Zasekávání ventilu LPG
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 296
- Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
- Bydliště: Orlová - opět :))))
- Kontaktovat uživatele:
Zasekávání ventilu LPG
Moji milí kolegové Potřeboval bych poradit: Na mém asi 2 roky starém LPG se zasekává elmag. ventil který je na reduktoru (AT90E). Když s tím ventilem pootočím tak v něm cvakne. Na reduktoru jsou tři šrouby, jeden na bohatost směsi volnoběhu, druhý citlivost a třetí, imbusový označený číslem 1, není regulační ale je utažený natvrdo a zřejmě po jeho vyšroubování bych mohl elmag. ventil vytáhnout. A otázka zní - nevyskáčou na mě nějaké pružinky nebo tak něco ? Abych to pak zase složil. Můžu pak elmg. ventil něčím prostříknout ? Děkujiiii
VAZ 2106 ............... обессмертилься
East Runner БРИГАДА
East Runner БРИГАДА
Ta zátka "1" je záslepka a s demontáží ventilu nemá nic společného.
Elektromagnetický ventil se Ti zasekává pravděpodobně proto, že se zanesl parafínem, který je součástí složení LPG (je to celkem běžný jev) a po vychladnutí reduktoru a zhoustnutí parafínu se jádro ventilu zalepí a neotevře přívod LPG do systému.
Před demontáží tohoto ventilu je nutné mít vypnuté zapalování, aby bylo zaručeno, že přívod LPG je uzavřen a nemohlo dojít k úniku z nádrže.
Demontáž je prostá. Na vrchu modré cívečky ventilu je nacvaknutá černá plastová krytka (takový klobouček). Ten šroubovákem odpáčíš (je na něm z boku výřez přímo pro šroubovák) a cívečku stáhneš rukou dolů. Ventil potom z reduktoru odšroubuješ plochým klíčem. Jádro je uložené uvnitř suvně a je tam jedna pružinka, kterou bys neměl vytratit, pokud za to nevezmeš jako vůl. Ta pružinka vrací jádro do výchozí polohy "uzavřeno" v případě, že cívka je bez proudu.
Celé je to za chvilku hotové - jádro doporučuji vyprat v benzinu tak, aby v obalu chodilo úplně volně. Zkontroluj těsnicí O-kroužek na ventilu, aby nebyl poškozen nebo vymačkán. Po zpětné montáži ventilu do reduktoru je nutné provést test těsnosti, nejlépe jarovou vodou.
Na závěr doporučuji odkalit reduktor (zatepla!!!) pomocí vrubovaného šroubku v nejspodnější části reduktoru (parafín se tak dostane z reduktoru ven a zase je na rok klid).
Elektromagnetický ventil se Ti zasekává pravděpodobně proto, že se zanesl parafínem, který je součástí složení LPG (je to celkem běžný jev) a po vychladnutí reduktoru a zhoustnutí parafínu se jádro ventilu zalepí a neotevře přívod LPG do systému.
Před demontáží tohoto ventilu je nutné mít vypnuté zapalování, aby bylo zaručeno, že přívod LPG je uzavřen a nemohlo dojít k úniku z nádrže.
Demontáž je prostá. Na vrchu modré cívečky ventilu je nacvaknutá černá plastová krytka (takový klobouček). Ten šroubovákem odpáčíš (je na něm z boku výřez přímo pro šroubovák) a cívečku stáhneš rukou dolů. Ventil potom z reduktoru odšroubuješ plochým klíčem. Jádro je uložené uvnitř suvně a je tam jedna pružinka, kterou bys neměl vytratit, pokud za to nevezmeš jako vůl. Ta pružinka vrací jádro do výchozí polohy "uzavřeno" v případě, že cívka je bez proudu.
Celé je to za chvilku hotové - jádro doporučuji vyprat v benzinu tak, aby v obalu chodilo úplně volně. Zkontroluj těsnicí O-kroužek na ventilu, aby nebyl poškozen nebo vymačkán. Po zpětné montáži ventilu do reduktoru je nutné provést test těsnosti, nejlépe jarovou vodou.
Na závěr doporučuji odkalit reduktor (zatepla!!!) pomocí vrubovaného šroubku v nejspodnější části reduktoru (parafín se tak dostane z reduktoru ven a zase je na rok klid).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Přesně jak napsal Marek . Jen ať Tě nenapadne to po umytí to něčím namazat , vše uvnitř ventilu musí chodit nasucho ! (když to mázneš -nic se nestane ,akorát to nebude chodit) Skus ještě změřít za chodu motoru přímo na ventilu mapětí někdy se setkávám s problémem že ventil nechce otevřít , a většinou je na něm vlivem nějakého "špatného" spoje nízké napětí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
ten špatný spoj může nastat vlivem blbého ukostření reduktoru. S oblibou se cívka přikostřuje pod jeden šroub který je z boku a přidržuje membrány ( je přes papírový těsnění) popřípadě může být vadný i plus a to tehdy když to páni automechanici spojili s ventilem v nádrži resp plus jde od klíčku dozadu na ventil nádrže a vrací se zpět na ventil na reduktoru. což byl třeba můj případSaša píše:Přesně jak napsal Marek . Jen ať Tě nenapadne to po umytí to něčím namazat , vše uvnitř ventilu musí chodit nasucho ! (když to mázneš -nic se nestane ,akorát to nebude chodit) Skus ještě změřít za chodu motoru přímo na ventilu mapětí někdy se setkávám s problémem že ventil nechce otevřít , a většinou je na něm vlivem nějakého "špatného" spoje nízké napětí .
ještě dodám že i při vypnutém zapalování je potřeba počítat že při povolení cívky ujde nějaký LPG ten co je v trubce mezi závěrem nádrže a ventilem reduktoru.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
-
- Příspěvky: 296
- Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
- Bydliště: Orlová - opět :))))
- Kontaktovat uživatele:
Díky moc za rady. V nejbližší době se do toho pustím. Jinak s napětím problém nemám, ono se to totiž vždy zasekne v poloze otevřené. Takže po zapnutí zapalování se mi ten ventil otevře, po vypnutí už nezavře (bez mojí pomoci ) dokud to není prohřáté. Asi jsem málo odkaloval reduktor. Zatím vlastně jediný problém je že si takto někdy "uchlastám" motor plynem. pokud ovšem zapnu zapalování, nastartuju a jedu tak je vše ok ....
VAZ 2106 ............... обессмертилься
East Runner БРИГАДА
East Runner БРИГАДА
For Hnojar: Pokud je to u 06 ky tak proč je vtam typ "AT90E" Není to "přepych"? Stačil by levnější a myslím spolehlivější "AT90P" .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
V podstatě když se jezdí na čerpaný plyn od "plyninek" tak to skoro žádnou údržbu nepotřebuje . Vše je napsáno v papírech o ůdržbě .
V dolní části reduktoru je Větší šroub kterým se odkalují případné olejnaté usazeniny . Odkaluje se to zásadně horké - hned po jízdě , kdy je to tekuté . Vypne se zapalování povolí se odkalovací šroub veme se nějaká nádobka nebo hadr a šroub se vyšroubuje . Měla by vytéct hnědá silně zapáchající kapalina . Pokud nevyteče nic jsou dvě možnosti 1: Nic tam není , "dnes" velmi pravděpodobné , Nebo je otvor ucpán kalem . Skusit OPATRNĚ ! prošťourat . Nenechte si to natéct na kastli nebo na ruce nic to sice neleptá a nežere ale jsou tam zbytky Merkaptanu který silně zapáchá a není jednoduché se zápachu zbavit .
V dolní části reduktoru je Větší šroub kterým se odkalují případné olejnaté usazeniny . Odkaluje se to zásadně horké - hned po jízdě , kdy je to tekuté . Vypne se zapalování povolí se odkalovací šroub veme se nějaká nádobka nebo hadr a šroub se vyšroubuje . Měla by vytéct hnědá silně zapáchající kapalina . Pokud nevyteče nic jsou dvě možnosti 1: Nic tam není , "dnes" velmi pravděpodobné , Nebo je otvor ucpán kalem . Skusit OPATRNĚ ! prošťourat . Nenechte si to natéct na kastli nebo na ruce nic to sice neleptá a nežere ale jsou tam zbytky Merkaptanu který silně zapáchá a není jednoduché se zápachu zbavit .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
To je hrozná práce co ? Směšovačů je vícero typů a vložení obrázku trvá dél než otevřít motor a povolit tři šroubky . A uvidíš konkrétní typ.Mirek999 píše:Nechce se mi sundavat dekl z filtrboxu
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
,,,,
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008