Olej v chladící kapalině
Moderátor: Moderátoři
Pokud použiješ ten přípravek od STP, jak jsem tu dával, tak se ničeho bát nemusíš. Při použití na mém motoru (špatně chladil, byl plný rzi, chladič napůl ucpaný vodním kamenem a rzí...) se potom vyvalila kupa sraček, sajrajt to byl šílenej. Ovšem hadice ani jejich spojení to nepoškodilo. ani jednu sponu jsem nemusel přitahovat, nikde nic neteklo. Že hadice začnou téct bych měl spíše strach při použití nemrzky G4.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Měl a vlastně mám stejný problém , sice na Nivě ale motor je stejný. Již několik let se mi dostával olej do chladící kapaliny. Jen ale v menším množství. Minulý rok se ale situace radikálně zhoršila a když jsem jel v létě z dovolený měl jsem v chladiči skoro víc oleje
než vody a navíc mi do expanzní nádržky probublávaly výfukové plyny. To byla konečná
a tak jsem vyměnil těsnění pod hlavou. Na starém těsnění bylo i poznat kde to profukovalo.
Hlavu jsem nechal odborně srovnat v brusírně !! a dosedací plochu na bloku jsem pečlivě očistil a celou chladící soustavu odmastil, propláchl. Dal jsem si s tím dost práce. Po půl roce
je sice chladící kapalina čisťounká, ale naopak se mi začala chladicí voda dostávat do oleje . Nechápu jak je to možný, postup v dílenský příručce jsem přesně dodržel (pořadí dotažení šroubů, předepsané momenty) a je to stejně na h.... . Nejprve jsem myslel že je to kondenzát, ale na víku od plnění oleje mám nezvykle velkou vrstvu světlé srágory, je i trochu na měrce oleje. Teď nevím co mám dělat. Asi shodit ze skály...
Měl jste někdo taky podobné problémy? Vím že se hlava po montáži dodatečně nedotahuje, ale je to jediná věc která mě napadá jak to zkusit odstranit. Z předepsaného rozsahu momentů utažení jsem volil
střední hodnoty. Tak snad jedině to zkusit dotáhnout na maximum.??
než vody a navíc mi do expanzní nádržky probublávaly výfukové plyny. To byla konečná
a tak jsem vyměnil těsnění pod hlavou. Na starém těsnění bylo i poznat kde to profukovalo.
Hlavu jsem nechal odborně srovnat v brusírně !! a dosedací plochu na bloku jsem pečlivě očistil a celou chladící soustavu odmastil, propláchl. Dal jsem si s tím dost práce. Po půl roce
je sice chladící kapalina čisťounká, ale naopak se mi začala chladicí voda dostávat do oleje . Nechápu jak je to možný, postup v dílenský příručce jsem přesně dodržel (pořadí dotažení šroubů, předepsané momenty) a je to stejně na h.... . Nejprve jsem myslel že je to kondenzát, ale na víku od plnění oleje mám nezvykle velkou vrstvu světlé srágory, je i trochu na měrce oleje. Teď nevím co mám dělat. Asi shodit ze skály...
Měl jste někdo taky podobné problémy? Vím že se hlava po montáži dodatečně nedotahuje, ale je to jediná věc která mě napadá jak to zkusit odstranit. Z předepsaného rozsahu momentů utažení jsem volil
střední hodnoty. Tak snad jedině to zkusit dotáhnout na maximum.??
Voda ubývá jen trochu, jak to bylo celý rozebraný tak než si sednou hadice, sem tam něco ukápne. Fakt je, že teď v zimě jezdím jen krátké trasy a zkondenzovaná voda se nestačí odpařit. Na měrce oleje je olej mezi ryskami černý jak bota, ale ve spodní části cca 2mm
je tam bílý proužek. U víčka je té bílé kaše nezvykle dost... Stejně teď budu měnit olej, příští víkend pojedu cca 80km tak se uvidí. Snad to bude opravdu kondenzát, celé to rozebírat znovu, to se mi vůbec nechce....
je tam bílý proužek. U víčka je té bílé kaše nezvykle dost... Stejně teď budu měnit olej, příští víkend pojedu cca 80km tak se uvidí. Snad to bude opravdu kondenzát, celé to rozebírat znovu, to se mi vůbec nechce....
Pokud by byla v oleji voda tak po pár minutách běhu by olej vypadal jako chladící emulze (do bíla dle množství vody) pokud tomu tak není tak je tam pouze velké množství sřažené vzdušné vlhkosti (teď v zimně a krátkých jízdách běžné) . Skus to projet cca 40km aby se ohřál olej a vypařila voda . V průběhu kontroluj olej jestli nebělá . Skontroluj také hadici odvětrání kliky , bejvá v ní zanesn zhášeč plamene (takové sítko jako drátěnka) pak nemá kama vlhkost unikat .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Marek Doležal
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
- Bydliště: Pardubice
Jiří 72,
Zkus se ještě soustředit jestli ti nepřibejvá olej. Emulze se vždy nemusí vytvořit, někdy je olej jenom takovej tahavej. Jestli ale máš dole na měrce bílo může se ti stát že až to budeš vypouštět, poteče nejdřív voda a pak teprv olej - pak už to bude jistý.
Když jsi rovnal hlavu kontrolovals horní dosedací plochu bloku motoru? Není nic neobvyklého, když se zkroutí nejen hlava, ale i blok. Potom je potřeba ho rozebrat a nechat srovnat podobně jako hlavu. Maximální přípustná odchylka od roviny je 0,1 mm.
Zkus se ještě soustředit jestli ti nepřibejvá olej. Emulze se vždy nemusí vytvořit, někdy je olej jenom takovej tahavej. Jestli ale máš dole na měrce bílo může se ti stát že až to budeš vypouštět, poteče nejdřív voda a pak teprv olej - pak už to bude jistý.
