5q z fiata

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
XavierX
Příspěvky: 24
Registrován: úte bře 17, 2009 17:50
Bydliště: Banská Bystrica, SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od XavierX »

tak pokračoval som v rozoberaní a aj ložiská su tam ruske :D
boh vie čo je to naozaj za prevodovku.
Ja viem že bola na fiate ale kde bola predtým :D
LADA 2101 r.v.1975, 5q, biely hrabač
LADA 2101 r.v. 1974
FORD Sierra 2,0 EFI DOHC r.v. 1993
IBA Zadohraby :D
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Ten 5kvalt je z polskeho fiatu. Nie je to lada. To ze su tam ruske loziska moze znamenat ze to uz niekto robil ale aj nemusi. Raz som robil taku prevodovku cmelakovi a ten v nej mal SKF loziska :shock: Proste cena tych lozisk bola tak 5-7 nasobok celej prevodovky :D a moc jej to nepomohlo. Osobne si myslim ze ten samotny piaty kvlat je lepsie dorieseny ako u zigulackej ale ked to zavija tak to moze byt vselico.
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Tak tak 5Q Lada má jiné provedení uchycení řadící páky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Maniac
Příspěvky: 227
Registrován: čtv zář 25, 2008 08:50
Bydliště: Uničov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maniac »

To že se ti rozsypalo to ložisko je normál , to se stasne vždy když to rozděláš. Hlavně aby si pak tam dal všechny kuličky, při montáži to obal vazelínou a aby se to zase nerozsypalo.A ta vůle tam je , můsí být.(na tom hřídeli která drží kříž pro hardyspojku ,ta se pak ztratí když se utáhne matice na tom kříži.)

Jinak co nekoupíš jsou ty poslední dvě ložiska na 5 stupni (jsou atipická), tak pokud jsou dobré nevyhazuj, jinak by si musel pak jako já dělat různé korekce atd.(dal sem tam ložisko s větší unosností).

K tomu hučení pokud nejsou extra ohlodané zuby na 5st. , tak pak se koukni jak jsou na tom ložiska prostřední (u zpátečky) ty bych stopro koupil nové. Tam je podle mě zakopán pes urázu i u mě,(dával sem nová).

Ale i u lada 5st. převodovky hučí ne tolik ale mírně ,protože ty kvalty jsou hold přidělávány až za tyto ložiska tak na ně působí větší síly a tlačí na něj,(chvíli sem to pozoroval když sem to měl napojeny na elekktromotor). Měl sem jí kvůli tomu rozdělanou snad 10x. V poslední době přemýšlím že tam dám ložiska s větší únosností.

A po výměně co ještě hodně pomohlo, je dát hodně kvalitní olej aby to to tření bylo co nejmenší, já osobně si tam koupil ještě i takovou sračku do převodovek (ani nevím co to už bylo). po všech těchto změnách mi to skoro nehučí,ale vždy to bude mírně hučet dokud tam nebudou lepší ty prostřední ložiska . :wink:
Moje www stránky k nakouknutí:

http://www.ladavixen.com/

Její jméno je " Vixen " .
Uživatelský avatar
XavierX
Příspěvky: 24
Registrován: úte bře 17, 2009 17:50
Bydliště: Banská Bystrica, SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od XavierX »

JJ ok ta tie dve valčekové ložiská čo maju širší vnutorny obal (lôžko) ako vonkajši teda nechám tak .
A to dvojradavé sa my rozsipala len polovica, ten druhý rad sa my s klietkou nedá stade vybrať.
Olej som tam dal OMW 80W-90 takže podľa mňa kvalitný :)
LADA 2101 r.v.1975, 5q, biely hrabač
LADA 2101 r.v. 1974
FORD Sierra 2,0 EFI DOHC r.v. 1993
IBA Zadohraby :D
Uživatelský avatar
Maniac
Příspěvky: 227
Registrován: čtv zář 25, 2008 08:50
Bydliště: Uničov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maniac »

XavierX píše:JJ ok ta tie dve valčekové ložiská čo maju širší vnutorny obal (lôžko) ako vonkajši teda nechám tak .
jako pokud se ti je podaří sehnat nové tak je vyměň . (nevím jaká jsou tak ti to neřeknu.) Já to měl o to horší že já mám trochu jinčí tu převodovku a měl sem na tom 5st. atipické kuličkové ložisko které se nedalo sehnat, tak ho nahardilo válečkové(nepůsobí tam axiální síly,ale působí na to ložisko pod zpátečkovým kolem) .

