Jimmi píše:.......i žigulíka jsem mnoho let provozoval v zimě s přepnutým sáním zásadně na studený vzduch a nikdy se mi nic podobného nestalo.
Mohu říct totéž, až pak jednou, předloni, teplota těsně kolem nuly, a najednou to vůbec nejelo, kouřilo jak TD Oktávka, a benzín smrděl široko po okolí.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Trochu OT, ale princip je rovnaky.Mal som staru Daciu 1300 (1972), este viac Renault 12 ako Dacia, karburator Weber, nemala este prepinanie na nasavanie tepleho vzduchu a ta to robila bezne. Pri teplotach okolo nuly, na dialnici, vykon dolu, cierny dym z vyfuku, stacilo na par minut zastavit na parkovisku aby sa prehrial karbec ( a to mal vyhrievanu prirubu teplou vodou) a slapalo to zasa chvilu poriadne. Raz sa mi stalo, ze pri pocasi, ked boli stromy ako z rozprvky pekne biele mi zamrzol karbec tak, ze som musel zhodit horny dekel a ladovy stupel som musel vyrazit z vnutornej strany von. Spravila to az vymena za nasavanie z novsieho typu, kde sa dalo prepnut na nasavanie tepleho vzduchu.
JJ, také důvěrně znám. Projeví se to jen v úzkém pásmu teplot (0-4°C) vyšší vlhkosti vzduchu a delší jízdě s vyššími otáčkami motoru (kdy je vysoká rychlost proudění vzduchu dufuzorem). Kromě nasávání teplého vzduchu se tomu dá předejít přidáním Velfobinu do nádrže.
proto říkám že studený vzduch až ledový není dobrý. Každý na to může mít jaký názor chce, ale já po dlouhé studii a zkušenosti mám svůj.viz. můj minulý odtavec.
Ledový vzduch ničemu nevadí, protože při teplotách mínus x°C je vzduch suchý (zbaven vlhkosti), takže pokud není v palivu voda, nemá co kde namrznout. Nebezpečná je jen oblast teploty těsně nad nulou, kdy je v mlze a plískanicích vzduch velmi vlhký a vlivem proudění a odpařování benzínu se dále ochlazuje až pod bod mrazu, což vede k vytvoření námrazy a zamrznutí karburátoru.
Nutno ještě dodat, že tímto neduhem trpí hlavně karburátory řady Ozon. U Weberů k tomu může dojít taky, ale v praxi je to dosti zřídkavý jev.
Samotné nasávání vzduchu s teplotou pod 25 - 30 °C a méně motoru nijak nevadí. Pouze se bude dlouho ohřívat.
zdravím páni,
po čase som sa rozhodol prerobiť aj ja sanie na priame.
No ostali my v podstate 3 hadičky, na tu 1 asi pôjde ešte oddychový filter.
Ale neviem čo s ostatnými dvomi, či môžu ostať vulne otvorene či tu 2 uzavrieť
a čo s tím tretím? viď foto *klik*
Láďuš behá zatiaľ dobre
PLS poradte
PS:na aute sa len začínaju robiť upravy preto je to všetko na fotke take zatr*kané
Naposledy upravil(a) XavierX dne úte bře 24, 2009 23:20, celkem upraveno 1 x.
Hadici číslo jedna v klidu zaslep, dvojka ani nevím, k čemu je, ale taky bych ji zaslepil a trojku zaveď pod auto
nebude to od toho chladiče sát teplý vzduch?
Teoreticky by nemalo,
pretože vpredu pred filtrom je viacero otvorov napr. na klaksony + ešte ďalšie otvori pod nimi, mnou zvečšené.
Takže za jazdy by to malo sať vzduch náporom hnaný cez prednu masku.
Ale ešte to plánujem odizolovať od bloku motora a chladiča plechom.
EDIT/ ok ďakujem páni za pomoc
Naposledy upravil(a) XavierX dne stř bře 25, 2009 21:09, celkem upraveno 1 x.
Dvojka je normálně zavedena do filtrboxu a slouží k tomu, aby plyny z klikovky byly nasávány i v době, kdy jsou klapky uzavřeny. Jedničku si nevybavuji, není to vyvedeno z čela hlavy? Tak tu zaslep, i ve fabrice tak později učinili. A přečti si toto http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0 .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Rozmyslal us niekto nad takouto upravou sania ??? -> na prvej fotke je moj sportovy filter,teda rozmyslal som ze by som ten filter dal takto zvislo na karb., do kapoty vyrezal dieru a dal tam nasavac ako je na druhej fotke
somarina kamarát. Ten nasávač by musel ísť o dosť viac k stredu kapoty. Mrkni túto moju fotku: http://puhi.rajce.idnes.cz/Nasavac/#26022009194.jpg
Na nej je na kapote zakreslená presná poloha vzduchového filtra
Vsem co resi ten studeny vzduch, doporucuji muj kit sani.. Jezdil jsem asi dva dny bez filtru, takze vzduch to bralo z prostoru nad vikem motoru. Pak jsem tam nainstaloval nove, primo naporove sani a je to jak se rika "nebe a dudy", fakt velky rozdil. Sice je tam problem treba s pocasim, nevim co budu delat az bude prset nebo tak neco... vice v mem tematu
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu