Dokonce zařadili odvětrání mezi části co zlepšují emise.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Moderátor: Moderátoři
Super, to jsem potřeboval vědět. Na štítku je že tam je olej MOGUL FORTE GX PRO, díval jsem se na netu a právě ho prodávají i ve 4l balení, takže to bych vzal. Nebo doporučujete jinou vhodnější variantu?? Předpokládám že kdybych koupil jakéjkoliv 15W-40 minerál např. tak bych ho tam mohl dát, bo je to starej motor.Saša píše:Klíč je normální imbus a je v origo sadě . Oleje je tam necelé 4L .
Tak až se Ti kousnou hřídelky v karburátoru nebo Tě potká jiná legrácka, vzpomeň si na tento článek a hned budeš vědět, co je toho příčinou.Wenca084 píše:Ja to mám odpojené a svedené pod motor , karbec seštelovanej a jezdí to jako vítr , žádný jebání se sajrajtem ve filtrboxu...
Především je třeba si uvědomit, že výpary z oleje jsou pokaždé jiného složení - podle stáří oleje je v něm jiné množství chemických příměsí, podle jeho teploty se více či méně uvolňují a podobně. Proto nikdy neseřídíš karburátor přesně.JmJ píše:Mi jaksi nedochazi jedna vec. Cim si pomuzu, ze tu hadici odpojim, kdyz serizuju karbec. Kdyz ji odpojim, tak seridim karbec na nejakou smes, ktera neobsahuje ten bordel z klikovky. Bezva, bez odvetravani slape jak vino. Pripojim hadici z klikovky a jsem v haji, smes je razem jina a motor se trapi. Takhle to nechat je dle meho soudu kravina, proto to stejne clovek seridi tak, aby to dobre slapalo s hadici, nikoliv bez ni.
O mereni emisi se ted nebavim, kazdopadne jakozto ekologicky smyslejici jedinec se nemuzu nechat uchlacholit tim, ze pri spalovani ciste jen benzinu jsou emise super, zatimco pri pripojeni odvetravani mi z motoru leti nejaky humus. Takovy motoro myslim neni ok. Ja jsme vzdy spokojene prosel i s odvetravanim. To jen tak na okraj.
Nezlob se na mě, ale hřídelky v karburátoru atd. se přeci "maže" směsí ....Marek píše:Tak až se Ti kousnou hřídelky v karburátoru nebo Tě potká jiná legrácka, vzpomeň si na tento článek a hned budeš vědět, co je toho příčinou.Wenca084 píše:Ja to mám odpojené a svedené pod motor , karbec seštelovanej a jezdí to jako vítr , žádný jebání se sajrajtem ve filtrboxu...
Směsí? A copak by v ní asi tak mazalo? Benzin? - nechtěj mě rozesmát, člověče.Wenca084 píše:Nezlob se na mě, ale hřídelky v karburátoru atd. se přeci "maže" směsí ....Marek píše:Tak až se Ti kousnou hřídelky v karburátoru nebo Tě potká jiná legrácka, vzpomeň si na tento článek a hned budeš vědět, co je toho příčinou.Wenca084 píše:Ja to mám odpojené a svedené pod motor , karbec seštelovanej a jezdí to jako vítr , žádný jebání se sajrajtem ve filtrboxu...
No jistě že benzínem , dvoutakta jsem ještě v ladě nevidělMarek píše:Směsí? A copak by v ní asi tak mazalo? Benzin? - nechtěj mě rozesmát, člověče.Wenca084 píše:Nezlob se na mě, ale hřídelky v karburátoru atd. se přeci "maže" směsí ....Marek píše: Tak až se Ti kousnou hřídelky v karburátoru nebo Tě potká jiná legrácka, vzpomeň si na tento článek a hned budeš vědět, co je toho příčinou.![]()
![]()
Já se tu přeci s tebou nechci hádat, to je mi jasné že benzín je " suchý " a odmaštuje apod.Marek píše:Pokud vím, tak chemické látky na bázi benzinu odmasťují, rozhodně nemažou. To je celkem základní znalost průměrně inteligentního člověka. A právě proto se nasává odvětráváním motoru malé množství mastných olejových par, které fungují jako svrchní mazání pohyblivých částí motoru, jež nejsou mazané přímo olejem.