dále nevím jak seš na tom se znalostmi o převodovce pokud máš dokumenty aspon od lada převodovky tak se koukni jestli je tamvše co má být a zkontroluj stav vidliček.
Moje www stránky k nakouknutí:

http://www.ladavixen.com/

Její jméno je " Vixen " .
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Sikme Zuby na kolesach maju tendenciu posuvat hriadele. Gulickove loziska preto dostavaju riadne cez p**u. Valcekove lozisko znesie o dost vecsi tlak ako gulickove ale nedokaze vymedzit axialnu volu hriadele takze tam musia byt aj gulickove a to su prave tie dve velke na kazdej strane hlavneho obalu. Standartny rozmer ma lozisko hned za spiatockovym kolesom (gulickove) a potom valcekove lozisko uplne vzadu dole (zanim je gumova zatka). Potom sa este da kupit aj to predne ale to bud SKF alebo FAG a tam su take ceny ze zato moze mat clovek druhu prevodovku. Predne dvojradove lozisko ktore ma ocelovy kos na gulicky tak sa pri rozoberani rozpadne (povecsine) a treba davat pozor aby sa gulicky nepostracali. Teraz sa daju kupit uz len s plastovym kosikom a tam sa tento problem nestava na kolko je to tak urobene aby to drzalo gulicky v kose aj ked je mimo vonkajsieho obalu. To zavijanie 5kvaltu je normalna vec a je to asi konstrukcny problem takze uplne odstranenie asi nie je mozne. Napr taka prevodovka z fiatu 131 je odost lepsie poriesena.
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
David D.
Příspěvky: 1
Registrován: ned led 18, 2009 01:11
Bydliště: Ropice 196

Příspěvek od David D. »

Zdravím. Myslím, že je to na 99 % polská převodovka ať už FIAT 125p nebo POLONEZ určitě ne italská 125S apod. ta měla úplně jinou řadící kulisu. Pokud se nemýlím a je skříň původní mělo by být u kontrolního šroubu napsáno "poziom oleju". Znám je velmi dobře a netvrdím, že jsou kvalitativně nějak úžasné, ale ani origo 5Q LADA už není co starší 4Q. Pokud se jedná o 5Q někdy z 80. let, kdy se vyráběly pouze verze motoru 1.3 a 1.5 není ani moc o co stát. 1 - 4 stupeň stejný jako VAZ 2101 a 5 velmi krátká 0.881 : 1 stejně jako u většiny starších italů 124, 125, 131 apod. Proto bych je, ale pouze s hlediska odstupňování moc nedoporučoval. Pokud se, ale jedná o novější někdy z 1990 - 2000 z motoru 1.6 GLE nebo GLI v sérii 82 - 87PS vřele doporučuji. 1 - 3 stupeň lépe odstupňovaný a 5ka ještě o něco rychlejší než origo 5Q LADA konkrétně 0,8 : 1 čili skoro dvojnásobek než starší typ. Píšu to záměrně, protože někdy na začátku roku jsem tady nabízel právě dvě takové převodovky a setkal jsem se s velkou kritikou od člověka, který měl zkušenost zřejmě se starším typem a možná ještě ve špatném stavu. Nakonec jsem je prodal za 2000 / ks. Měl jsem je sice delší dobu jako rezervu, ale myslím, že by se daly i dneska určitě sehnat. Jinak souhlasím s tím, že u většiny 5Q této konstrukce včetně italských je problém s hlučností. Je třeba si uvědomit, že malé kolo 5 stupně nasazené na hnaném hřídeli je trvale roztáčeno předlohou bez ohledu na to, který rychl. stupeň je zařazen na otáčky ještě o něco vyšší než ot. motoru což při zvětšených vůlích mezi kolem a hřídelí způsobuje zvuky a vibrace, které se snadno díky umístění v zadní části převodovky navíc v těsné blízkosti řadící kulisy přenášejí do kabiny. Nic z toho samozřejmě u 4Q není. U některých ital. převodovek které mají komplikovanější řadící mechanismus navíc dosti opotřebený je situace ještě horší tam řadící páka někdy doslova chrčí zejména při vyšších ot. a zatížení. Tolik můj názor a zkušenost. Mějte se.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“