Kontrolka dobíjení
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Ano, to je budík osazovaný do modelů 2104 a 2105. Měl jsem ...... (tedy takový budík). L.canku píše:Koukám, že tenhle http://www.ladaauto.wz.cz/palub2.jpg má navíc čísla
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
problém
Problém - při nastartovaném motoru svítí kontrolka dobíjení, ale svítí asi jen tak na 50%. Víte někdo kde by mohl být problém ?
1. alternátor s dobíjením v sobě - origo, žádný doma dodělávaný bastl (Bastl Made in Slovenia - 60A)
2. alternátor - nové ložiska, srovnané stírací kroužky, nové uhlíky, ujeto cca. 10.000 km
3. kontrolka svítí při zapnutém klíčku a nenastartovaném motoře - stav OK
4. kontrolka po nastartování motoru pohasne asi tak na 50%, ale voltmetr ukazuje, že napětí je OK, tedy alternátor dobíjí a to i při vyšší zátěži (tlumené světla, motor, vyhřívání zadního skla, zapalovač atd.)
5. klínový řemen dán nový, napnutý, problém samozřejmě zůstal (starý byl KO)
6. akumulátor 12V 60Ah staří 4 roky, startuje, je OK
7. změřil jsem dobíjení měřákem - 14,2 V při nastartovaném motoru
Alternátor sice dobíjí, ale nedělá mi to dobře na oči, když svítí červená kontrolka a navíc pojedu v únoru do Krkonoš s rodinou a nerad bych využíval služeb naší "SOS gardy". Byla by to potupa pro mého dvorního mechanika - mě.
14.02.2009 19:00 středoevropského času byla závada odstraněna. Verdikt = vadná jedna ze tří pomocných diod (neprůchozí v obou směrech), které napájejí regulátor dobíjení.
Všem co mi pomohli děkuji !!!
1. alternátor s dobíjením v sobě - origo, žádný doma dodělávaný bastl (Bastl Made in Slovenia - 60A)
2. alternátor - nové ložiska, srovnané stírací kroužky, nové uhlíky, ujeto cca. 10.000 km
3. kontrolka svítí při zapnutém klíčku a nenastartovaném motoře - stav OK
4. kontrolka po nastartování motoru pohasne asi tak na 50%, ale voltmetr ukazuje, že napětí je OK, tedy alternátor dobíjí a to i při vyšší zátěži (tlumené světla, motor, vyhřívání zadního skla, zapalovač atd.)
5. klínový řemen dán nový, napnutý, problém samozřejmě zůstal (starý byl KO)
6. akumulátor 12V 60Ah staří 4 roky, startuje, je OK
7. změřil jsem dobíjení měřákem - 14,2 V při nastartovaném motoru
Alternátor sice dobíjí, ale nedělá mi to dobře na oči, když svítí červená kontrolka a navíc pojedu v únoru do Krkonoš s rodinou a nerad bych využíval služeb naší "SOS gardy". Byla by to potupa pro mého dvorního mechanika - mě.
14.02.2009 19:00 středoevropského času byla závada odstraněna. Verdikt = vadná jedna ze tří pomocných diod (neprůchozí v obou směrech), které napájejí regulátor dobíjení.
Všem co mi pomohli děkuji !!!
Naposledy upravil(a) Lada_BV dne sob úno 14, 2009 19:27, celkem upraveno 3 x.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
For Lada BV, lidem jako Ty ,kteří takto popíší závadu je radost poradit. Tak tedy- nevím jestli dobrá,ale rozhodně dobře míněná rada: Zkontroluj diody v altíku - tipuji na 90%, že je jedna vadná (spíše přerušená než zkrat) a kontrolka signalizuje nesymetrii usměrňovacího můstku (ostatní diody přebírají její proud - takže nenechávat dlouho neopravené).
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Když vytáhneš žárovku z kontrolky - bude to rychlejší
dobrá rada nad zlato
---------------------------------------------------------------------------
Terazky vážne:
Připojuji se k názoru Petra HC - vadná/přerušená/proražená dioda na "podkově" (usměrňovací můstek). A s opravou bych moc neotálel - diody, které přebírají práci té vadné - jsou více namáhány. L.
PS: osobně jsem se s touto závadou nesetkal, přesto je možná.
dobrá rada nad zlato
---------------------------------------------------------------------------
Terazky vážne:
Připojuji se k názoru Petra HC - vadná/přerušená/proražená dioda na "podkově" (usměrňovací můstek). A s opravou bych moc neotálel - diody, které přebírají práci té vadné - jsou více namáhány. L.
PS: osobně jsem se s touto závadou nesetkal, přesto je možná.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
to je rada od LadaKRÁLE fakt dobré - tedy hlavně rychlá opravaLuděk Musil píše:Když vytáhneš žárovku z kontrolky - bude to rychlejší
jinak děkuji oběma, vrhnu se na to dnes... nebo co nejdříve jsem nějak tak myslel, že by to mohla být dioda na můstku, ale nejsem elektromechanik, tak jsem radši počkal na dobrou radu
17:00 - doplnil jsem dvě fotečky - ten detail je kontakt na žárovku dobíjení a je pěkně zoxidovaný, mohlo by to být tím ???
