Problém se šrouby kol
Moderátor: Moderátoři
Problém se šrouby kol
Od samého počátku řeším na autě jeden problém, s nímž jsem se nikde jinde nesetkal.
Kdykoli chci povolit šrouby kol na autě (Galaxy I - plecháče originál 6x15), potýkám se s těžkou šichtou. Šrouby za boha nejdou povolit. Na klasický klíč zvaný fajfka (originál přísl.) nasadím půlmetrovou lešenářskou trubku a na ni stoupnu (podotýkám, že mám 128 kg). Musím se na tom houpat, aby to povolilo.
Nedávno jsem byl v pneuservisu na opravu defektu a zlomili tam dva jejich klíče (křížový klíč na kola uletěl ve středovém svaru ihned, druhý - teleskopická fajfka, praskl za ořechem). Dokonce ani pneumatický povolovač s momentem 300 Nm neměl šanci!!! Nakonec to nesundali a kolo mi knotem opravili přímo na voze.
Moje přítelkyně, kdyby někde na cestě "udělala" gumu, má jasnou smůlu, protože ač manuálně zručná by si kolo nebyla schopna vyměnit (prostě to nepovolí).
Kola vždy utahuju velmi s citem - pouze tou fajfkou, jednou rukou a skutečně "lehce" (lehce = rozhodně méně než je předepsáno výrobcem). A nejde to potom nikdy povolit - musím vždycky skákat na téměř třičtvrtěmetrové páce s vlastní vahou přes 120 kg. Nedovedu si tedy představit, jakým způsobem bych to povoloval, kdybych šrouby utahoval momentovým klíčem na předepsaných 140 Nm - to by asi nešlo vůbec.
Nemáte někdo nápad, co by to mohlo způsobovat? Šrouby originál, disky (dvě sady) originál.
Díky......
Kdykoli chci povolit šrouby kol na autě (Galaxy I - plecháče originál 6x15), potýkám se s těžkou šichtou. Šrouby za boha nejdou povolit. Na klasický klíč zvaný fajfka (originál přísl.) nasadím půlmetrovou lešenářskou trubku a na ni stoupnu (podotýkám, že mám 128 kg). Musím se na tom houpat, aby to povolilo.
Nedávno jsem byl v pneuservisu na opravu defektu a zlomili tam dva jejich klíče (křížový klíč na kola uletěl ve středovém svaru ihned, druhý - teleskopická fajfka, praskl za ořechem). Dokonce ani pneumatický povolovač s momentem 300 Nm neměl šanci!!! Nakonec to nesundali a kolo mi knotem opravili přímo na voze.
Moje přítelkyně, kdyby někde na cestě "udělala" gumu, má jasnou smůlu, protože ač manuálně zručná by si kolo nebyla schopna vyměnit (prostě to nepovolí).
Kola vždy utahuju velmi s citem - pouze tou fajfkou, jednou rukou a skutečně "lehce" (lehce = rozhodně méně než je předepsáno výrobcem). A nejde to potom nikdy povolit - musím vždycky skákat na téměř třičtvrtěmetrové páce s vlastní vahou přes 120 kg. Nedovedu si tedy představit, jakým způsobem bych to povoloval, kdybych šrouby utahoval momentovým klíčem na předepsaných 140 Nm - to by asi nešlo vůbec.
Nemáte někdo nápad, co by to mohlo způsobovat? Šrouby originál, disky (dvě sady) originál.
Díky......
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Divne, vypada to na spatnou kombinaci materialu. Kdyby to delalo jedno kolo, muze to byt teplotou. Srouby mas namazane predpokladam 

Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Podobného efektu jsem si už u pár aut všimnul. Jeden týden jsem kolo nasadil a lehce dotáhnul, druhý týden jsem ho musel povolovat metrovou tyčí.
Osobně to řeším tak, že závit i hlavu šroubu lehce máznu vazelínou. Dříve jsem lehounce mazal jen závit a nebylo to ono.
Osobně to řeším tak, že závit i hlavu šroubu lehce máznu vazelínou. Dříve jsem lehounce mazal jen závit a nebylo to ono.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Teepee
- Příspěvky: 4341
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Jenže vazelína by to taky ustát nemusela (velikej tlak), proto bych v tomto extrémním případě zkusil aplikovat na styk šroubu s diskem Měděný sprej.Jelen píše:V místě, kde je šroub zapuštěnej do disku (zapuštěná hlava) ho zkus napatlat vazelínou, je tam plocha a velké tření a pokud je to hrubší materiál, tak to je fakt síla povolit. Už jsem se s tim taky setkal a pomohlo to. Jak píše Vašátor.
Protože vazelínou to mažu standardně a u LADY se šrouby přesto zakusují, obzvláště vepředu.
Bílý LADA a okřídlená spol.
To se mi stává u fáčka.Dotáhnu zlehka a za nějaký čas když povoluju, tak skoro skáču po páce na fajfce.Pak se to vždycky jako odtrhne, ale je to na hranici utržení šroubu.Šroub při tom odtržení vydá takovej zvuk, jako kdyby prasknul nebo nevím jak ten zvuk popsat.Takový vrznutí.Šrouby namazaný nemám, až je budu příště vyndavat, tak máznu vazelínou.
Ten měděný sprej má jaký vlastnosti a nač se používá?
Ten měděný sprej má jaký vlastnosti a nač se používá?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch

