojde zrovna na lince k nějaké mrzuté závadě? Čas na podobné myšlenky končí, vrata se otvírají a já s Jahodou zajíždím na zkušební linku. Technik nejdřív auto obchází a uznale chválí. Pak započne s mechanickými zkouškami. Na "třasáku" hrká s autem asi 3 - 4 minuty. V kapse se mě otvírá pomyslná kudla. Snažím se za jízdy vyhýbat jakékoliv díře a teď toto.
Výsledek kontroly = zcela v pořádku, bez jediné chybičky. Jdeme na brzdy. Technik u obou náprav opět trápí auto pomalu až na hranici rozsahu ukazatelů, leč ručičky jsou stále poslušně v zákrytu, nebo se navzájem jen mírně pohupují. Výsledek kontroly = zcela v pořádku. Posledním bodem programu je kontrola světel. Zde dochází k první a poslední lehké nepřesnosti. Světla jsem za pomoci Koko-Loka (za což mu zde ještě jednou děkuji) seřizoval jen "od oka", ale i tak se nám to docela podařilo. Jen levé světlo svítilo trošku "pod" a přídavné dálky lehce doprava. Vše jsem ale promptně doladil předem přichystaným šroubovákem.
Ach jaká je to parádní práce, když má na to člověk dobré vybavení. Během 4 minut jsou všechna světla seřízena naprosto přesně a já následně vyjíždím z linky. Za pár minut si v kanceláři vyzvedávám protokol. Všechny kolonky jsou prázdné.
S hřejivým pocitem u srdce odjíždím domů.
_________________________
Dnes na nás čekala další zkouška kvalit. Musel jsem projít retestací historického vozidla našeho veteránklubu. Mimo standartní procedury kontroly vzhledu a zadokumentování všech změn učiněných na autě od poslední testace, je navíc nedílnou součástí našeho přísného klubu i "běžná" STK prohlídka v plném rozsahu. Čili opět test na "třesadlech", brzdy, světla, atd. K tomu se přidává i kontrola geometrie a dalších, na běžných STK ne zcela standartních, prvků. Všechny testy mají opět díkybohu úspěšný výsledek. Pouze kontrola geometrie odhalila příliš velkou sbíhavost, která je 0,7 mm za horní hranicí. Při kontrole odklonů je shledáno, že v levo je odklon +7,5, kdežto v pravo -7,5. Tak tedy přece mám co dělat. Do příští testace to snad stihnu napravit.
Jahoda tedy během tří týdnů úspěšně absolvovala dvě prohlídky STK. Až na pár drobností tedy mohu zahájit plnou sezónu, s klidným svědomím dobrého technického stavu a věnovat se užívání si jízdy tímto Vazem.
A nyní pár ilustračních fotografií: