Výmena chladiacej kvapaliny

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Saša píše: Jednou za 5 let se to nezblázní
Mno na Rozmaru jsem za těch pár měsíců co ho mám vypouštěl vodu 2x :mrgreen: , jednou u příležitosti výměny hadic, podruhé při výměně kohoutu topení. Na sedmě letos už jednou, neb to vzdala hadička u téčka na výstupu z hlavy a pro nedostatek kolínkové hadice jsem musel přidat do auta 1,5 metru hadice ... samozřejmě se to díky tomu hůře prohřívá a po té co seženu místo téčka vidličku provedu racionalizaci a budu u toho potřebovat zase upustit vodu. A lít skoro nový fridex pod auto se mi nechce.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Cory píše:no ja si nechavam viecko na chladici a pritlacanim ruky regulujem prud :wink:
Uříznutá plastová láhev z aspoň dvoulitrovky Coly - je to celkem měkkej plast, takže se dá namáčkout na blok. Do víčka udělat díru a narvat do ní gumovou hadici. Hadice vede do vaničky pod motorem, nebo rovnou do kanystru vedle auta. Pak mi kolem camtá jen trošičku ke konci vypouštění - a skoro všechno jde stejně do vaničky.

Víčkem na chladiči taky reguluju tok, jelikož mám vaničku jen asi na 6 litrů, vypomáhám si na chladiči ještě palcem :D a vrácením šroubku před přelitím vaničky do kanystru.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

S kohoutky na bloku a chladiči by to bylo čistší a jednoduší.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 238
Registrován: sob kvě 13, 2006 23:29
Bydliště: Luže/Chotěboř/MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milda »

Jestli nezapomenu, tak vám zítra vyfotím jak to máme na 2101. Jsou tam kohoutky na chladiči i na bloku, ale zatím mě nenapadlo zkoumat jak to je udělaný. :D
Lada 2101 = 2003 až 2005
Lada 2107 = 2006 až -
http://milda2107.rajce.idnes.cz/?sort=albumName
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Koko Loko píše:S kohoutky na bloku a chladiči by to bylo čistší a jednoduší.
Stoprocentně, ale nějak nebyly na skladě. Jen jsem naznačil nouzové řešení ;-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Nouzové řešení znají všichni, to není třeba naznačovat :wink: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Áno, zlaté kohoutky. Jejich nepřítomnost mě silně irituje. O jejich implantaci již delší dobu uvažuju. Postupně jsem navštívil asi 15 obchodů s tímto sortimentem zboží, ale bohužel jsem nenašel nic, co by závitem pasovalo bez úprav. 100% ale kompatibilní kohoutky jsou, protože jsem je viděl v jedné 01 jak na bloku, tak na chladiči. A závity musely pasovat, protože oba dva byly našroubované přímo, čili bez jakýchkoliv redukcí. Co mě mrzí ze všeho nejvíc je,že jsem tyto kohoutky nestačil před odvozem auta do šrotu demontovat. :banghead:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Nechci být otravným, leč u Renaulta nemáte ani jeden šroub, když nepočítám spony. Vše se vypouští rozpojováním hadic. Když jsem měnil minulou zimu vodu a 4x to vyplachoval, myslel jsem, že mě picne. Pardon, jeden plastový šroub tam je - nahoře na chladiči na odvzdušnění ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

dobre, ale ked tu srubu lada má, asi ju aj vyuzijem nie? to ze ju nemaju novsie auta je už ich problem :P
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4300
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Pája píše:Máte někdo nějakej hezkej způsob na vypouštění vody z bloku? Už mě nebaví se koukat jak mi fridex teče po půlce motoru, čepu řízení a spojkový hadici kamkoli jinam než do odchytávací nádoby...
Mám, vymontuj si hadici expanzka-chladič. (ne ze svýho :wink: ) a ta je krásně ohnutá přesně jak je třeba. Pak dáš pod auto kýbl, použiješ hmaty a chvaty a při troše štěstí máš mokrý dva prsty, zátku a na konci blok motoru od dotékajících zbytků.
A minulý týden mně inspiroval bratr, měnil u Slonového termostat. Plastový kanystr 20l, uřízne se mu bok. Když se položí je to vanička, do kterého se to vypustí. Když se nalívá zpět, oddělá se víčko a nalívá se to rozhodně kulturněji, než z kýblu. Při troše zručnosti ani trychtýře netřeba.
Naposledy upravil(a) Teepee dne sob led 17, 2009 22:09, celkem upraveno 1 x.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Puhi píše:dobre, ale ked tu srubu lada má, asi ju aj vyuzijem nie? to ze ju nemaju novsie auta je už ich problem :P
To bylo jen lehké doplnění, ne že toho nemáš využívat ;-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

dmatej píše:
Puhi píše:dobre, ale ked tu srubu lada má, asi ju aj vyuzijem nie? to ze ju nemaju novsie auta je už ich problem :P
To bylo jen lehké doplnění, ne že toho nemáš využívat ;-)
No mne to tak trochu vyznelo, akoby si nas navadzal vypustat cez hadice a nie sruby na to urcene :mrgreen: :P
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12126
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

dmatej píše: u Renaulta nemáte ani jeden šroub,
dmatej píše:vypouští rozpojováním hadic
dmatej píše:měnil minulou zimu vodu a 4x to vyplachoval, myslel jsem, že mě picne.
Puhi píše:No mne to tak trochu vyznelo
Třeba číst pomalejš, myslet nad tim a když něco neni jasnýho, číst znova. :toothy6:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4300
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

U LADY to hadicema není zrovna jednoduchý. Je potřeba rozpojit tu dole u chladiče a k té se jednak blbě může, druhak je pod ní plech, není kam vypouštět.
Zatímco u Sierry jsem se s plastovým šroubem na chladiči ani neotravoval a rozebral rovnou dolní hadici, která má snad 40 cm a je kolem ní a pod ní volno.
A nakonec je dobré vypustit taky motor a to jde jedině šroubem.
U Sierry jsem ho tenkrát nedostal ven, tak jsem to asi třikrát naplnil, bez termostatu protočil a bylo taky propláchnuto. (Vypouštěcí šroub jsem povolil asi o půl otáčky, horko těžko a pak začal jít tak ztěžka, že jsem ho nechal radši být, byl na 18ku ořech, odhadem tak ten příslušející 12tka závit, ocel v litině, přístup příšernej, myslím že jsem na něj šel s kardankou z goly)
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

U 2101 plech mám a vůbec mi nepřekážel ;-) Hadice se mezerou protáhne, víc mě netrápí :)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“