To vrznuti je normalni dela mi to taky. Ale ze bych nekdy nepovolil sroub ... Uvidim az tam dam hliniky. Ty mam nakomaxitovany a nakomaxitovany sou i dosedaci plochy, tak jestli se ty srouby nebudou spis povolovat.
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Calling name Bastl One
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
no hlavne odolava teplote a vyssim tlakum. Pouzivam ho na brzdy aby se "neprilepily" bubny, kotouce nebo disky. Taky pri vymene desticek stranu k pistku je dobre striknout, omezi se tim mozne zvuky. Po nastriknuti a zahrati se jakoby "prilepi" a drzi a nesteka. Je to dobra vec, kdyz delam brzdy tak s tim take strikam srouby kol-pokud mam po ruce jen vazelinu tak pouziji tu(lenost je hrozna vec)...plavec píše:Ten měděný sprej má jaký vlastnosti a nač se používá?
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- Teepee
- Příspěvky: 4341
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
No primárně a hlavně se používá tam, kde neobstojí standardni ropné mazivo, ať už kvůli tlaku nebo teplotě, aby tak po odpaření či vytlačení všech možných složek zůstaly na mazanýcgh plochách měděné piliny (spíš prach), které při další demontáži mažou. Primárně jsem to koupil na svíčky u Sierry (poměrně vzácný rozměr závitu, rád se zapékající) a na šrouby a zásuvná spojení výfuku. Párkrát jsem s tím mazal právě šouby kol.Drobek81 píše:no hlavne odolava teplote a vyssim tlakum. Pouzivam ho na brzdy aby se "neprilepily" bubny, kotouce nebo disky. Taky pri vymene desticek stranu k pistku je dobre striknout, omezi se tim mozne zvuky. Po nastriknuti a zahrati se jakoby "prilepi" a drzi a nesteka. Je to dobra vec, kdyz delam brzdy tak s tim take strikam srouby kol-pokud mam po ruce jen vazelinu tak pouziji tu(lenost je hrozna vec)...plavec píše:Ten měděný sprej má jaký vlastnosti a nač se používá?
Když o tom mluvíme. Nemůžu si jasně vybavit chemickou nesnášenlivost prvků, ale je to tak, že měď s hliníkem vytváří tzv. článek? Nebo je to jen pozink s mědí (ze stavební klempířiny)?
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
áno...ale za urcitych klimatickych podminek(vlhost). Pokud pokud neprekroci vlhkost nejakou mez, pak spolu nijak nereaguji...Teepee píše:že měď s hliníkem vytváří tzv. článek
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Šrouby jsem už před časem namazal. A moc se obávám, že to je právě ten problém. Podle výrobce se totiž šrouby mazat nesmějí, je to výslovně zakázáno.
Teď když tam šrouby rukou točím (dvěma prsty), nemám šanci je natočit, jako kdyby v závitu překáželo právě to mazivo smíchané s prachem brzdového obložení. Drolí se to ven při každé demontáži šroubů a když šroub otřu ředidlem a natočím dovnitř, po vymontování je zase zasviněnej jako kdybych ho nečistil.
Nevím co s tím.
Teď když tam šrouby rukou točím (dvěma prsty), nemám šanci je natočit, jako kdyby v závitu překáželo právě to mazivo smíchané s prachem brzdového obložení. Drolí se to ven při každé demontáži šroubů a když šroub otřu ředidlem a natočím dovnitř, po vymontování je zase zasviněnej jako kdybych ho nečistil.
Nevím co s tím.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Ono to mazání šroubů kol v podstatě zakazují všichni výrobci, přece jen riziko samovolného uvolnění se tím teoreticky zvyšuje.
Mimochodem, čím jsi to namazal?
Já bych v téhle situaci asi zkusil vyčistit ředidlem šrouby i díry, a aplikovat buď práškový grafit, nebo lépe práškový molybden (k sehnání přes opraváře televizorů), a nebo ten měděný sprej, je to opravdu "mazané"mazivo.
Mimochodem, čím jsi to namazal?
Já bych v téhle situaci asi zkusil vyčistit ředidlem šrouby i díry, a aplikovat buď práškový grafit, nebo lépe práškový molybden (k sehnání přes opraváře televizorů), a nebo ten měděný sprej, je to opravdu "mazané"mazivo.

Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov