Novější nemusí být lepší, ale vyzkoušená bývá většinou lepší než nevyzkoušená. A anteny, pokud jsou od sebe co nejdále (min 1m) se neruší. Čím dále tím lépe.utia píše: PS rusi se to nejak navzajem s radiem?
CB
Moderátor: Moderátoři
Tak domluveno, pristi tyden ji mam doma i s magnetkou na auto. Jsem zvedavy na dosah, kdybych nevozil naklad na strese radsi bych si tam provrtal pevnou... Jak je to s napajenim, pujde to strcit do konektoru zapalovace? (12V?). A jeste jedna otazka: co kdyz me s tim chyti policajti (jak mluvim) neni to to same jako telefonovani za jizdy? I kdyz, o vysilacce se snad v zakone nemluvi...
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Myslím že je jedno jestli je to mobil nebo vysílačka, prostě smůla.A jeste jedna otazka: co kdyz me s tim chyti policajti (jak mluvim) neni to to same jako telefonovani za jizdy? I kdyz, o vysilacce se snad v zakone nemluvi...
_________________
Ale z vlastní praxe vím že mi v okolí Prahy stačí pouze poslouchat a dozvím se hodně, slabší radioprovoz je v neděli odpoledne, to se i ptám na případný průjezd, a občas mi nikdo i odpoví, holt nejezdějí kamiony. Taky počítej s tím že jsou řidiči kteří za každým slovem používají "vsuvku" (vole, k.rv., p.č., apodod.), což občas ztlumuji kvůli mladýmu.
®; Člen LKCS
- radek mb
- Příspěvky: 5190
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
ano ano,vysílání na CB je tím zábavnější a taky sprostší,čím větší kolonu stojí na Barranďák.Je to sice hlavně pro kamiony,takže se dovíš o celní správě i kde váží,ale když jsem to měl v osobáku,na delší trasy výborná věc.No a kamion bez CB je tragédie.Raduz píše:Ale z vlastní praxe vím že mi v okolí Prahy stačí pouze poslouchat a dozvím se hodně, slabší radioprovoz je v neděli odpoledne, to se i ptám na případný průjezd, a občas mi nikdo i odpoví, holt nejezdějí kamiony. Taky počítej s tím že jsou řidiči kteří za každým slovem používají "vsuvku" (vole, k.rv., p.č., apodod.), což občas ztlumuji kvůli mladýmu.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Tak jsem si vzpomněl na úryvek rozhovoru z pásma CB : „Franto, pojď na desitku, to je zajímavé – vezou tam hovězí dobytek“.Raduz píše: Taky počítej s tím že jsou řidiči kteří za každým slovem používají "vsuvku" (vole, k.rv., p.č., apodod.), což občas ztlumuji kvůli mladýmu.
Franta: „A co je na tom zajímavého“ ?
„No skoro nic, akorát to, že se ti volové baví o počasí .
Taky si myslím, když nějakaej potkám a volám mu, že tam má celňáky nebo že to neprojede a po chvilce si všimnu že nemá CB, tak si říkám "škoda" . Bez CB cestování není možné.Člověk se toho dozví on-line, což s rádiem nehrozí, když sem volal na dopravní zpravodajství jedné stanice (nebyla to zelená vlna ČRo), tak mě odvysílali až po půl hodině.radek mb píše:No a kamion bez CB je tragédie.
Někdy je to sranda poslouchat, ale tohle je extra dobrýPetr HC píše:Tak jsem si vzpomněl na úryvek rozhovoru z pásma CB : „Franto, pojď na desitku, to je zajímavé – vezou tam hovězí dobytek“.
Franta: „A co je na tom zajímavého“ ?
„No skoro nic, akorát to, že se ti volové baví o počasí .
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
ano je, konkrétně v Německu 80CH při FM modulaci a výkonu 4W (jako v ČR), ale počínaje CH41 a vejš je tam myslim nějaký omezení-to nevim jistě, + CH4-15 na AM při 1W
(zpravidla nic nezkazíš, když se budeš pohybovat po celej Evropě do 40týho kanálu)
radioamatérů je tu dost, on mě dyžtak někdo opraví
(zpravidla nic nezkazíš, když se budeš pohybovat po celej Evropě do 40týho kanálu)
radioamatérů je tu dost, on mě dyžtak někdo opraví
Naposledy upravil(a) EMI dne pát úno 13, 2009 14:05, celkem upraveno 1 x.
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
Je to to samé jako telefonování za jízdy.Ve vyhlášce se o tom mluví ve slovním spojení "telefon a jiná hovorová zařízení"utia píše:neni to to same jako telefonovani za jizdy? I kdyz, o vysilacce se snad v zakone nemluvi...
Ano pujde to, sám to tak mám.Jen si musíš koupit tu zástrčku zapalovače a přidělat ji na kabel od CButia píše:Jak je to s napajenim, pujde to strcit do konektoru zapalovace? (12V?)
