Přední kotoučové brzdy
Moderátor: Moderátoři
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Vie mi niekto povedať na ktorej strane predného brdziča majú byť tie, neviem ako to nazvať, asi pružinky.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Záleží na tom které. Ty co jsou na tyčkách, co drží destičky, tak ty mají být na vnitřní straně. Jestli takové ty vlaštovky, co drží destičky, aby nedělaly kravál, tak ty dávám nad kotouč, takže ze strany destičky, kde je obložení.
Oprava, měl jsem tam chybu. místo není, mělo být je. Takže to dávám tak, jak na obrázku. Ale v Tůmovi to mají naopak.
Oprava, měl jsem tam chybu. místo není, mělo být je. Takže to dávám tak, jak na obrázku. Ale v Tůmovi to mají naopak.
Naposledy upravil(a) Ivo dne pon dub 06, 2009 16:05, celkem upraveno 1 x.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Myslím tie čo sú označené.
- Přílohy
-
- beze_jmna_869.jpg (17.61 KiB) Zobrazeno 1940 x
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
tez mi brzdy tahaju do prava, uz som skusal vsetko mozne, a treaz nakonec este zacal aj tuhnut ten brzdovy valec, luskal som sa forom a fakt som nezistil cim to moze byt.. mna z tych brzd raz JEBNE
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Vím že brzdy na Ladě mají své mouchy , není tomu jinak ani u jiných aut . Jedinej problém vidím paradoxně v malém počtu najetých km . S Ladou mám najeto pravděpodobně nejvíc km s tohoto fóra (přes 800 000) a brzdy patří k bezproblémovým .ger007 píše:mna z tych brzd raz JEBNE
Chce to udělat o nějakou desetinu větší díry pro zajišťovací tyčky . Nechat je nachromovat , nebo je udělat z nerezu . Pak při výměně stačí vytáhnout "pojistku" a tyčky "samy" vyskočí . Při dávání nových destiček vždy vyčistit a namazat pístky pod manžetama a ty manžety sem tam vyměnit . Boky destiček "opilníkovat" aby mněli vůli . Doporučuji dát na zimu nové destičky aby válečky byly co nejvíce "zalezlé" .
Je doporučeno měnit brzdovku po dvou letech , ale zapátrejte v paměti kdo todělá ? Já tak jednou za 5 let .
Z kopce se BRZDÍ MOTOREM ! Přehřátí brzd jim velmi škodí nehledě na možnost selhání . Pokud jsou brzdy velmi horké a Vy zatlačíte silněji při zastavení na pedál hrozí reálné zničení zadních bubnů ! Uděláte je šišaté . A pak to brzdí jako když prc..te.
Zadní brzdy nevyžadují prakticky žádnou údržbu krom nastavení excentrů (pokud nemají samostavy) a tak jednou za 5 let sundat buben vyfoukat prach a "skosit" náběžnou hranu paken . Při běžném provozu vydrží pakny klidně přes 200 000 km .
Lanovod ručky tak jednou ročně namáznout stříkačkoou s olejem a HLAVNĚ zaizolovat místo křížení bovdenu s výfukem ! (mám tam hliníko-čedičovou tepelnou izolaci)
Možná je to vyjímka , ale za dobu 25 let co mám Ladu jsem nemněnil žádný brzdový válec , jen jednou hlavní čistil . Dokonce se sám ježděním opravil tečící a špatně fungující hlavní spojkový válec na mé 06 . Proto tvrdím jezdit a jezdit a ono se to nepokazí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Trošku oživím toto téma.
Už cestou z Mnichova Hradiště jsem cítil, že s předními brzdami není něco v pořádku. Když jsem otevřel za jízdy okno, tak jsem od LP kola slyšel šššš ... šššš ... šššš .... .
Tak jsem v pondělí zvedl LP kolo a zjistil vůli v ložisku. Vyměnil jsem tedy středovou matici, dotáhl na správný moment a říkám si: OK!
Dva dny byl klid a včera zase, ale silněji ... ŠŠŠŠ .... ŠŠŠŠ ... ŠŠŠŠ .... . Že by se ta matice povolila? Vždyť jsem ji dobře zaklepl! Tak jsem to znovu zvedl na hever, hýbu kolem ... nic ... k***a! To néni možný ! Vytočím kolo do plnýho rejdu, kouknu na destičky a hle ... jedna deska sjetá "na železo". Co fčíl? Nový jsem doma neměl. Zato ale slušnou sbírku starých jetých desek. Z nich jsem vybral dvě 3-mm a šupnul je tam. No co? V případě nouze každá pomoc dobrá .
