100W Zarovky

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
spooneer
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 20, 2008 22:11
Bydliště: Sředočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

100W Zarovky

Příspěvek od spooneer »

Zdravim
predemem se omlouvam jestli tohle tema tady uz nekde je schovany ale ja ho dyztak nenasel.. Sorry...
Chtel by jsem se zeptat kdyz do Lady 2103 dam 100W zarovky nestane se neco?? Nekdo mi rikal ze musim predelat kabely... A takovyhle ruzny veci.... radsi se informuju nez je koupim aby se mi potom neco nestalo s autem...
Diky
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

pokud nemas relatka na svetla budou se ti pect packy pod volantem, v pripade ze mas tak se ti budou pect plastovy konektory u zarovky, vetsi odber, seriova kabelaz je na to vcelku slaba, rychleji se vypaluji paraboly. na aute jsem je mel a uz bych si je jinam nez do pridavnych svetel asi nedal :roll:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
spooneer
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 20, 2008 22:11
Bydliště: Sředočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spooneer »

Takze to asi nema cenu... Ja tam mam ted ani nevim jaky, asi 55w a jsou bilo modry a maji +50% svitivost navic... Chtel jsem si tam dat modry 100W, ale nez abych znicil neco jinyho, tak to na ne radsi prdim.... :)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Několik mých postřehů k použití silnějších žárovek:
Má první Lada 21011 a přechod z asymetrik 40/45 W na H4 55/60 W: svítivost dobrá, výměna parabol dobrá, kabely a konektory dobrý, po několika měsících provozu vypálený Lucas (sdružený přepínač pod volantem) - prostě přestaly svítit "dálky"
Lada 2103 a přechod z asymetrik na H4 60/55 a později H4 100/80 W: svítivost výborná, paraboly napřed WESEM - velmi rády praskaly, potom PAL - spokojenost, kabeláž předělaná na relátka a silnější kabely přes pojistky přímo do světel - Lucas v pořádku, musel jsem si zvyknout na vypínání hlavních světel na křižovatkách do obrysovek - nestíhá se to chladit a opatrně do louží.
LADA 21073 a přechod z H4 60/55 W na 100/80 W: bez problémů, kabeláž a konektory v pořádku, zvyk vypínání na křižovatkách zůstal a paraboly to ustály
LADA 21044 a přechod z H4 60/55 W na 100/80 W, posléze na xenon: dtto.
L.
PS: ty paraboly PAL u 2103 jsem osazoval ze Š 120 GLS (čtyřoko). Prozatím hodnotím ten systém jako nejpropracovanější. V noci to svítilo tak, že na barákách odpadávaly okapy a ve volné přírodě schly stromy u cesty a "pustit" to někomu do ksichtu znamelo jeho vypadnutí ze silnice (pamětníci ten systém s přídavnou pojistkovou skříní a sadou asi 6 relé + 6 dalších vypínačů znají z Bechyně)
Přílohy
P1052427.jpg
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Jan Vaníček
Příspěvky: 1109
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od Jan Vaníček »

Na 2106 jsme měli původně obyčejné žárovky, někde kolem 1992 jsem tam dal všechny halogeny (měli tehdy výprodej za pár kaček PAL včetně hrnců, a já ta původní světla potřeboval do F600D, který jsem si tehdy dělal), po nějaké době praskla skla, dal jsem tam tedy Wesemy a dálky zpět obyčejné, co mi zbyly, teď jsou asi po 8 letech Wesemy již chycené, musím je vyměnit a dálka jedna přes zimu, kdy bylo auto uskladněné praskla. Jinak díky origo relátkům, která tam jsou zatím nikdy žádný problém s elektrikou, H4 používám schválené s větší svítivostí. Světla u přejezdu nebo na křižovatce u všech aut shazuji na parkovačky automaticky.
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

neviem xi 1600 nemala uy relatko aj na tlmene....
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

Luděk Musil píše:Několik mých postřehů k použití silnějších žárovek:
Má první Lada 21011 a přechod z asymetrik 40/45 W na H4 55/60 W: svítivost dobrá, výměna parabol dobrá, kabely a konektory dobrý, po několika měsících provozu vypálený Lucas (sdružený přepínač pod volantem) - prostě přestaly svítit "dálky"
Lada 2103 a přechod z asymetrik na H4 60/55 a později H4 100/80 W: svítivost výborná, paraboly napřed WESEM - velmi rády praskaly, potom PAL - spokojenost, kabeláž předělaná na relátka a silnější kabely přes pojistky přímo do světel - Lucas v pořádku, musel jsem si zvyknout na vypínání hlavních světel na křižovatkách do obrysovek - nestíhá se to chladit a opatrně do louží.
LADA 21073 a přechod z H4 60/55 W na 100/80 W: bez problémů, kabeláž a konektory v pořádku, zvyk vypínání na křižovatkách zůstal a paraboly to ustály
LADA 21044 a přechod z H4 60/55 W na 100/80 W, posléze na xenon: dtto.
L.
PS: ty paraboly PAL u 2103 jsem osazoval ze Š 120 GLS (čtyřoko). Prozatím hodnotím ten systém jako nejpropracovanější. V noci to svítilo tak, že na barákách odpadávaly okapy a ve volné přírodě schly stromy u cesty a "pustit" to někomu do ksichtu znamelo jeho vypadnutí ze silnice (pamětníci ten systém s přídavnou pojistkovou skříní a sadou asi 6 relé + 6 dalších vypínačů znají z Bechyně)
jo a já říkám-"že mu sleze barva na káře :twisted:
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

spooneer, do 4oka nemá cenu dávat silnější žárovky. ty světla jsou na to moc malý a neuchladí se. věř mi-už sem to taky zkoušel :wink: ( o tom, co provede tak velký odběr na přechodových odporech vazovské "elektrosoustavy" ani nemluvim :mrgreen: )
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Já tam mám 100vky a spokojenost. Aspoň je vidět v noci, nijak nad míru se to nehřeje, ani v tomhle hicu v kolonách jsem nezaznamenal potíže. Ale psssst! :mrgreen:
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

lepsi viditelnost je na xenony. jen je v zime za snezeni treba stavet a odhrnovat snih. u 06 se tam strasne drzi :roll: pak to vypada jak cockovy svetla :twisted:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Xenony maj tu nevýhodu, že je každej policajt na první pohled pozná.
Uživatelský avatar
spooneer
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 20, 2008 22:11
Bydliště: Sředočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spooneer »

Tak ted nevim :lol: je tu vice negativních nazoru, ale zase Jelen je ma a fungujemu to OK. Tak fakt nevim :)
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

ještě si dovolim připomenout, že zvětšením wattáže ti svítivost přímoúměrně nevzroste. Jinak řečeno větší vákon žárovky neznamená větší svítivost (poměrově)
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Uživatelský avatar
spooneer
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 20, 2008 22:11
Bydliště: Sředočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spooneer »

Takze na to prdim 8) necham si ty co tam mam ted... Mel bych blbej pocit aby mi to nevyhorelo....
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

EMI píše:ještě si dovolim připomenout, že zvětšením wattáže ti svítivost přímoúměrně nevzroste. Jinak řečeno větší vákon žárovky neznamená větší svítivost (poměrově)
Tady si dovolím oponovat. Svítivost je přímo úměrná wattáži žárovek (stejné konstrukce). Problém je v tom, že tam(na objímku žárovky) ty watty nedostaneš, poněvadž narozdíl od vztahu wattáž/svítivost , kde je lineární závislost, ztráty na přívodech a přechodových odporech rostou s kvadrátem příkonu(klesá současně proud i napětí).
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“