Kam se hrabe Pátrač se svým strženým napínákem
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Kam se hrabe Pátrač se svým strženým napínákem
Pátek před polednem. Čeká mě cesta na Křižánky se zastávkou v Chrasti u Chrudimi. Vyrážím z Brna na Tišnov, abych nabral materiál a pokračoval dál přes Svitavy, Poličku do Chrasti a poté přes Skuteč a Svratku do Křižánek.
Má cesta končí v Tišnově u Sokolského domu. Z motoru se ozývá podivná rána a následně motor "umírá". Natočit jej nelze - nemá kompresi. Závadu diagnostikuji jako profouklé těsnění pod hlavou. Nechávám se (potupně) odtáhnout za litrovou Fabií domů a následuje rozborka motoru.
Sejmul jsem ventilové víko, poté vačku, kterou jsem odložil před chladič a šel dál dolů. Jaké bylo moje překvapení, když po sejmutí hlavy jsem zjistil, že těsnění je zcela v pořádku. Po prozkoumání spalovacího prostoru jsem přišel na to, že jeden ventil je "ťuknutý". No nic - ještě že mám náhradní hlavu. Nasadil jsem těsnění, druhou hlavu, na ni jsem dal "její" vačku (je to hlava vč. vačky z druhého motoru - osmnáctky), abych se nezdržoval seřizováním ventilů.
Při sklízení nářadí jsem vzal i původní vačku a nesl ji do dílny. Při odložení na stůl podivně zachrastila. Podíval jsem se tedy pořádně a skutečná diagnoza je zde:
Má cesta končí v Tišnově u Sokolského domu. Z motoru se ozývá podivná rána a následně motor "umírá". Natočit jej nelze - nemá kompresi. Závadu diagnostikuji jako profouklé těsnění pod hlavou. Nechávám se (potupně) odtáhnout za litrovou Fabií domů a následuje rozborka motoru.
Sejmul jsem ventilové víko, poté vačku, kterou jsem odložil před chladič a šel dál dolů. Jaké bylo moje překvapení, když po sejmutí hlavy jsem zjistil, že těsnění je zcela v pořádku. Po prozkoumání spalovacího prostoru jsem přišel na to, že jeden ventil je "ťuknutý". No nic - ještě že mám náhradní hlavu. Nasadil jsem těsnění, druhou hlavu, na ni jsem dal "její" vačku (je to hlava vč. vačky z druhého motoru - osmnáctky), abych se nezdržoval seřizováním ventilů.
Při sklízení nářadí jsem vzal i původní vačku a nesl ji do dílny. Při odložení na stůl podivně zachrastila. Podíval jsem se tedy pořádně a skutečná diagnoza je zde:
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Tak to jsem ještě neviděl, ani sem o tom neslyšel . Luďku, kam ty na to chodíš?
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Tak to jsem také ještě a ani neslyšel . Škoda té práse s hlavou . Skus vyfotit čela toho lomu jestli na to již bylo "zaděláno" z výroby .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Marek Doležal
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
- Bydliště: Pardubice
Ale ne, Luďku Ty jsi smolař.
Kolik času si nad tím strávil?
A co Křižánky, nakonec si se dostavil nebo ne?
Kolik času si nad tím strávil?
A co Křižánky, nakonec si se dostavil nebo ne?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Takže popořadě:
Ivo: to víš, když se daří - tak se daří
Saša: minimálně jeden ventil je "ťuknutej" ... takže hlava stejně dolů musela.
M.D: originál vačka (auto je RV 2000)
Plavec: výměna mi trvala .... od 13:45 - 18.45 .... takže pět hodin a to jsem měl k pracovnímu stolu asi 30 metrů. Chalupu mám v kopečku a tam mě soused s tím "litrem" vytáhnout nemoh´... nemluvě o tom, že tam vyjede auto solo nebo traktor, souprava dvou aut nikoliv.
Ale finále bylo nejlepší. Celý jsem to doskládal a vo těch sedmi už je řádná tma. Tak jsem řekl: nastala hodina pravdy. Otočil jsem klíče, kontrolky se rozsvítily, přešel jsem na start a kontrolky zhasly .... . Po následné konzultaci s Drobkem jsem přišel na to, že jsem nepřipojil kostru na motor ... po odstranění této poslední vady se motor spokojeně rozběhl.
Jo - ty Křižánky jsem stihl. Z chalupy do Křižánek to mám cca 70 km a v tom včerejším večerním počasí mi to trvalo 2,5 hodiny. Nejčastěji zařazený kvalt: 3 v kombinaci s 2. Pětku jsem nepoužil vůbec a 4 vyjímečně. L.
Ivo: to víš, když se daří - tak se daří
Saša: minimálně jeden ventil je "ťuknutej" ... takže hlava stejně dolů musela.
M.D: originál vačka (auto je RV 2000)
Plavec: výměna mi trvala .... od 13:45 - 18.45 .... takže pět hodin a to jsem měl k pracovnímu stolu asi 30 metrů. Chalupu mám v kopečku a tam mě soused s tím "litrem" vytáhnout nemoh´... nemluvě o tom, že tam vyjede auto solo nebo traktor, souprava dvou aut nikoliv.
Ale finále bylo nejlepší. Celý jsem to doskládal a vo těch sedmi už je řádná tma. Tak jsem řekl: nastala hodina pravdy. Otočil jsem klíče, kontrolky se rozsvítily, přešel jsem na start a kontrolky zhasly .... . Po následné konzultaci s Drobkem jsem přišel na to, že jsem nepřipojil kostru na motor ... po odstranění této poslední vady se motor spokojeně rozběhl.
Jo - ty Křižánky jsem stihl. Z chalupy do Křižánek to mám cca 70 km a v tom včerejším večerním počasí mi to trvalo 2,5 hodiny. Nejčastěji zařazený kvalt: 3 v kombinaci s 2. Pětku jsem nepoužil vůbec a 4 vyjímečně. L.
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne sob led 24, 2009 18:26, celkem upraveno 1 x.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Hlavně že ten příběh má šťastnej konec.
Nezoufej já se s ladou sotva doškrábu za vrata, když zastavím, tak se už někdy ne a ne rozjet, bo je to do kopce.A do stodoly bych nevyjel vůbec a to mám na otm kopci u stodoly uvězněný fáčko s letníma gumama.Tak s ním ani dolů nesjíždím, protože bych se zpátky nedostalLuděk Musil píše:nemluvě o tom, že tam vyjede auto solo nebo traktor, souprava dvou aut nikoliv.
To je ale fofr.Luděk Musil píše:takže pět hodin a to jsem měl k pracovnímu stolu asi 30 metrů
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Nejhorší bylo, že mi pod motor spadl 12-13 klíč a nějakou chvíli jsem při skládání nářadí nemohl najít S-klíč ... ta obava, že zůstal pod víkem byla strašná . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
To věřímLuděk Musil píše:ta obava, že zůstal pod víkem byla strašná . L.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch