tak pokračoval som v rozoberaní a aj ložiská su tam ruske
boh vie čo je to naozaj za prevodovku.
Ja viem že bola na fiate ale kde bola predtým
5q z fiata
Moderátor: Moderátoři
- XavierX
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte bře 17, 2009 17:50
- Bydliště: Banská Bystrica, SVK
- Kontaktovat uživatele:
LADA 2101 r.v.1975, 5q, biely hrabač
LADA 2101 r.v. 1974
FORD Sierra 2,0 EFI DOHC r.v. 1993
IBA Zadohraby
LADA 2101 r.v. 1974
FORD Sierra 2,0 EFI DOHC r.v. 1993
IBA Zadohraby
-
- Příspěvky: 759
- Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
- Bydliště: Šurany -SK
- Kontaktovat uživatele:
Ten 5kvalt je z polskeho fiatu. Nie je to lada. To ze su tam ruske loziska moze znamenat ze to uz niekto robil ale aj nemusi. Raz som robil taku prevodovku cmelakovi a ten v nej mal SKF loziska Proste cena tych lozisk bola tak 5-7 nasobok celej prevodovky a moc jej to nepomohlo. Osobne si myslim ze ten samotny piaty kvlat je lepsie dorieseny ako u zigulackej ale ked to zavija tak to moze byt vselico.
530i
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Tak tak 5Q Lada má jiné provedení uchycení řadící páky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
To že se ti rozsypalo to ložisko je normál , to se stasne vždy když to rozděláš. Hlavně aby si pak tam dal všechny kuličky, při montáži to obal vazelínou a aby se to zase nerozsypalo.A ta vůle tam je , můsí být.(na tom hřídeli která drží kříž pro hardyspojku ,ta se pak ztratí když se utáhne matice na tom kříži.)
Jinak co nekoupíš jsou ty poslední dvě ložiska na 5 stupni (jsou atipická), tak pokud jsou dobré nevyhazuj, jinak by si musel pak jako já dělat různé korekce atd.(dal sem tam ložisko s větší unosností).
K tomu hučení pokud nejsou extra ohlodané zuby na 5st. , tak pak se koukni jak jsou na tom ložiska prostřední (u zpátečky) ty bych stopro koupil nové. Tam je podle mě zakopán pes urázu i u mě,(dával sem nová).
Ale i u lada 5st. převodovky hučí ne tolik ale mírně ,protože ty kvalty jsou hold přidělávány až za tyto ložiska tak na ně působí větší síly a tlačí na něj,(chvíli sem to pozoroval když sem to měl napojeny na elekktromotor). Měl sem jí kvůli tomu rozdělanou snad 10x. V poslední době přemýšlím že tam dám ložiska s větší únosností.
A po výměně co ještě hodně pomohlo, je dát hodně kvalitní olej aby to to tření bylo co nejmenší, já osobně si tam koupil ještě i takovou sračku do převodovek (ani nevím co to už bylo). po všech těchto změnách mi to skoro nehučí,ale vždy to bude mírně hučet dokud tam nebudou lepší ty prostřední ložiska .
Jinak co nekoupíš jsou ty poslední dvě ložiska na 5 stupni (jsou atipická), tak pokud jsou dobré nevyhazuj, jinak by si musel pak jako já dělat různé korekce atd.(dal sem tam ložisko s větší unosností).
K tomu hučení pokud nejsou extra ohlodané zuby na 5st. , tak pak se koukni jak jsou na tom ložiska prostřední (u zpátečky) ty bych stopro koupil nové. Tam je podle mě zakopán pes urázu i u mě,(dával sem nová).
Ale i u lada 5st. převodovky hučí ne tolik ale mírně ,protože ty kvalty jsou hold přidělávány až za tyto ložiska tak na ně působí větší síly a tlačí na něj,(chvíli sem to pozoroval když sem to měl napojeny na elekktromotor). Měl sem jí kvůli tomu rozdělanou snad 10x. V poslední době přemýšlím že tam dám ložiska s větší únosností.
A po výměně co ještě hodně pomohlo, je dát hodně kvalitní olej aby to to tření bylo co nejmenší, já osobně si tam koupil ještě i takovou sračku do převodovek (ani nevím co to už bylo). po všech těchto změnách mi to skoro nehučí,ale vždy to bude mírně hučet dokud tam nebudou lepší ty prostřední ložiska .
- XavierX
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte bře 17, 2009 17:50
- Bydliště: Banská Bystrica, SVK
- Kontaktovat uživatele:
JJ ok ta tie dve valčekové ložiská čo maju širší vnutorny obal (lôžko) ako vonkajši teda nechám tak .
A to dvojradavé sa my rozsipala len polovica, ten druhý rad sa my s klietkou nedá stade vybrať.
Olej som tam dal OMW 80W-90 takže podľa mňa kvalitný
A to dvojradavé sa my rozsipala len polovica, ten druhý rad sa my s klietkou nedá stade vybrať.