Proč to ale píšu? Před 2 lety jsem to auto kupoval. Mělo najeto 44 kkm a destičky jsem měnil ještě ten večer kdy jsem je přivezl. Včera jsem měnil za "nouzové řešení" Takže sada nových brzdových destiček mi vydržela 2 leta a 42 kkm.
Brzdové pístky jsou stále originál a stále jdou velmi lehce zatlačit. Přičítám to rovněž tomu, že přední brzdy cca 1x měsíčně kontroluji, několikrát zatlačím pístky zcela dovnitř. A pokud je brzdová destička sjetá na polovinu tak ji podkládám druhou "upravenou" destičkou. Upravená destička = odbroušená třecí vrstva vybroušený zářez na "vlaštovku". Potom jsou pístky neustále schovány a podmazaná, občas vyměněná prachovka je dostatečně chrání před vlivy počasí.
L.
Už cestou z Mnichova Hradiště jsem cítil, že s předními brzdami není něco v pořádku. Když jsem otevřel za jízdy okno, tak jsem od LP kola slyšel šššš ... šššš ... šššš .... .
Tak jsem v pondělí zvedl LP kolo a zjistil vůli v ložisku. Vyměnil jsem tedy středovou matici, dotáhl na správný moment a říkám si: OK!
Dva dny byl klid a včera zase, ale silněji ... ŠŠŠŠ .... ŠŠŠŠ ... ŠŠŠŠ .... . Že by se ta matice povolila? Vždyť jsem ji dobře zaklepl! Tak jsem to znovu zvedl na hever, hýbu kolem ... nic ... k***a! To néni možný ! Vytočím kolo do plnýho rejdu, kouknu na destičky a hle ... jedna deska sjetá "na železo". Co fčíl? Nový jsem doma neměl. Zato ale slušnou sbírku starých jetých desek. Z nich jsem vybral dvě 3-mm a šupnul je tam. No co? V případě nouze každá pomoc dobrá .
Proč to ale píšu? Před 2 lety jsem to auto kupoval. Mělo najeto 44 kkm a destičky jsem měnil ještě ten večer kdy jsem je přivezl. Včera jsem měnil za "nouzové řešení" Takže sada nových brzdových destiček mi vydržela 2 leta a 42 kkm.
Brzdové pístky jsou stále originál a stále jdou velmi lehce zatlačit. Přičítám to rovněž tomu, že přední brzdy cca 1x měsíčně kontroluji, několikrát zatlačím pístky zcela dovnitř. A pokud je brzdová destička sjetá na polovinu tak ji podkládám druhou "upravenou" destičkou. Upravená destička = odbroušená třecí vrstva vybroušený zářez na "vlaštovku". Potom jsou pístky neustále schovány a podmazaná, občas vyměněná prachovka je dostatečně chrání před vlivy počasí.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Čím mažeš tu prachovku?
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
No ... mazání ... před prvním nasazením a když si vzpomenu při cvičení s pístkama - tak ji zevnitř zlehka "objedu" brzdovou kapalinou. Je to spíše proto, aby ty brzdový válečky byly "mastný" a nešla na ně koroze.
Zjistil jsem, že vazelína a olej mají pro tu prachovku fatální následky . L.
Zjistil jsem, že vazelína a olej mají pro tu prachovku fatální následky . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
No právě. Na to by mělo být speciální mazání. Vazelína s tou prachovkou dělá divy
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Tak to já mám ty nejlepší zkušenosti s tímto http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 890728c798 smíchané v kašičku s tímto http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... a44914ef4c
mam na mych ferodech najeto cca 12tkm a kdyz vydrzi jeste 2 tak budu radLuděk Musil píše:sada nových brzdových destiček mi vydržela 2 leta a 42 kkm
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Ehm ... Jardo - rozdíl ve způsobu jízdy každého z nás je evidentní, viz např. podvečerní slalom v MH . L.Maysner píše:mam na mych ferodech najeto cca 12tkm a kdyz vydrzi jeste 2 tak budu radLuděk Musil píše:sada nových brzdových destiček mi vydržela 2 leta a 42 kkm
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´