18:00 - tak jsem zkusil diody - nabíječka + žárovka 12V 21W - dle mě OK - 6 diod a každou jsem zkusil na průchod i obráceně - vše se zdá OK, vše očištěno.
Jinak jsem zjistil, že uhlíky nejsou stejně zborušené - jeden je o cca.3 mm menší, ale přesto si myslím, že tady problém nebude, protože tem menší trčí ještě skoro 10 mm
22:26 - vše složeno a vyzkoušeno, prvních 30 sekund vše OK, pak jsem zkusil pozapínat vše co se dá (max. zátěž) a problém je tu znova, ale přidal se další - už to přebíjí na 14.6-15V. Příde mi, že bude v pytli asi dioda, ale měřil jsem to poctivě, pokud tedy byla moje metoda OK. Jsem to musel stejně složit, zítra jedu na STK, pak to rozdělám a dám proměřit švagrovi (elektrikář)
29.01.2009 07:00 - ujel jsem cca. 50 km, dobíjí to OK - nepřebíjí, ale kontrolka mírně svítí
30.01.2009 - do 1500 otáček nedobíjí a pak přebíjí a kontrolka stále prosvěcuje
31.01.2009 - další alternítor (z 2104 1700i) nedobíjí vůbec a kontrolka prosvěcuje
31.01.2009 - původní alternátor, modul regulace dobíjení z druhého altíku, dobíjí, ale kontrolka prosvěcuje
01.02.2009 sundal jsem altík ze své 21073 1700i (odzkoušený) vše OK, kontrolka neprosvěcuje, ale přebíjí to na 14,6V - už mám podezření, že měřák ukazuje blbosti (v mrazu)
první obrázek je modul regulace dobíjení z mého originálního alternátoru - je na tom napsáno MADE IN SLOVENIA a alternátor má 60A, nevíte, kde takový regulátor sehnat ???
Naposledy upravil(a) Lada_BV dne ned úno 01, 2009 20:15, celkem upraveno 2 x.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Diody řady KYZxxx musí mít podle katalogu v propustném směru při průtoku 20A max úbytek napětí 1,1V a v závěrném směru při -12V proud max 100mikroampér. Oxidace kontaktů žárovky nemůže způsobit to ,že by svítíla,ale podle toho jak je to zoxidované je možné, že je oxid i v zalisování diod do chladičů, nebo je oxid někde v obvodu propojení diodového můstku. Při proudu cca 50 A stačí přechodový odpor cca 0,05 ohmu k tomu, aby žárovka "mžourala".Víc mne zatím nenapadá.
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
prosba !!!
Jak změřit diody a vinutí alternátoru ???
Jaký odpor má mít vinutí statoru, rotoru atd. ???
Trochu vím, ale dotaz se směřován na odborníky !!!
Když z alternátoru s regulací dobíjení uvnitř tuto regulaci vyjmu a nechám jen uhlíky přidělám vnější regulátor dobíjení, bude alternátor dobíjet ? Pokud ne, tak proč ? Znám rozdíl mezi zapojením alternátoru s dobíjením uvnitř a dobíjením mimo, ale nechápu proncip buzení.
Jaký odpor má mít vinutí statoru, rotoru atd. ???
Trochu vím, ale dotaz se směřován na odborníky !!!
Když z alternátoru s regulací dobíjení uvnitř tuto regulaci vyjmu a nechám jen uhlíky přidělám vnější regulátor dobíjení, bude alternátor dobíjet ? Pokud ne, tak proč ? Znám rozdíl mezi zapojením alternátoru s dobíjením uvnitř a dobíjením mimo, ale nechápu proncip buzení.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Je to banalita pokud není na výstupu z altíku dané napětí (regulátorem a to jakýmkoli) tak je na uhlíky přiváděno napětí a tím je buzen rotor (stává se magnetický) a altík vyrábí . Po dosažení požadovaného napětí se buzení odpojí , tím napětí opět klesne a "kolotoč"budí/nebudí se rychle opakuje . Výstup altíku MUSÍ být vždy připojen na zátěž jinak dojde k jeho poškození (odejdou přepětím diody) .Lada_BV píše:Znám rozdíl mezi zapojením alternátoru s dobíjením uvnitř a dobíjením mimo, ale nechápu proncip buzení.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Takže když odejde modul regulace namontovaný na alternátoru, tak jej nahradím klasickým nosníkem uhlíků a přibastlým klasické relé dobíjení na blatník a bude vše kromě kontrolky dobíjení funkční ??
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
není tamHurikán píše:Ano správně. Jsou totiž i alternátory, které tento konektor nemají.Koko Loko píše:Pokud tam ovšem ten výstupní faston středu vinutí je.
Tak jsem celý altík podrobil řízené destrukci a to včetně můstků a můžu konstatovat, že jsem měřil diody, ale nepochopil jsem co mám vlastně naměřit, tak jsem to znovu vyzkoušel nabíječkou a 4W žárovkou a můžu konstatovat "asi" jsem našel vadnou diodu. Je to ta malinká dioda co je na kladném můstku z kterého je napájeno buzení alternátoru. Tato dioda nepropouští napětí v žádném směru. Že by z tohoto důvodu prosvěcovala kontrolka dobíjení? Samozřejmě bez vypájení těchto diod závada nešla najít.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10