Neprošel jsem emisemi- vysoký obsah HC

Moderátor: Moderátoři

Tomas M
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 29, 2009 12:02
Bydliště: Praha 10

Neprošel jsem emisemi- vysoký obsah HC

Příspěvek od Tomas M »

Právě jsem byl s 2104 r.v. 1988 na emisích a neuspěl jsem kvůli vysokému obsahu HC (nespálených uhlovodíků). Technik naměřil 1420ppm a limit je 500ppm. Dále naměřil obsah CO 1,36%. Vše při volnoběhu. Technik se při měření sice snažil kroutit šroubem volnoběhu, ale požadovaných honot se nepřiblížil. (Navíc při odjezdu z měření mělo po jeho zásahu auto zvuk jako dvoutakt a téměř žádný výkon. Ale to se snad spraví vyladěním šroubů)
S autem se jezdilo naposledy asi v roce 2002. Letos jsem se rozhodl, ža auto uvedu do provozu. Na motoru jsem dekarbonizoval hlavu a ventily (+nová gufera ventilů), vyčistil jsem karburátor (neošizený OZON), vyměnil vzduchový filtr a různá potřebná těsní (pod hlavou, pro sací a výfuková potrubí a spoustu těsnění karburátoru). Dále je nové palivové čerpadlo, svíčky, kabely ke svíčkám, přerušovač a hlava a palec rozdělovače. Seřídil jsem předstih, mezeru přerušovače, plovák, vůli ventilů.
Motor dobře držel volnoběh a také se dobře vytáčel. Subjektivně se mi zdálo, že z výfuku jde podstatně méně "smradu z oleje", než před výměnou gufer ventilů. Motor je podle mě dost hlučný ale problém je v tom, že si už ani nepamatuju jak hlučný byl normálně, protože jsem v tom autě jel naposledy jako šestnáctiletý.
Zvýšený obsah nespálených uhlovodíků může být podle toho, co jsem se zatím dočetl, způsoben nedokovalým spalováním, pronikáním oleje do spalovacího prostoru, nebo ,jak tu už někdo psal před lety, tím ,že technik neodpojil odvětrávání klikové skříně. Tato poslední možnost se mi zdá s ohledem na výše uvedené opravy nejvíce pravděpodobná. Je však možné, že je obsah HC díky tomu tak vysoký? Zde si musím vysypat popel na hlavu. Nevyměnil jsem totiž motorový olej s tím, že ho vyměním po technické :oops: . Kvůli tomu by mohli jít z klikové skříně horší sajrajty, než by museli.
Takže prosím o radu čím by to mohlo být, nebo jestli někdo řešil stejný problém. Dále bych uvítal kontakt na nějakého opraváře, který těmto motorům rozumí a je z Prahy.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Zkus vyměnit olej, já nevim, jak je to s tím odpojením odvětrání, to jsem nikdy nedělal a vždycky jsem prošel. Kup nový svíčky a vezmi to na stroboskop a udělej pořádně předstih. Nějak mě víc nenapadá, když říkáš, že máš všechno měněný.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6646
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Pred 2 lety na technicke sem mel olej na konci zivotnosti a obsah HC byl zvyseny, ale v norme. Rekli mi, ze to proste trochu pali olej, coz je asi fakt, za 8000 km tak 1,5 litru dolivam. Ted sem sel na emise s novy olejem (opak minuleho mereni) a HC byla krasna hodnota. Sice jsem mezi tim poridil lepsi zapalovani, ale myslim si, ze tady jednoznacne pomohl novy olej, ktery se tolik nedostal do spalovaciho prostoru (asi nebyl jeste tak ridky ;-) ). Proto doporucuju jako jelen, vymenit olej a dobre seridit a zkusit znovu.
VAZ 2104 1.3 1989
Tomas M
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 29, 2009 12:02
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Tomas M »

Ty svíčky jsou nově namontované (tedy asi dost staré, ale nepoužité ještě s nějakým historickým značením). Zatím se zdá, že vítězí jako příčina olej. Je pravda že 7 let je na olej skutečně extrémní i když se s ním nejezdí. Předstih jsem dělal bez stroboskopu, protože ho nemám, ale asi si ho zkusím sehnat, když nebude zbytí. Vůli ventilů jsem seřizoval normální běžnou listovou měrkou, což je jak jsem se dočetl nepřesné. Je možné, že by to mohlo mít vliv?
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

jedno s druhým asi aj hej... Daj to dokopy tak ako to má byť a mal by si prejsť, ten 7ročný olej, to mi skoro zabehlo :shock: a strobo, ak sa s tým pohráš nemal by byť problém, ešte keď som nemal stroboskop som so skúšačkou nastavil a na emisnej som mal presne 5°, takže pohoda...

[ Komentář přidal: Jelen: čt únor 12, 2009 19:48 ]
za ty tvý avatary bys měl dostat bludišťáka, jak teď mám usnout? :mrgreen:

[ Komentář přidal: Puhi: čt únor 12, 2009 20:13 ]
No nemôžem za to že si strachopud :mrgreen: Inak, jeden čas si mal tiež peknú vyplazujúcu animáciu tak čit :P
ps. a nieje pekný? :lol: :lol:

[ Komentář přidal: Jelen: čt únor 12, 2009 21:07 ]
je moc krásný :mrgreen:

[ Komentář přidal: Puhi: čt únor 12, 2009 22:31 ]
A mám už aj nového kandidáta, asi si ho rovno dám :mrgreen:
Naposledy upravil(a) Puhi dne čtv úno 12, 2009 22:31, celkem upraveno 6 x.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Svíčky stárnou i když nejezdí. Zvlhnou a ten isolator odejde, praskne, stane se s ním cokoliv. Investuj 150 korun do svíček, kup nový olej. Starý nasaje vlhkost a stojí za prd. 7 let je už přecijen trochu extrém. Kdybys moc toužil po stroboskopu, tak se někdy zastav, kamarád ho má a rád seřídí :-) Od Prahy bydlím 15km, kousek od Kladna.
Tomas M
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 29, 2009 12:02
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Tomas M »

Technik mi naměřil předstih 7°, ale divný bylo ,že sem ho neviděl to měřit :shock: . Ty svíčky vypadali ale opravdu bezchybně. Měli na sobě ještě plastový kryt. Ptal jsem se na ně v mototechně a řikali že patří do Lady a to znační svíček se přestalo používat asi před 15lety. Takže je stejně pro jistotu vyměnim. Olej a filtr jsem měl už koupený, že ho vymění jak přijedu z technické. Díky za nabídku využití stroboskopu, ale musel bych si pučit valník abych to tam bez TK dopravil a to bych si mohl rovnou koupit stroboskop :D .
Uživatelský avatar
Marek Doležal
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Marek Doležal »

Předstih se píše do protokolu, ale většinou se neměří. Technik si tím jen ušetřil práci, ostatně jako většina. :P Jinak ta výměna oleje moc nepomůže, spíš bych vsadil na ty svíčky. Většinou ani větší spotřeba oleje se moc neprojeví ( zhruba tak do 1l/100km ). Nejhorší jsou výpadky zapalování tak bych šel nejdřív po elektrice. Ventilový vůle se taky neprojeví, pokud nejsou příliš mimo ( hlavně do mínusu). Na směs to moc nevypadá, vzhledem k hodnotě CO. Ještě bych se chtěl zeptat jak starej benzín máš v nádrži? V jakým mechanickým stavu je motor ( kompresní tlaky, těsnost sacího potrubí...)?
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Tomas M
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 29, 2009 12:02
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Tomas M »

V nádrži bude tak 2l benzínu z roku 2005 kdy sem se auto poprvé letmo pokoušel zprovoznit a pak cca 7l novýho. Výpadky v zapalování by asi o hodně větší obsah HC způsobyly. Zapalování sem už sice kontroloval, ale ještě se na to mrknu. Spalování oleje se opravdu "subjektivně" podle barvy a zápachu velice zlepšilo po výměně gufer ventilů. Ty hodnoty CO ale byli tak těsně před chcípnutim motoru se mi zdálo. Na začátku měření byly hodnoty CO asi 5% :shock:
Tomas M
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 29, 2009 12:02
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Tomas M »

V jakém stavu je motor můžu spíše spekulovat. Nejhorší je, že nemám s čím srovnávat, protože jsem jinou ladu, která by byla v dobrém stavu neviděl. Kompresní tlaky asi nezměřím, protože nemám nástroje. Těsnost sacího potrubí je podle mě dobrá, protože jsem měnil všechna těsnění.
Uživatelský avatar
Marek Doležal
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Marek Doležal »

Nevšiml sis jak vysoký bylo HC při CO 5% ? :P
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Tomas M
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 29, 2009 12:02
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Tomas M »

Já sem ještště dneska dopoledne vůbec netušil co to HC je, takže sem se nekoukal :)
Uživatelský avatar
Marek Doležal
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Marek Doležal »

Co se týče toho mech. stavu motoru je zde docela pěknej návod jak na to http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6880 . Je to vlastně zjednodušená metoda " měření těsnosti spalovacího prostoru s fiktivní tryskou ", což je jedna z nejpřesnějších metod vůbec ( disponoval s ní starý známý Paltest JT 250, případně dnes vyráběný Bosch EFAV 210A ). Zde se budeš muset spolehnout sice jen na své smysly ( hlavně sluch ), ale pro tvůj účel by to mělo postačit. :wink:
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Zkus ještě dotankovat více benzínu nebo použít Velfabin (nebo jak se to píše). Starej benzín je pěknej prevít, na dílně jsem zaboha nemohl přijít na to, proč nám jede nepravidelně Volha 21 (třásla se jak ratlík) a byl to starej benzín. Nehledě na tom, že starej benzín zalepí vše co mu přijde pod ruku. Ovšem to bych vyloučil, karburátor jsi čistil.

Moje Oranžáda 2101 měla při měření emisí na volnoběh také malinkatý problém (hodnoty nahraně). Technik trošku pootočil předstihem (předtím předstih nastaven dle stroboskopu na 5-7st.) a hned to bylo lepší. Vytiskl protokol, pootočil zpět a bylo :). Vše měřeno i se zapojeným odvětráváním z klikovky.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Kopr
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Příspěvek od Kopr »

Vašíku karb můžeš čistit do alelůja když nevypucuješ nádrž a jeho stoleté usazeniny když auťák stojí delší dobu :wink:
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“