Vypadávají "budíky"
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: ned dub 05, 2009 22:52
- Bydliště: Praha , Prešov
Vypadávají "budíky"
Jsem tady nový. Asi před 5 měsíci jsem koupil Ladu 2112 1,5 8V hatchback. Hned druhý den se objevila chyba přístrojové desky. Z ničeho nic přestal ukazovat rychloměr, otáčkoměr a jiné budíky. Trvalo to několik hodin provozu. Pak začalo fungovat. Jenže ty výpadky jsou stále častější. Asi to bude nějaký kontakt, ale nezjistil jsem který. Nevíte někdo , kde přesně může být chyba ? Případně doporučit seriózní servis.
Naposledy upravil(a) LidskyZdroj dne čtv dub 09, 2009 11:41, celkem upraveno 1 x.
Nešťastný majitel Lady 2112 1,5 8V
Petr HC píše:Projdi, očisti a dotahni všechny ukostřovací body. Hledat seriozní servis = hledat jehlu ne v kupě, ale ve stodole sena (nejlépe nemagnetickou).
Jo přesně tak,docela mě šokovalo při montáži tažného zařízení jak ,,lajdácky,,jsou upevněny konektory k zadním světlům... ,až se divím,že to tak může fungovat..(a zatím kupodivu bezchybně)
Ten konektor jako by tam držel silou vůle..ale světla svítí
Takúto závadu som mal aj ja. Po údere na palubovku (zhora nad budíky) to nabehlo. Na záručnej prehliadke som to oznámil. Neviem čo tam spravili ale asi 1 mesiac to fungovalo a potom znova... Tak som to rozobral (vtedy som "objavil" tie krokové motory). Doska plošných spojov, kde sú aj budíky, displej aj konektory je zaistená mechanicky takými plechovými jazýčkami prestrčenými cez obdĺžnikové otvory v tejto doske, a tie jazýčky sú kombinačkami zatočené. To za prvé pritiahne dosku k mechanike a za druhé, pod niektorými hazýčkami je aj vodivý spoj, ktorý má byť tými jazýčkami prepojený s kostrou - záporným pólom. A toto tam bolo odfláknuté - kotakt bol a po prechode cez jamu tam už nebol. Stačilo tie jazýčky seriózne pritiahnuť - zatočiť, aby sa poriadne opreli o vodivú plochu plošného spoja a už 5 rokov mám pokoj.
Dúfam žesom to aspoň trocha zrozumiteľne napísal. Ale nevylučujem ani zlý kontakt mimo vlastnú prístrojovku.
Trocha mimo. Na plošáku pod ciferníkom otáčkomera sú nachystané spoje pre nejaký čip a aj na ciferníku je okienko pre displej - podobme ako pod tachometrom sú kilometre. Ale okienko je z vonkajšej strany zaslepené, nie je vidieť ani náznak. Neviete čo tam občas montujú?
Dúfam žesom to aspoň trocha zrozumiteľne napísal. Ale nevylučujem ani zlý kontakt mimo vlastnú prístrojovku.
Trocha mimo. Na plošáku pod ciferníkom otáčkomera sú nachystané spoje pre nejaký čip a aj na ciferníku je okienko pre displej - podobme ako pod tachometrom sú kilometre. Ale okienko je z vonkajšej strany zaslepené, nie je vidieť ani náznak. Neviete čo tam občas montujú?
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: ned dub 05, 2009 22:52
- Bydliště: Praha , Prešov
Prestal mi fungovať rýchlomer, nevie prosím nejaký macher na elektriku ako PetrHC náhodou nejakú domácu fintu ako zdiagnostikovať, kde je chyba?
Vopred ďakujem.
Vopred ďakujem.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
nebo muze byt predrenej. to by byl v pytli i ten obalLuděk Ondrůch píše:Předpokládám, že tam bude náhon bovdenem z převodovky. Podívej se jestli se ti nepovolila matice na převodovce nebo na přístrojovce a nevypadl bovden.
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Bovden?
Ja mam tachometer elektricky.. Preto som vzýval Petra..
Ale diky za tip
Ja mam tachometer elektricky.. Preto som vzýval Petra..
Ale diky za tip
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Diagnostika budíků: zmáčkni a drž tlačítko nulování denního počítadla a pak zapni zapalování, potom můžeš tlačítko pustit. Provede se test - ručičky několikrát projedou sem a tam rozsvítí se všechny segmenty LCD. Tak aspoň budeš vědět že máš v pořádku přístrojovej štít. Jinak to může bejt čidlo (případně po cestě k němu) rychlosti - na převodovce v místě, kde býval vzpomínanej náhon rychloměru, mělo by to být i zapsaný v řj jako chyba.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
a já vím, kdes to našel, Na youtube. Taky sem se tam díval.zelvotron píše:Diagnostika budíků: zmáčkni a drž tlačítko nulování denního počítadla a pak zapni zapalování, potom můžeš tlačítko pustit. Provede se test - ručičky několikrát projedou sem a tam rozsvítí se všechny segmenty LCD
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Když už jsem byl "vyvolán" tak tedy: pokud při této závadě svítí CheckEngine, nepřicházejé impulzy z čidla (na rozvodovce) - někdy bývá jen povytažené. Pokud CHEDJW píše: Ja mam tachometer elektricky.. Preto som vzýval Petra..
nesvítí je závada v ukazovacím přístroji nebo v přívodu k němu.
P.S. myslím, že elektrické tachometry má celá řada 211x.