Citroen XM - rady

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Koko Loko píše:Jo a pro neznalce. Hydro - citroni mají ručku na předek, takže mít zataženou ručku a hrabat je poněkud smysluzbavené... :D
To jako fakt?U BX jsem si toho ani nevšiml :shock:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

ladalover píše:No je to kára.. a velká...
A nádherná. :wink:
Koule si nemaj co klekat, když budou často dofukovaný a když bude o celý hdyro pečováno s láskou tak bych se toho nebál.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

plavec píše:
Koko Loko píše:Jo a pro neznalce. Hydro - citroni mají ručku na předek, takže mít zataženou ručku a hrabat je poněkud smysluzbavené... :D
To jako fakt?U BX jsem si toho ani nevšiml :shock:
O bx som to vedel, jedna olejnička raz prišla na prax :lol:
citron
Příspěvky: 39
Registrován: ned črc 15, 2007 13:18
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od citron »

plavec píše:
Koko Loko píše:Jo a pro neznalce. Hydro - citroni mají ručku na předek, takže mít zataženou ručku a hrabat je poněkud smysluzbavené... :D
To jako fakt?U BX jsem si toho ani nevšiml :shock:

Měl jsi to vyzkoušet někde v zatáčce na sněhu :lol:
Je to tak asi i kvůli hydru. Určitě jsi si všimnul, že Ti BX po nějaký době zamířimo k zemi (když je to hodně dobrý, po tejdnu, když špatný, klidně po pěti minutách) a to tím stylem, že nejdřív kleknul zadek. Kdyby byla zadní kola na krev zabržděná a zároveň byl zařazenej klalt, vznikal by asi nějakej napnelismus.

Novější systémy už mají zámky, který zabraňujou poklesu tlaku, takže auto nepadá, ale ručka na předek stejně zůstala (aspoň v tom žiju). Docela by mě zajímalo, jestli má ručku na předek i nová C5, když ji dělají jak s koulema tak i s pérem..
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Ako tá ručka v predu by bola super vec ak by mali zadný náhon na gumovačku :mrgreen:
Ale inak mi to pripadá trochu blbé. No možno preto že by to bol nezvyk :roll:
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

citron píše:Určitě jsi si všimnul, že Ti BX po nějaký době zamířimo k zemi
Všiml jsem si
citron píše:když je to hodně dobrý, po tejdnu, když špatný, klidně po pěti minutách
Tak do druhýho dne myslím bylo na zemi, ale většinou jsem ho dával na zem sám.
citron píše:že nejdřív kleknul zadek
Ano, to potvrzuju :wink:
citron píše:Novější systémy už mají zámky, který zabraňujou poklesu tlaku
To je asi dobrý zlepšovátko. Od jakýho roku už to maj anebo to maj jen některý modely?
Puhi píše:Ako tá ručka v predu by bola super vec ak by mali zadný náhon na gumovačku :mrgreen:
Jo na machrování by to bylo super. :mrgreen:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
citron
Příspěvky: 39
Registrován: ned črc 15, 2007 13:18
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od citron »

BXka to nemají z výroby vůbec, i když borci si to dodělávají sami, Xantie mají protipadací koule a zámky asi všechny. XMka nevím, XM jsem měl všeho všudy sotva 14 dní, a to bylo denně používaný, tak jsem si nějak nestačil všimnout.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

NO ono když na to přijde, tak se u BX nechaj dát xantiacký koule, nebo se pletu?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
citron
Příspěvky: 39
Registrován: ned črc 15, 2007 13:18
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od citron »

Ale koulema z Xantie si nepomůžeš. Jde o to že Xantie mají ventil, kterej při poklesu tlaku (když auta začne mít tendenci padat) uzavře okruh, napnelismus nemá kam fouknout a auto nespadne. Aby to nebylo tak jednoduchý, je do toho zapojená ještě jedna koule navíc (i když nepřesně, ale říká se jí protipadací). Ta fuguje jako zásobník tlaku pro brzdy. Když auta začne při jízdě brzdit, potřebuje z okruhu tlak, ten poklesne a tím se zase aktivuje ten protipadací ventil a zavře se. Mohlo by se tak stát, že by brzdy neměly dostatek tlaku ze systému, ale pořád ho můžou brát z tý koule. Proto mají Xantie víc koulí než BX. :wink:
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

citron píše:. Proto mají Xantie víc koulí než BX. :wink:
Aaháá, a já pořád si nad tím lámal hlavu. :)
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
citron
Příspěvky: 39
Registrován: ned črc 15, 2007 13:18
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od citron »

No vono to ve skutečnosti není tak úplně jednoduchý, hlavně mě neber za slovo, vařím z vody (jen mírně osolený), ale snažím se učit :D
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Kolik Ti žere BX?Já ho měl kratičce, tak ani nevím kolik to žralo.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
citron
Příspěvky: 39
Registrován: ned črc 15, 2007 13:18
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od citron »

No moc to sem nepatří, ale když už se ptáš...Mám 16ti-ventil, což je kapitola sama o sobě. Dá se s tím jezdit do osmi litrů, ale to je trápení. Běžně jezdím za 10-12 litránků, to už se motoru líbí víc - musí se točit nad 4000, aby to frčelo.
Uživatelský avatar
ladalover
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od ladalover »

Tak po malé odmlce děkuji Štěpánovi Getskovi za pomoc při výměně předního čepu na XM a při odborné instruktáži, jak z lady vymontovat motor.

Jinak jsem netušil, že i lada vyráběla low ridery...

Malá ochutnávka z prima sobotního odpoledne:
(více asi ve Štěpánových tématech)
Přílohy
š2.JPG
š.JPG
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Není záč, to spíše já děkuju za pomoc při výměně motoru. Bylá to celkém fuška. Sundat hlavu, vyndat blok, přehodit spojku na druhej blok, namontovat druhej blok do auta, nahodit hlavu a potom to celý dokompletovat a seřídit.

Jak tak koukám, tak ta SPZ je trošku divná... :roll: :D

Jak je na tom XM? Už jezdí?
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“