Olej som tam dal OMW 80W-90 takže podľa mňa kvalitný
LADA 2101 r.v.1975, 5q, biely hrabač
LADA 2101 r.v. 1974
FORD Sierra 2,0 EFI DOHC r.v. 1993
IBA Zadohraby
LADA 2101 r.v. 1974
FORD Sierra 2,0 EFI DOHC r.v. 1993
IBA Zadohraby
jako pokud se ti je podaří sehnat nové tak je vyměň . (nevím jaká jsou tak ti to neřeknu.) Já to měl o to horší že já mám trochu jinčí tu převodovku a měl sem na tom 5st. atipické kuličkové ložisko které se nedalo sehnat, tak ho nahardilo válečkové(nepůsobí tam axiální síly,ale působí na to ložisko pod zpátečkovým kolem) .XavierX píše:JJ ok ta tie dve valčekové ložiská čo maju širší vnutorny obal (lôžko) ako vonkajši teda nechám tak .
dále nevím jak seš na tom se znalostmi o převodovce pokud máš dokumenty aspon od lada převodovky tak se koukni jestli je tamvše co má být a zkontroluj stav vidliček.
-
- Příspěvky: 759
- Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
- Bydliště: Šurany -SK
- Kontaktovat uživatele:
Sikme Zuby na kolesach maju tendenciu posuvat hriadele. Gulickove loziska preto dostavaju riadne cez p**u. Valcekove lozisko znesie o dost vecsi tlak ako gulickove ale nedokaze vymedzit axialnu volu hriadele takze tam musia byt aj gulickove a to su prave tie dve velke na kazdej strane hlavneho obalu. Standartny rozmer ma lozisko hned za spiatockovym kolesom (gulickove) a potom valcekove lozisko uplne vzadu dole (zanim je gumova zatka). Potom sa este da kupit aj to predne ale to bud SKF alebo FAG a tam su take ceny ze zato moze mat clovek druhu prevodovku. Predne dvojradove lozisko ktore ma ocelovy kos na gulicky tak sa pri rozoberani rozpadne (povecsine) a treba davat pozor aby sa gulicky nepostracali. Teraz sa daju kupit uz len s plastovym kosikom a tam sa tento problem nestava na kolko je to tak urobene aby to drzalo gulicky v kose aj ked je mimo vonkajsieho obalu. To zavijanie 5kvaltu je normalna vec a je to asi konstrukcny problem takze uplne odstranenie asi nie je mozne. Napr taka prevodovka z fiatu 131 je odost lepsie poriesena.
530i
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Zdravím. Myslím, že je to na 99 % polská převodovka ať už FIAT 125p nebo POLONEZ určitě ne italská 125S apod. ta měla úplně jinou řadící kulisu. Pokud se nemýlím a je skříň původní mělo by být u kontrolního šroubu napsáno "poziom oleju". Znám je velmi dobře a netvrdím, že jsou kvalitativně nějak úžasné, ale ani origo 5Q LADA už není co starší 4Q. Pokud se jedná o 5Q někdy z 80. let, kdy se vyráběly pouze verze motoru 1.3 a 1.5 není ani moc o co stát. 1 - 4 stupeň stejný jako VAZ 2101 a 5 velmi krátká 0.881 : 1 stejně jako u většiny starších italů 124, 125, 131 apod. Proto bych je, ale pouze s hlediska odstupňování moc nedoporučoval. Pokud se, ale jedná o novější někdy z 1990 - 2000 z motoru 1.6 GLE nebo GLI v sérii 82 - 87PS vřele doporučuji. 1 - 3 stupeň lépe odstupňovaný a 5ka ještě o něco rychlejší než origo 5Q LADA konkrétně 0,8 : 1 čili skoro dvojnásobek než starší typ. Píšu to záměrně, protože někdy na začátku roku jsem tady nabízel právě dvě takové převodovky a setkal jsem se s velkou kritikou od člověka, který měl zkušenost zřejmě se starším typem a možná ještě ve špatném stavu. Nakonec jsem je prodal za 2000 / ks. Měl jsem je sice delší dobu jako rezervu, ale myslím, že by se daly i dneska určitě sehnat. Jinak souhlasím s tím, že u většiny 5Q této konstrukce včetně italských je problém s hlučností. Je třeba si uvědomit, že malé kolo 5 stupně nasazené na hnaném hřídeli je trvale roztáčeno předlohou bez ohledu na to, který rychl. stupeň je zařazen na otáčky ještě o něco vyšší než ot. motoru což při zvětšených vůlích mezi kolem a hřídelí způsobuje zvuky a vibrace, které se snadno díky umístění v zadní části převodovky navíc v těsné blízkosti řadící kulisy přenášejí do kabiny. Nic z toho samozřejmě u 4Q není. U některých ital. převodovek které mají komplikovanější řadící mechanismus navíc dosti opotřebený je situace ještě horší tam řadící páka někdy doslova chrčí zejména při vyšších ot. a zatížení. Tolik můj názor a zkušenost. Mějte se.