Mno na Rozmaru jsem za těch pár měsíců co ho mám vypouštěl vodu 2x , jednou u příležitosti výměny hadic, podruhé při výměně kohoutu topení. Na sedmě letos už jednou, neb to vzdala hadička u téčka na výstupu z hlavy a pro nedostatek kolínkové hadice jsem musel přidat do auta 1,5 metru hadice ... samozřejmě se to díky tomu hůře prohřívá a po té co seženu místo téčka vidličku provedu racionalizaci a budu u toho potřebovat zase upustit vodu. A lít skoro nový fridex pod auto se mi nechce.Saša píše: Jednou za 5 let se to nezblázní
Výmena chladiacej kvapaliny
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Uříznutá plastová láhev z aspoň dvoulitrovky Coly - je to celkem měkkej plast, takže se dá namáčkout na blok. Do víčka udělat díru a narvat do ní gumovou hadici. Hadice vede do vaničky pod motorem, nebo rovnou do kanystru vedle auta. Pak mi kolem camtá jen trošičku ke konci vypouštění - a skoro všechno jde stejně do vaničky.Cory píše:no ja si nechavam viecko na chladici a pritlacanim ruky regulujem prud
Víčkem na chladiči taky reguluju tok, jelikož mám vaničku jen asi na 6 litrů, vypomáhám si na chladiči ještě palcem a vrácením šroubku před přelitím vaničky do kanystru.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Áno, zlaté kohoutky. Jejich nepřítomnost mě silně irituje. O jejich implantaci již delší dobu uvažuju. Postupně jsem navštívil asi 15 obchodů s tímto sortimentem zboží, ale bohužel jsem nenašel nic, co by závitem pasovalo bez úprav. 100% ale kompatibilní kohoutky jsou, protože jsem je viděl v jedné 01 jak na bloku, tak na chladiči. A závity musely pasovat, protože oba dva byly našroubované přímo, čili bez jakýchkoliv redukcí. Co mě mrzí ze všeho nejvíc je,že jsem tyto kohoutky nestačil před odvozem auta do šrotu demontovat.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Nechci být otravným, leč u Renaulta nemáte ani jeden šroub, když nepočítám spony. Vše se vypouští rozpojováním hadic. Když jsem měnil minulou zimu vodu a 4x to vyplachoval, myslel jsem, že mě picne. Pardon, jeden plastový šroub tam je - nahoře na chladiči na odvzdušnění ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Mám, vymontuj si hadici expanzka-chladič. (ne ze svýho ) a ta je krásně ohnutá přesně jak je třeba. Pak dáš pod auto kýbl, použiješ hmaty a chvaty a při troše štěstí máš mokrý dva prsty, zátku a na konci blok motoru od dotékajících zbytků.Pája píše:Máte někdo nějakej hezkej způsob na vypouštění vody z bloku? Už mě nebaví se koukat jak mi fridex teče po půlce motoru, čepu řízení a spojkový hadici kamkoli jinam než do odchytávací nádoby...
A minulý týden mně inspiroval bratr, měnil u Slonového termostat. Plastový kanystr 20l, uřízne se mu bok. Když se položí je to vanička, do kterého se to vypustí. Když se nalívá zpět, oddělá se víčko a nalívá se to rozhodně kulturněji, než z kýblu. Při troše zručnosti ani trychtýře netřeba.
Naposledy upravil(a) Teepee dne sob led 17, 2009 22:09, celkem upraveno 1 x.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
dmatej píše: u Renaulta nemáte ani jeden šroub,
dmatej píše:vypouští rozpojováním hadic
dmatej píše:měnil minulou zimu vodu a 4x to vyplachoval, myslel jsem, že mě picne.
Třeba číst pomalejš, myslet nad tim a když něco neni jasnýho, číst znova.Puhi píše:No mne to tak trochu vyznelo
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
U LADY to hadicema není zrovna jednoduchý. Je potřeba rozpojit tu dole u chladiče a k té se jednak blbě může, druhak je pod ní plech, není kam vypouštět.
Zatímco u Sierry jsem se s plastovým šroubem na chladiči ani neotravoval a rozebral rovnou dolní hadici, která má snad 40 cm a je kolem ní a pod ní volno.
A nakonec je dobré vypustit taky motor a to jde jedině šroubem.
U Sierry jsem ho tenkrát nedostal ven, tak jsem to asi třikrát naplnil, bez termostatu protočil a bylo taky propláchnuto. (Vypouštěcí šroub jsem povolil asi o půl otáčky, horko těžko a pak začal jít tak ztěžka, že jsem ho nechal radši být, byl na 18ku ořech, odhadem tak ten příslušející 12tka závit, ocel v litině, přístup příšernej, myslím že jsem na něj šel s kardankou z goly)
Zatímco u Sierry jsem se s plastovým šroubem na chladiči ani neotravoval a rozebral rovnou dolní hadici, která má snad 40 cm a je kolem ní a pod ní volno.
A nakonec je dobré vypustit taky motor a to jde jedině šroubem.
U Sierry jsem ho tenkrát nedostal ven, tak jsem to asi třikrát naplnil, bez termostatu protočil a bylo taky propláchnuto. (Vypouštěcí šroub jsem povolil asi o půl otáčky, horko těžko a pak začal jít tak ztěžka, že jsem ho nechal radši být, byl na 18ku ořech, odhadem tak ten příslušející 12tka závit, ocel v litině, přístup příšernej, myslím že jsem na něj šel s kardankou z goly)
Bílý LADA a okřídlená spol.