dotaz výkon motoru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Marek píše: ... Bezkontaktní rozdělovač ... Navíc má kratší graf odstředivé regulace, což je výhodné zejména u upravených motorů - u seriových motorů se musí nastavovat vyšší hodnota základního předstihu (o cca 5 - 6° než u klasického rozdělovače), což má za následek ostřejší nástup výkonu v nižších a středních pásmech otáček.
To je ovšem velice zajímavá informace. Měl by jsi nějaké konkrétnější "orientační" doporučení?

1) motor 2105 beze úprav, bezkontakt, palivo benzín, momentálně s předstihem 7°
2) motor 2103, hlava -0,5mm, bezkontakt, převážně na LPG, momentálně s přestihem 8°
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Vzhledem k tomu, že bezkontaktní rozdělovač LADA určený původně k systému AXTEC má regulaci předstihu o 6° kratší (25°/4500rpm oproti 31°/4800rpm u klasiky), nastavuj předstih ve volnoběhu na 10°-12° (u LPG můžeš až k 15°).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

U obou motorů stejně?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Motor 2103 je upravený, a to dvěma způsoby - snížená hlava a LPG. Tam tabulkové hodnoty nefungují :wink:.

Je třeba vycházet z faktu, že regulace předstihu je o 6° kratší.
Tedy nastavení u motoru 2105 je: tabulkový základ 6° + 6° navíc = 12° ve volnoběhu.
U motoru 2103 je to tabulkový základ 4° + 6° navíc = 10° + LPG (cca +5° navíc) = 15° ve volnoběhu.
Naposledy upravil(a) Marek dne stř bře 25, 2009 21:25, celkem upraveno 3 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Mno jo, ale já se tázal i na motor 2105, asi jsi to přehlédl :D .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Tomu potom nejak dobre nechapem. Doteraz som zil v tom (a to som vycital tu na fore), že skratena regulacia kladne ovplyvnuje vykon motora, resp. zrychlenie atd, prave tym ze je kratsia. Co dosiahnem tym, ked posuniem zakladny predstih na vacsiu hodnotu? zasa bude konecny predstih na tej istej hodnote :scratch:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
XavierX
Příspěvky: 24
Registrován: úte bře 17, 2009 17:50
Bydliště: Banská Bystrica, SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od XavierX »

páni, prosim poradte
nenašiel by sa tu štelungmaister ako je Marek (doktor), alebo neviete niekoho poradiť. Na slovensku, jasne že nie zadarmo :)
totiž to my moja 1,2-ka papká krásnych 11l čo sa my zdá dosť veľa.
Nejde vôbec tak, ako by mala isť a neviem či je to len predstihom a zmesou alebo už motor odchádza na večný odpočinok, čo už má právo :D
Auto dlho stálo kym som ho dostal ja do užívania.
Alebo prezradte dáku fintu ako zistím či je motor KO alebo OK,
skušal som pretočiť motor cez vrtulu a nebol to problem, takže asi kružky alebo ventily su už :Hangman:
no proste neviem nie som istý
Naposledy upravil(a) XavierX dne pát bře 27, 2009 10:52, celkem upraveno 1 x.
LADA 2101 r.v.1975, 5q, biely hrabač
LADA 2101 r.v. 1974
FORD Sierra 2,0 EFI DOHC r.v. 1993
IBA Zadohraby :D
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Jestlis opravdu protočil motor vrtulí, tak už můžeš začít kopat hrob. Ale pro sichr bych si změřil komprese. Pak to bude tutovka.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

XavierX píše:páni, prosim poradte...
Jestliže ti to Marek seřídil, tak by ten motor nemel tolik zrat ani vybehany (pri klidne jizde). Přesně jak píše Pája bych změřil tlaky a v případě, že jsou na ještě únosné úrovni, t.j. nad 10, tak bych se zaměřil zejména na podvozek. Doporučuji seřídit excentry zadních brzd, ložiska předních kol (dle předpisu) a hlavně zkontrolovat a případně opravit přední brzdiče tak, aby nezůstávaly viset. Po povolení pedálu se musí kolo ihned volně otáčet. Mám zkušenost, že právě na jízdní odpory se zapomíná a pak se to negativně projeví na spotřebě dost zásadním způsobem. Že starší brzdiče Lada bez údržby špatně odbržďují nemusím rozepisovat. Mnohdy mohou být příčinou zvýšené spotřeby nevhodné husté oleje v difu a převodovce. Hodně zdaru.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Wolf píše:
XavierX píše:páni, prosim poradte...
Jestliže ti to Marek seřídil, tak by ten motor nemel tolik zrat ani vybehany (pri klidne jizde). Přesně jak píše Pája bych změřil tlaky a v případě, že jsou na ještě únosné úrovni, t.j. nad 10, tak bych se zaměřil zejména na podvozek. Doporučuji seřídit excentry zadních brzd, ložiska předních kol (dle předpisu) a hlavně zkontrolovat a případně opravit přední brzdiče tak, aby nezůstávaly viset. Po povolení pedálu se musí kolo ihned volně otáčet. Mám zkušenost, že právě na jízdní odpory se zapomíná a pak se to negativně projeví na spotřebě dost zásadním způsobem. Že starší brzdiče Lada bez údržby špatně odbržďují nemusím rozepisovat. Mnohdy mohou být příčinou zvýšené spotřeby nevhodné husté oleje v difu a převodovce. Hodně zdaru.
Jak jsi přišel na to, že jsem mu ladil motor??? :shock: :shock: :shock:
Já jeho motor nikdy neviděl.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Cory píše:Tomu potom nejak dobre nechapem. Doteraz som zil v tom (a to som vycital tu na fore), že skratena regulacia kladne ovplyvnuje vykon motora, resp. zrychlenie atd, prave tym ze je kratsia. Co dosiahnem tym, ked posuniem zakladny predstih na vacsiu hodnotu? zasa bude konecny predstih na tej istej hodnote :scratch:
Chápeš to špatně...

Kratší regulace předstihu je vhodná především pro upravené motory s vyšší kompresí. Vyšší komprese potřebuje upravit regulaci předstihu, protože díky vyšším tlakům a rychlejšímu hoření je třeba směs zapálit v jiný okamžik než u běžného motoru.
Pokud však osadíš rozdělovač se zkrácenou regulací na seriový motor, musíš dodržet maximální předstih motoru na stejné hodnotě jako u běžného rozdělovače. Proto je třeba nastavit vyšší základní předstih - tím nejen že maximální předstih bude stejný, ale díky vyšším hodnotám předstihu v nízkých otáčkách jede motor ostřeji a má nižší emise.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Marek píše:Jak jsi přišel na to, že jsem mu ladil motor??? :shock: :shock: :shock:
Já jeho motor nikdy neviděl.
:oops: Promiň Marku, špatně jsem si to přečetl, měl jsem v tom několik telefonátů, omlouvám se :oops:
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Já bych se mu na tu jeho dvanáctečku klidně podíval, ale kdyby měl dojet na seřízení až ke mně, má to z Bystrice opravdu z ruky a za tu spotřebu by ho to, kluka jednoho ušatýho, nejspíš sežralo :wink:.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
XavierX
Příspěvky: 24
Registrován: úte bře 17, 2009 17:50
Bydliště: Banská Bystrica, SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od XavierX »

Tak som sa pustil do toho štelovania karburátora sám :)
1. pokus nepravidelný volnobeh, občas z ničoho nič otáčky na 1 či dve sekundy stupli a potom OK a toto dookola :(
Na 1 a 2 prevodovom stupni ťahalo auto po rovine na volnobehu bez problémov.
Toto kolisanie može spôsobovať zloženie zmesi???
2. pokus pravidelný volnobeh konečne, vyššie otáčky ako v pokuse 1.
Auto ide OK, ešte aj na dvojke prehrabne predtým len miklo autom :D
Len aka bude spotreba, to bude ešte prdel.


Nuž a naozaj nieto nikoho na slovensku kto sa špecializuje na staré LADY
a ich štelung?


to Marek: ak by som nahral video so zvukom motoru za prevádzkovej teploty na volnobehu, vedel by si my poradiť?
že čo ubrať sýtosť zmesi a pod?
či to tažko

4 Puhi: ok dik pozriem to :wink:
Naposledy upravil(a) XavierX dne pon bře 30, 2009 22:15, celkem upraveno 2 x.
LADA 2101 r.v.1975, 5q, biely hrabač
LADA 2101 r.v. 1974
FORD Sierra 2,0 EFI DOHC r.v. 1993
IBA Zadohraby :D
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

presne takto mi lietali otáčky, bolo to len nesprávne "utiahnuté" tiahlo plynu, jednoducho bola prvá klapka vždy pootvorená, už som hľadal chybu kade-tade a nakoniec taká banalita, oprava cca minúta aj so zbehnutím po šrubovák :P
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“