Když jsi rovnal hlavu kontrolovals horní dosedací plochu bloku motoru? Není nic neobvyklého, když se zkroutí nejen hlava, ale i blok. Potom je potřeba ho rozebrat a nechat srovnat podobně jako hlavu. Maximální přípustná odchylka od roviny je 0,1 mm.
Odvětrání skříně jsem čistil když to bylo celé rozebrané při sundání hlavy. Blok jsem nekontroloval, to mne nenapadlo..., spíš jsem ho jen maximálně očistil od zbytků starého těsnění a karbonu. Nezdá se, že by snad oleje znatelně přibilo. Fakt je, že teď v zimě řadu víkendů popojedu v sobotu jen pár kilometrů. Olej každopádně v sobotu budu měnit, je už tam déle než rok. A příští sobotu jedu k Prachaticím, což je dostatečně dlouhá trasa a tak se ukáže. Dám tam přesné množství oleje k rysce max a do expanzní nádržky si zaznamenám přesně hladinu vody. Pokud bych musel rovnat blok motoru, tak jsem v koncích, protože celý motor sám v garáži asi těžko vyndám . To už by snad stálo na tom udělat komplet generálku. Navíc mi v brusírně řekli, že hlava byla dost křivá (už si bohužel nepamatuji kolik jí museli ubrat) ale bylo to asi skoro maximum kvůli ventilům. Všem díky za příspěvky a napíšu jak jsem nakonec dopadl
Tak jsem v minulých dnech vyměnil olej a po najetí cca 300km po vodě v oleji ani památky.
Tedy krom mírného povlaku na víčku, což je normální. Tak to opravdu vypadá, že výhradně krátké cesty v zimě a kombinace se starou náplní oleje v sobě nahromadilo tolik vody, že byla bílá kaše i na měrce.... Tak to snad bude vpořádku.
Tedy krom mírného povlaku na víčku, což je normální. Tak to opravdu vypadá, že výhradně krátké cesty v zimě a kombinace se starou náplní oleje v sobě nahromadilo tolik vody, že byla bílá kaše i na měrce.... Tak to snad bude vpořádku.
Olej v chladící kapalině
Tak přináším další fakta k problému oleje ve vodě a vody v oleji. Ze sledování situace jsem zjistil, že množství oleje ve vodě je přibližně stejné, nicméně na proplach chlad. systému se chystám v nejbižší době - pak se teprve uvidí. Problém vody v oleji se zdá být s příchodem teplého počasí vyřešen - zřejmě opravdu dáno nízkou teplotou a provozem na LPG.
Objevil se však další problém, který s tím může nejspíše souviset:
Při klidné jízdě po dálnici rychlosí cca 110 km/h, kdy už jsem před tím pozoroval menší výkyvy teploty motoru ručička teploměru náhle vyskočila do oblasti kde spíná sahara a tam se držela. Změnou stylu jízdy se mi ji podařilo trochu srazit, ale na normální provozní jsem se nedostal. Musel jsem takto ujet cca 15 km, protože na dálnici zásadně nezastavuju. Poté, jsem zastavil, mrknu pod kapotu - expanzka plná vody, horní část chladiče chladná, spodní spíše vlahá, teplota motoru vysoká. Prostě všechna voda v expanzce a chladič poloprázdný. Nechal jsem to trochu vychladnout - povolil víčko chladiče - utekl tlak, ale voda zpět natekla až po úplném sejmutí víčka, když jsem ještě musel foukat do expanzky. Řekl jsem si špané víčko - koupi nové original VAZ, ale teplota motoru i při rovnoměrné jízdě trochu kolísá a drží se výše než je normál. Při chodu motoru do expanzky probublává vzduch a už se opět stalo, že se voda nechctěla vrátit zpět do chladiče. Poraďte prosím. Mám podezření na vadný termostat což by vysvětlovalo výkyvy teploty, ale ne plynování do expanzky. Bojím se špatného těsnění pod hlavou...
Objevil se však další problém, který s tím může nejspíše souviset:
Při klidné jízdě po dálnici rychlosí cca 110 km/h, kdy už jsem před tím pozoroval menší výkyvy teploty motoru ručička teploměru náhle vyskočila do oblasti kde spíná sahara a tam se držela. Změnou stylu jízdy se mi ji podařilo trochu srazit, ale na normální provozní jsem se nedostal. Musel jsem takto ujet cca 15 km, protože na dálnici zásadně nezastavuju. Poté, jsem zastavil, mrknu pod kapotu - expanzka plná vody, horní část chladiče chladná, spodní spíše vlahá, teplota motoru vysoká. Prostě všechna voda v expanzce a chladič poloprázdný. Nechal jsem to trochu vychladnout - povolil víčko chladiče - utekl tlak, ale voda zpět natekla až po úplném sejmutí víčka, když jsem ještě musel foukat do expanzky. Řekl jsem si špané víčko - koupi nové original VAZ, ale teplota motoru i při rovnoměrné jízdě trochu kolísá a drží se výše než je normál. Při chodu motoru do expanzky probublává vzduch a už se opět stalo, že se voda nechctěla vrátit zpět do chladiče. Poraďte prosím. Mám podezření na vadný termostat což by vysvětlovalo výkyvy teploty, ale ne plynování do expanzky. Bojím se špatného těsnění pod hlavou...
- Stanley__001x
- Příspěvky: 370
- Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
- Bydliště: Cheb
Hodně podobná věc se mne stala taky, přehřívání z ničeho nic, expanska plná, venku mráz až praští a nakonec to bylo těsnění pod hlavou...
Zkus změřít tlaky za tepla a uvidíš.
Zkus změřít tlaky za tepla a uvidíš.
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto