Vývod do airboxu u Lada 2105???

Moderátor: Moderátoři

popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Tak nevim, tady o tom nic nepíšou http://www.autoskolalunda.cz/VYHLASKY/v ... 2-2001.htm

Dokonce zařadili odvětrání mezi části co zlepšují emise. :?:
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Mi jaksi nedochazi jedna vec. Cim si pomuzu, ze tu hadici odpojim, kdyz serizuju karbec. Kdyz ji odpojim, tak seridim karbec na nejakou smes, ktera neobsahuje ten bordel z klikovky. Bezva, bez odvetravani slape jak vino. Pripojim hadici z klikovky a jsem v haji, smes je razem jina a motor se trapi. Takhle to nechat je dle meho soudu kravina, proto to stejne clovek seridi tak, aby to dobre slapalo s hadici, nikoliv bez ni.

O mereni emisi se ted nebavim, kazdopadne jakozto ekologicky smyslejici jedinec se nemuzu nechat uchlacholit tim, ze pri spalovani ciste jen benzinu jsou emise super, zatimco pri pripojeni odvetravani mi z motoru leti nejaky humus. Takovy motoro myslim neni ok. Ja jsme vzdy spokojene prosel i s odvetravanim. To jen tak na okraj.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
holmer83
Příspěvky: 34
Registrován: úte úno 03, 2009 11:59
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od holmer83 »

Tak odkalovač jsem vyčistil, nějaké to svinstvo tam bylo a ta drátěnka se pomalu ale jistě rozpadala, takže se i určitě drobné části drátků dostavali do motoru, takže jsem ji vyhodil a pokusím se sehnat novou. No trošku mimo téma, jelikož jsem tuhle Ladu nikdy dlouhodobě nevyužíval (patří matce mé přítelkyně, která s ní semtam jenom jezdí krátké trasy po městě) tak jsem tak všechno teď procházel v jakém je to stavu a našel jsem v motorovém prostoru štítek ohledně oleje a trošku jsem se zděsil, protože je tam uvedená další výměna při 94000Km a na tachometru je natočeno 4500Km. Prostě místo 10000Km olej v motoru straší už 20000Km a to je docela blbé, protože podle toho jak s tím ona jezdila(samé studené starty a velice krátké trasy) bylo třeba to vyměnit hned po 10000Km. Takže to je další věc která půjde vyměnit. Koukal jsem se na vanu kde je vypoušťák a našel jsem ho, má ale tvar jakoby torx(prostě s vnitřním osazením) Tak se tedy ptám, je na jeho povolení třeba nějaký speciální klíč, nebo je to nějaká klasika šroub a jenom se mi to zdálo??
Nářadí v kufru také je v té původní tašce, takže možná tam něco bude. Jo a kolik oleje je v tomhle motoru 2105?? Dík za info
LADA 2105 r.v. 1984
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Klíč je normální imbus a je v origo sadě . Oleje je tam necelé 4L .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
holmer83
Příspěvky: 34
Registrován: úte úno 03, 2009 11:59
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od holmer83 »

Saša píše:Klíč je normální imbus a je v origo sadě . Oleje je tam necelé 4L .
Super, to jsem potřeboval vědět. Na štítku je že tam je olej MOGUL FORTE GX PRO, díval jsem se na netu a právě ho prodávají i ve 4l balení, takže to bych vzal. Nebo doporučujete jinou vhodnější variantu?? Předpokládám že kdybych koupil jakéjkoliv 15W-40 minerál např. tak bych ho tam mohl dát, bo je to starej motor.
Naposledy upravil(a) holmer83 dne čtv bře 19, 2009 11:02, celkem upraveno 1 x.
LADA 2105 r.v. 1984
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=394 tam píšou, že se uzákonilo odvětrání zpět do sání, kvůli snížení emisí... Což by potvrzovalo správnost toho co píšou v tom zákoně.

Takže teď by mě zájimalo, jak to tedy je. Mě příde logické, že olej v nasávané smesi spíše emise zhorší....
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Mozno sa to berie tak, ze opatovne spalenie svinstva z odvetravania je menej skodlive ako jeho vypustenie do luftu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 332
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Ja to mám odpojené a svedené pod motor , karbec seštelovanej a jezdí to jako vítr , žádný jebání se sajrajtem ve filtrboxu...
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Wenca084 píše:Ja to mám odpojené a svedené pod motor , karbec seštelovanej a jezdí to jako vítr , žádný jebání se sajrajtem ve filtrboxu...
Tak až se Ti kousnou hřídelky v karburátoru nebo Tě potká jiná legrácka, vzpomeň si na tento článek a hned budeš vědět, co je toho příčinou.




JmJ píše:Mi jaksi nedochazi jedna vec. Cim si pomuzu, ze tu hadici odpojim, kdyz serizuju karbec. Kdyz ji odpojim, tak seridim karbec na nejakou smes, ktera neobsahuje ten bordel z klikovky. Bezva, bez odvetravani slape jak vino. Pripojim hadici z klikovky a jsem v haji, smes je razem jina a motor se trapi. Takhle to nechat je dle meho soudu kravina, proto to stejne clovek seridi tak, aby to dobre slapalo s hadici, nikoliv bez ni.

O mereni emisi se ted nebavim, kazdopadne jakozto ekologicky smyslejici jedinec se nemuzu nechat uchlacholit tim, ze pri spalovani ciste jen benzinu jsou emise super, zatimco pri pripojeni odvetravani mi z motoru leti nejaky humus. Takovy motoro myslim neni ok. Ja jsme vzdy spokojene prosel i s odvetravanim. To jen tak na okraj.
Především je třeba si uvědomit, že výpary z oleje jsou pokaždé jiného složení - podle stáří oleje je v něm jiné množství chemických příměsí, podle jeho teploty se více či méně uvolňují a podobně. Proto nikdy neseřídíš karburátor přesně.
Představ si, že při seřizování emisí bude mít olej 100°C a seřídí se motor. Pokud ovšem olej 100°C mít nebude, z oleje se uvolňuje jiné množství látek a motor půjde jinak.
Proto se karburátor seřizuje s odpojenou touto hadicí - tím se jakoby nastaví na nějaký default, který je správný. Tím, že tu hadici potom připojíš, směs samozřejmě ovlivníš. Ovšem ovlivníš ji pouze pro volnoběh, protože jakmile otevřeš klapku, podíl těchto příměsí je zanedbatelný. Zatímco pokud karburátor budeš seřizovat s připojenou touto hadicí, budeš nucen směs volnoběhu uškrtit - tím dojde k tomu, že motor i při běžném provozu nepojede, neboť volnoběhový kanál slouží jako obohacovač prvého stupně karburátoru (který bude rázem vlastně rozladěný, protože neodpovídá požadavkům motoru).
Naposledy upravil(a) Marek dne čtv bře 19, 2009 12:11, celkem upraveno 3 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 332
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Marek píše:
Wenca084 píše:Ja to mám odpojené a svedené pod motor , karbec seštelovanej a jezdí to jako vítr , žádný jebání se sajrajtem ve filtrboxu...
Tak až se Ti kousnou hřídelky v karburátoru nebo Tě potká jiná legrácka, vzpomeň si na tento článek a hned budeš vědět, co je toho příčinou.
Nezlob se na mě, ale hřídelky v karburátoru atd. se přeci "maže" směsí ....
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Wenca084 píše:
Marek píše:
Wenca084 píše:Ja to mám odpojené a svedené pod motor , karbec seštelovanej a jezdí to jako vítr , žádný jebání se sajrajtem ve filtrboxu...
Tak až se Ti kousnou hřídelky v karburátoru nebo Tě potká jiná legrácka, vzpomeň si na tento článek a hned budeš vědět, co je toho příčinou.
Nezlob se na mě, ale hřídelky v karburátoru atd. se přeci "maže" směsí ....
Směsí? A copak by v ní asi tak mazalo? Benzin? - nechtěj mě rozesmát, člověče. :shock: :shock: :shock:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 332
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Marek píše:
Wenca084 píše:
Marek píše: Tak až se Ti kousnou hřídelky v karburátoru nebo Tě potká jiná legrácka, vzpomeň si na tento článek a hned budeš vědět, co je toho příčinou.
Nezlob se na mě, ale hřídelky v karburátoru atd. se přeci "maže" směsí ....
Směsí? A copak by v ní asi tak mazalo? Benzin? - nechtěj mě rozesmát, člověče. :shock: :shock: :shock:
No jistě že benzínem , dvoutakta jsem ještě v ladě neviděl :)
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Pokud vím, tak chemické látky na bázi benzinu odmasťují, rozhodně nemažou. To je celkem základní znalost průměrně inteligentního člověka. A právě proto se nasává odvětráváním motoru malé množství mastných olejových par, které fungují jako svrchní mazání pohyblivých částí motoru, jež nejsou mazané přímo olejem.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
holmer83
Příspěvky: 34
Registrován: úte úno 03, 2009 11:59
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od holmer83 »

Presně tak, benzím nemaže, ale spíše vysušuje. To nafta maže, ale tam je to ještě o něčem jiném. Jo kdyby byl motor 2T tak ano, olej rozptýlený ve směsy by to mazal, ale takhle u 4T nikoliv.
LADA 2105 r.v. 1984
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 332
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Marek píše:Pokud vím, tak chemické látky na bázi benzinu odmasťují, rozhodně nemažou. To je celkem základní znalost průměrně inteligentního člověka. A právě proto se nasává odvětráváním motoru malé množství mastných olejových par, které fungují jako svrchní mazání pohyblivých částí motoru, jež nejsou mazané přímo olejem.
Já se tu přeci s tebou nechci hádat, to je mi jasné že benzín je " suchý " a odmaštuje apod.
Ale pracuje to v " mokru " . Kdyby tím karburátorem profukoval jenom vzduch a furt se hejbalo s klapkama tak věřím že se udělají vůle mnohem dřív , nežli je to " namočený " benzínem. Vím že ty páry z klikovky jsou mastné.
Podle mě je to odvětrání svedeno do sání spíše kvůli emisím , jak bylo popsané víš " zákon ".... , a né spíš proto aby se mazali 2 osišky na klapkách v karburátoru..
Nikomu tento můj subjektivní nazor netvrdím že je to tak správně.
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“