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Jeste par zacatecnickych otazek
1. rozhodl jsem se radeji pro pevnou antenu, tedy provrtat strechu uprostred. Antenu bych vzal turbo a ted nevim kterou - http://www.allamat.cz/turbo.htm, jasne ze cim vetsi tim lepsi premyslm nad 2000 nebo 3000 je v tom velky rozdil? Jde mi o to jak velky klacek vozit na aute, u te vetsi varianty bude antena vetsi nez auto:)
2. nikde jsem to nenasel, jde ta antena nejak normalne sundat? Nevadi ji casta demontaz? Auto mam v garazi a strop je necelych 60 cm nad strechou samary...
3. montaz - predpokladam ze musi byt presne kolmo pro kvalitni prijem.. (?)
4. porad nejak nechapu to vyladeni anteny. Predpokladam ze je od vyroby optimalizovana tak k cemu ten SWR metr? To odladeni se dela proc, kvuli vysilacce nebo se tim nejak prizpusobuju prostredi? (u auta se prostredi stale meni tak by to asi nemelo vyznam). Pokdu budu potrebovat nastelovani i u autoanteny budu muset sehnat nekoho kdo ten merak ma...
Uf uz me nic nenapada, ale urcite jeste par dotazu casem prijde
1. rozhodl jsem se radeji pro pevnou antenu, tedy provrtat strechu uprostred. Antenu bych vzal turbo a ted nevim kterou - http://www.allamat.cz/turbo.htm, jasne ze cim vetsi tim lepsi premyslm nad 2000 nebo 3000 je v tom velky rozdil? Jde mi o to jak velky klacek vozit na aute, u te vetsi varianty bude antena vetsi nez auto:)
2. nikde jsem to nenasel, jde ta antena nejak normalne sundat? Nevadi ji casta demontaz? Auto mam v garazi a strop je necelych 60 cm nad strechou samary...
3. montaz - predpokladam ze musi byt presne kolmo pro kvalitni prijem.. (?)
4. porad nejak nechapu to vyladeni anteny. Predpokladam ze je od vyroby optimalizovana tak k cemu ten SWR metr? To odladeni se dela proc, kvuli vysilacce nebo se tim nejak prizpusobuju prostredi? (u auta se prostredi stale meni tak by to asi nemelo vyznam). Pokdu budu potrebovat nastelovani i u autoanteny budu muset sehnat nekoho kdo ten merak ma...
Uf uz me nic nenapada, ale urcite jeste par dotazu casem prijde
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
ad1: Já osobně bych šel spíš do dvoutisícovky. Je to 5/8 s klasickou délkou kolem 140cm, což považuju za příjmově kvalitní řešení. Třítisícovka je sice 7/8, což je sice principielně lepší, ale v praxi moc velký rozdíl asi nezaznamenáš. Navíc je oproti 5/8 delší o 30cm, což už je dost. Největší rozdíl mezi těmito anténami je ve větší šířce pásma, kde je dobré SWR. Pokud budeš ale používat CB se standartními 40 kanály, může Ti to být jedno.
ad2: Samotný prut antény je samozřejmě demontovatelný, takže můžeš jet do myčky, garáže, atd. Jediné co s demontovanou anténou nesmíš je zaklíčovat (vysílat). Tímto bys mohl zničit koncový stupeň radiostanice. Jinak to ničemu nevadí.
ad3: Nemusí být zcela přesně kolmo, ale taky ne nějak výrazně ze šikma. Čím bude víc kolmo, tím lépe. Za jízdy se stejně prut vlní a kymácí, čímž se mění geometrie polarizovaného vlnění, takže odchylka pár ° nehraje zase tak velkou roli.
ad4: Pokud je nová anténa dodaná i s kabelem, tak by měla být již naladěná výrobcem. Dalším doladěním můžeš maximálně korigovat případnou nepřesnost. U autoantény se ladění neprovádí vzhledem k prostředí, jelikož se, jak jsi správně uvedl, neustále mění. Anténu je ale nutno zkontrolovat/doladit po výměně kabelu, či jiném zásahu. Pokud je anténa naladěná, můžeš ji připojit k jakékoliv stanici, neboť všechny stanice mají stejný výstup. Odchylka může být jen v anténě.
ad2: Samotný prut antény je samozřejmě demontovatelný, takže můžeš jet do myčky, garáže, atd. Jediné co s demontovanou anténou nesmíš je zaklíčovat (vysílat). Tímto bys mohl zničit koncový stupeň radiostanice. Jinak to ničemu nevadí.
ad3: Nemusí být zcela přesně kolmo, ale taky ne nějak výrazně ze šikma. Čím bude víc kolmo, tím lépe. Za jízdy se stejně prut vlní a kymácí, čímž se mění geometrie polarizovaného vlnění, takže odchylka pár ° nehraje zase tak velkou roli.
ad4: Pokud je nová anténa dodaná i s kabelem, tak by měla být již naladěná výrobcem. Dalším doladěním můžeš maximálně korigovat případnou nepřesnost. U autoantény se ladění neprovádí vzhledem k prostředí, jelikož se, jak jsi správně uvedl, neustále mění. Anténu je ale nutno zkontrolovat/doladit po výměně kabelu, či jiném zásahu. Pokud je anténa naladěná, můžeš ji připojit k jakékoliv stanici, neboť všechny stanice mají stejný výstup. Odchylka může být jen v anténě.